Charakterystyka mobilnej pracy
Praca mobilna czyli na odległość to w dzisiejszych czasach nic nadzwyczajnego. Pracodawca, który nie jest w stanie finansować biura oraz sprzętu zleca obowiązki zawodowe podwładnym, którzy na odległość wykonują swoje powinności. To oszczędność i wygoda dla obu stron, ponieważ wystarczy dostęp do internetu, aby wypełniać zlecone zadania.
Zwykle pracownik musi posiadać własny sprzęt komputerowy oraz stały dostęp do internetu. Od ustaleń obu stron zależy sposób pracy oraz godziny aktywności zawodowej. Mogą to być stałe godziny lub zmienne, w zależności od aktualnych potrzeb firmy.
Kwestią umowną jest również metoda naliczania wynagrodzenia. Zwykle przyznawane są stałe zarobki, jednak zdarza się naliczanie stawek godzinowych lub na podstawie wykonanej pracy lub oddanego zlecenia.
Teoretycznie praca w domu to świetne rozwiązanie, ponieważ pozwala zaoszczędzić na dojazdach do pracy oraz unikanie biurowego stresu i korporacyjnej atmosfery. Wiele osób uważa, że są poza kontrolą swojego pracodawcy. Nic bardziej mylnego. Większość zatrudnionych pracuje w sieci w oparciu o konkretne programy lub strony internetowe, które rejestrują aktywność podwładnego oraz godziny logowania.
Należy wziąć pod uwagę, że oprócz zalet, praca na odległość posiada wady. Przede wszystkim brak kontaktu ze współpracownikami, wszystko odbywa się za pośrednictwem telefonu lub mejlowo. Dodatkowo brak motywacji oraz problemy ze skupieniem uwagi mogą znacząco utrudnić terminowe wypełnianie obowiązków.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Marketing treści w prowadzeniu firmy
Właściciele firm, którzy chcą przenieść swoje działania sprzedażowe do Internetu, zastanawiają się zazwyczaj w jaki sposób prowadzić marketing on-line. Wyjść jest wiele, a każde wymaga różnego stopnia zaangażowania oraz różnego
Doradztwo prawne dla e-biznesu
E-biznes obejmuje swoim zakresem wiele rodzajów i form działalności gospodarczej, które mogą być wykonywane drogą elektroniczną. Jedną z najbardziej popularnych jest prowadzenie e-sklepów – jako akcesoryjny kanał sprzedażowy, obok sklepów
Czym są komunikaty reklamowe?
Z roku na rok rośnie zainteresowanie internetem. Coraz więcej osób na stały dostęp do sieci i w pełni korzysta z połączenia w swoim życiu. Dla marketingowców to pretekst do rozwoju
Startupy mogą liczyć na wsparcie company builders
Company Builders, czyli fabryki startupów, pomagają firmom we wczesnym stadium działalności nie tylko poprzez środki na ich przedsięwzięcia. Główna różnica między nimi a funduszami Venture Capital polega na tym, że zapewniają
Dlaczego warto prowadzić sklep w sieci?
Wraz z rozwojem internetu wielu przedsiębiorców postanowiło zainwestować w promowanie firmy w sieci. Rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątki i dzisiaj liczą duże zyski. Czy rzeczywiście każdy może osiągnąć sukces
Jak przedsiębiorcy reklamują swoje usługi w sieci?
Z powodu wzrostu popytu na sprzęt mobilny i dostęp do Internetu, przedsiębiorcy starają się dostrzegać nowe możliwości w marketingu własnych dóbr. Nie dziwi więc fakt, iż częściej korzystają z reklam
1 Comment
Maciej
01 września, 16:12