Co warto sprzedawać?

Co warto sprzedawać?

Każdy właściciel sklepu chce, co jest oczywiste, osiągnąć jak największe zyski z tytułu prowadzonej przez siebie działalności. Do tego potrzebny jest duży obrót, a można osiągnąć go dzięki sprzedaży produktów, które chętnie i często nabywane są przez klientów.

Pewniakiem w tej dziedzinie są artykuły spożywcze oraz środki czystości. Rynek artykułów spożywczych w Polsce osiągnął wartość prawie 250 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 2% w stosunku do roku 2014 i nic nie wskazuje na to, aby trend wzrostowy miał wyhamować w 2016.

Towary szybko zbywalne, czyli FMCG (więcej informacji o fast-moving consumer goods znajdziesz na stronie Eurocash.pl) to produkty pierwszej potrzeby, czyli podstawowe artykuły spożywcze dla każdego człowieka. Ich sprzedaż nie przynosi dużego zysku jednostkowego, jednak ilości, jakie codziennie nabywają konsumenci, to już pokaźny przychód. Ponieważ dzisiejsze czasy nie sprzyjają samodzielnemu, czasochłonnemu szykowaniu posiłków, klienci chętnie nabywają gotowe, pokrojone na plastry i zapakowane mięso, ser oraz wędliny, a także różnego rodzaju sałatki i dania gotowe (zarówno w słoikach, jak i w proszku).

Dużym powodzeniem w tej ostatniej kategorii cieszą się paczkowane pierogi, krokiety i naleśniki. Jeśli chodzi o napoje i podobne produkty, to tutaj od lat popularnością cieszą się kawa, herbata oraz napoje smakowe. Warto odnotować fakt, że wielu konsumentów odchodzi powoli od zbytnio przesłodzonych i często sięga po wody mineralne, aby uniknąć chemicznych „ulepszaczy”, jakie dodawane są do tzw. „napojów kolorowych”.

Jeśli chodzi o środki higieny osobistej i chemiczne, tutaj duży zbyt mają mydła, pasty do zębów oraz proszki do prania i środki do ręcznego zmywania naczyń. Środki te muszą znajdować się w każdym gospodarstwie domowym, a na ich dużą sprzedaż ma też wpływ fakt, że klienci chętnie kupują mniejsze opakowania, które zużywają się szybciej niż większe, co wymaga od nich dokonania kolejnego zakupu. W ten sposób koło obrotu samo się napędza, a sklep zyskuje obrót oraz swoją marżę. Miesięczna sprzedaż samych popularnych produktów może zapewnić dobry zysk każdej placówce handlowej.

Previous Pomysły na biznes w branży pralniczej
Next Poznaj start up

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 3 komentarze

Doradztwo walutowe – wsparcie i bezpieczeństwo finansowe

W obecnej sytuacji w naszym kraju, kiedy ogromna rzesza Polaków wyjeżdża w poszukiwaniu wyższych zarobków i lepszych standardów życia poza granice państwa, coraz więcej osób szuka takich rozwiązań, głównie w

Wiadomości 0 Comments

Enea kończy prace nad nową strategią. Spółka przygotowuje się do inwestycji w czyste technologie węglowe

Ukończenie prac nad strategią jest jednym z priorytetów Enei na najbliższe tygodnie. Spółka weryfikuje różne metody pozyskiwania energii z węgla, łącznie z inwestycjami w czyste technologie węglowe, które pomogą zwiększyć efektywność krajowej energetyki i jednocześnie

Wiadomości 0 Comments

Bank przyszłości będzie w telefonie klienta

Digitalizacja to priorytet polskiego sektora bankowego. Pod względem dojrzałości cyfrowej, zarówno w kanale mobilnym, jak i online, polskie banki plasują się w europejskiej czołówce. Rywalizacja z fintechami sprawia, że aby utrzymać klientów, muszą inwestować

Wiadomości 0 Comments

Co trzeba zmienić w urzędach pracy?

Od dłuższego czasu wiadomo, że urzędy pracy mają poważne kłopoty z powierzonymi obowiązkami. Znalezienie miejsca pracy dla bezrobotnych jest trudne, a dodatkowe kursy nie zawsze okazują się pomocne. Jakie modyfikacje

Wiadomości 0 Comments

Branża informatyczna poszukuje pracowników. Zapotrzebowanie sięga nawet 50 tys. osób

Sposobem na zwiększenie liczby pracowników w branży informatycznej ma być przyciągnięcie kobiet na kierunki ścisłe. Z danych różnych agencji zatrudnienia wynika, że zapotrzebowanie na informatyków w Polsce wynosi 30–50 tys. Dla branży istotne jest

Wiadomości 0 Comments

Mini czy midi? Sukienka do pracy szyta na miarę

Kobiety kochają sukienki, nie wszystkie jednak noszą je na co dzień. Obawiają się, że biuro nie jest najlepszym miejscem do prezentowania swoich atutów, a latem wygodniej czują się w krótkich

3 komentarze

  1. arnold
    02 lutego, 08:11 Reply
    Moim zdaniem w Polsce i tak jest za dużo wszystkiego, żeby jeszcze coś sprzedawać. Nie ma sensu.
  2. papeż
    04 lutego, 15:23 Reply
    Moim zdaniem nie warto teraz nic sprzedawać, bo tak się składa, że na rynku polskim jest wszystkiego dość.
  3. Dawid
    12 lutego, 16:07 Reply
    Nie zgadzam się z komentarzami wyżej ponieważ w naszych czasach dostęp do każdego rodzaju towaru jest łatwy nie zależnie od tego czy jest to Polska czy USA. Warto sprzedawać towary które cieszą się popularnością bo nie zależnie na jaki rynek ten towar damy to i tak się sprzeda.

Zostaw odpowiedź