Charakterystyka mobilnej pracy
Praca mobilna czyli na odległość to w dzisiejszych czasach nic nadzwyczajnego. Pracodawca, który nie jest w stanie finansować biura oraz sprzętu zleca obowiązki zawodowe podwładnym, którzy na odległość wykonują swoje powinności. To oszczędność i wygoda dla obu stron, ponieważ wystarczy dostęp do internetu, aby wypełniać zlecone zadania.
Zwykle pracownik musi posiadać własny sprzęt komputerowy oraz stały dostęp do internetu. Od ustaleń obu stron zależy sposób pracy oraz godziny aktywności zawodowej. Mogą to być stałe godziny lub zmienne, w zależności od aktualnych potrzeb firmy.
Kwestią umowną jest również metoda naliczania wynagrodzenia. Zwykle przyznawane są stałe zarobki, jednak zdarza się naliczanie stawek godzinowych lub na podstawie wykonanej pracy lub oddanego zlecenia.
Teoretycznie praca w domu to świetne rozwiązanie, ponieważ pozwala zaoszczędzić na dojazdach do pracy oraz unikanie biurowego stresu i korporacyjnej atmosfery. Wiele osób uważa, że są poza kontrolą swojego pracodawcy. Nic bardziej mylnego. Większość zatrudnionych pracuje w sieci w oparciu o konkretne programy lub strony internetowe, które rejestrują aktywność podwładnego oraz godziny logowania.
Należy wziąć pod uwagę, że oprócz zalet, praca na odległość posiada wady. Przede wszystkim brak kontaktu ze współpracownikami, wszystko odbywa się za pośrednictwem telefonu lub mejlowo. Dodatkowo brak motywacji oraz problemy ze skupieniem uwagi mogą znacząco utrudnić terminowe wypełnianie obowiązków.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Sprzedaż wielokanałowa potrzebą czasów
Omnichannel (sprzedaż wielokanałowa) to ukłon w kierunku konsumentów, którzy z jednej strony cenią sobie szybkość i wygodę realizacji zakupów w sieci, a z drugiej strony zdradzają przywiązanie do sklepów stacjonarnych
Founders agreement, co to jest i kiedy podpisywać
Founders agreement, czyli umowa założycielska to nic innego jak pierwsze, oficjalne sformalizowanie powstającego startupu i jego założeń. Choć istnieje wiele typów i rodzajów umów bardziej rozbudowanych i o wiele bardziej
Jakie jest zastosowanie ma Landing Page?
W politykę komunikacyjną wielu marek wpisuje się Landing Page. Bardziej konkretniej rozchodzi się tu o mikrostrony, które są instrumentami wchodzącymi w skład content marketingu. Content marketing jest to rodzaj komunikacji
Czy warto reklamować firmę w internecie?
Każdy właściciel firmy ma świadomość, że reklama to fundament każdego biznesu. Przede wszystkim pełni rolę informacyjną, ponieważ duża część zainteresowanych klientów dowie się o firmie oraz okryje proponowane usługi i
Blog firmy a odpowiedzialność za komentarze
Obecnie wiele firm i przedsiębiorstw prowadzi swoje strony internetowe. Niektóre, chcąc poprawić kontakt z klientami, zakłada bloga firmowego. Umieszcza się tam najnowsze informacje, zmiany, modyfikacje, rabaty, nowe godziny pracy i
Jaki uiścić podatek za lokowanie reklam na stronach internetowych?
Osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej i osiągają przychody z tytułu użyczania powierzchni na reklamy w Internecie, muszą płacić podatek za dzierżawę. Tak postanowił sąd w chwili, kiedy pewna
1 Comment
Maciej
01 września, 16:12