Co warto sprzedawać?

Co warto sprzedawać?

Każdy właściciel sklepu chce, co jest oczywiste, osiągnąć jak największe zyski z tytułu prowadzonej przez siebie działalności. Do tego potrzebny jest duży obrót, a można osiągnąć go dzięki sprzedaży produktów, które chętnie i często nabywane są przez klientów.

Pewniakiem w tej dziedzinie są artykuły spożywcze oraz środki czystości. Rynek artykułów spożywczych w Polsce osiągnął wartość prawie 250 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 2% w stosunku do roku 2014 i nic nie wskazuje na to, aby trend wzrostowy miał wyhamować w 2016.

Towary szybko zbywalne, czyli FMCG (więcej informacji o fast-moving consumer goods znajdziesz na stronie Eurocash.pl) to produkty pierwszej potrzeby, czyli podstawowe artykuły spożywcze dla każdego człowieka. Ich sprzedaż nie przynosi dużego zysku jednostkowego, jednak ilości, jakie codziennie nabywają konsumenci, to już pokaźny przychód. Ponieważ dzisiejsze czasy nie sprzyjają samodzielnemu, czasochłonnemu szykowaniu posiłków, klienci chętnie nabywają gotowe, pokrojone na plastry i zapakowane mięso, ser oraz wędliny, a także różnego rodzaju sałatki i dania gotowe (zarówno w słoikach, jak i w proszku).

Dużym powodzeniem w tej ostatniej kategorii cieszą się paczkowane pierogi, krokiety i naleśniki. Jeśli chodzi o napoje i podobne produkty, to tutaj od lat popularnością cieszą się kawa, herbata oraz napoje smakowe. Warto odnotować fakt, że wielu konsumentów odchodzi powoli od zbytnio przesłodzonych i często sięga po wody mineralne, aby uniknąć chemicznych „ulepszaczy”, jakie dodawane są do tzw. „napojów kolorowych”.

Jeśli chodzi o środki higieny osobistej i chemiczne, tutaj duży zbyt mają mydła, pasty do zębów oraz proszki do prania i środki do ręcznego zmywania naczyń. Środki te muszą znajdować się w każdym gospodarstwie domowym, a na ich dużą sprzedaż ma też wpływ fakt, że klienci chętnie kupują mniejsze opakowania, które zużywają się szybciej niż większe, co wymaga od nich dokonania kolejnego zakupu. W ten sposób koło obrotu samo się napędza, a sklep zyskuje obrót oraz swoją marżę. Miesięczna sprzedaż samych popularnych produktów może zapewnić dobry zysk każdej placówce handlowej.

Previous Pomysły na biznes w branży pralniczej
Next Poznaj start up

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 2 komentarze

Rynek produktów ekologicznych w Polsce rośnie w tempie 20 proc

Polski rynek produktów ekologicznych wyceniany jest na 600-650 mln złotych. Mimo 20-proc. wzrostów jego udział w całym ryku spożywczym to zaledwie 0,3 proc. Na Zachodzie jest on dziesięciokrotnie większy, a dynamika

Wiadomości 0 Comments

Oczyszczacze powietrza bez filtrów – jakie są szanse na ich działanie?

Na naszej skrzynce mailowej często pojawia się pytanie, czy oczyszczacze bez filtrów są bezpieczne w użytkowaniu. Nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę, że ich wymiana w standardowych modelach może

Wiadomości 0 Comments

iPhone Apple 14 Pro – czy warto kupić najnowszy model?

Coroczna premiera iPhone od Apple budzi wiele emocji. Fani marki nie mogą doczekać się nowości, które zaprezentuje amerykański producent. Dokładnie tak było w przypadku premiery najnowszego modelu – iPhone 14.

Wiadomości 1Comments

Na jakie rozwiązania przyjazne środowisku i kieszeni mogą liczyć mieszkańcy nowych inwestycji w Warszawie?

Zrównoważone budownictwo zyskuje na znaczeniu. W coraz większej ilości inwestycji mieszkaniowych możemy liczyć na rozwiązania ekologiczne, nie tylko ze względu na ochronę środowiska. Wpływają również na oszczędności  i polepszenie warunków

Wiadomości 0 Comments

Pożyczki internetowe a kredyty gotówkowe – co wybierają Polacy

Co najmniej od kilkunastu miesięcy zauważalnym trendem na rynku usług finansowych jest spadek popularności tradycyjnych kredytów gotówkowych udzielanych przez banki. Nie oznacza to, że Polacy rezygnują z życia na kredyt,

Wiadomości 0 Comments

Panna Cotta Voucher Group oraz Global Leads Group połączyły siły jako Savings United GmbH

10/10/2016 Hamburg i Berlin – Panna Cotta Vocher Group i Global Leads Group informują o swoim połączeniu. Fuzja ma na celu wzmocnienie pozycji obu firm na prężnie rozwijającym się rynku

3 komentarze

  1. arnold
    02 lutego, 08:11 Reply
    Moim zdaniem w Polsce i tak jest za dużo wszystkiego, żeby jeszcze coś sprzedawać. Nie ma sensu.
  2. papeż
    04 lutego, 15:23 Reply
    Moim zdaniem nie warto teraz nic sprzedawać, bo tak się składa, że na rynku polskim jest wszystkiego dość.
  3. Dawid
    12 lutego, 16:07 Reply
    Nie zgadzam się z komentarzami wyżej ponieważ w naszych czasach dostęp do każdego rodzaju towaru jest łatwy nie zależnie od tego czy jest to Polska czy USA. Warto sprzedawać towary które cieszą się popularnością bo nie zależnie na jaki rynek ten towar damy to i tak się sprzeda.

Zostaw odpowiedź