Czy klimatyzacja jest potrzebna pracownikom biura?

Czy klimatyzacja jest potrzebna pracownikom biura?

Okres letni to piękny czas, ponieważ dzieci odpoczywają od obowiązków szkolnych, a na dworze jest idealna pogoda. Niestety temperatura nie odpowiada urzędnikom biurowym, którzy dzień pracy spędzają w dusznych pomieszczeniach. Czy w związku z tym właściciel musi załatwić klimatyzację, żeby poprawić warunki pracy?

Okazuje się, że w zgodzie z przepisami Kodeksu pracy najważniejszym obowiązkiem przełożonego jest zapewnienie ludzkich warunków zatrudnienia. Dlatego też powinien zadbać o wyposażenie oraz systematyczne wentylowanie pomieszczeń.

Obowiązują jednak ograniczenia, które dokładnie mówią, że temperatura w biurze nie powinna być mniejsza niż 18 st. i większa niż 30. Za idealną i wygodną wskazuje się taką do 21 st. Niestety w miesiącach letnich jest zazwyczaj wyższa i utrudnia funkcjonowanie zatrudnionym. W związku z tym dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie klimatyzacji, która zapewni właściwą cyrkulację powietrza i świeżość bez uchylania okien.

Czasami powodem za wysokiej temperatury są sprzęty znajdujące się w pomieszczeniu, które generują dodatkowe ciepło i źle wpływają na personel. Trzeba zatem zagwarantować niezależne chłodzenie dla komputerów i innych maszyn} biurowych.

Artykuł przygotowany przez http://klimatyzacjewroclaw.pl/


Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous W jaki sposób oblicza się urlop proporcjonalny?
Next Czy wyjście na papierosa jest dozwolone?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 1Comments

Jak przygotować niedrogą reklamę dla przedsiębiorstwa?

Prawie każdy młody lub początkujący przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że reklama i marketing to bardzo ważna część biznesu. Niestety to kosztowna usługa, ale zwykle daje pożądane rezultaty. Nie można jednak

Mała firma 1Comments

Ile zarabia fotograf ślubny?

W ostatnich latach wiele Par Młodych decyduje się na fotografa ślubnego i kamerzystę. Chcą, aby profesjonalista uwiecznić najważniejszy moment w ich życiu. Ile są w stanie zarobić na każdym weselu?

Mała firma 0 Comments

Czym jest kontrakt menedżerski?

Kontrakt menedżerski to umowa tak zwanego rzetelnego działania, funkcjonująca na podobnych regułach co standardowa umowa zlecenie. W obszarze kontraktu menedżerskiego istotne jest to, że jego przestrzegania nie reguluje Kodeks Cywilny.

Mała firma 0 Comments

Czym jest mobbing?

Mobbingiem jest notoryczne traktowanie pracowników w sposób zły i szkodliwy. Zastraszanie pracownika czy wszelkiego rodzaju groźby są popularne w firmach. Aktualnie dużo osób przyjmuje pracę w oparciu o umowę zlecenie.

Mała firma 0 Comments

Czym jest controlling?

Duże firmy i korporacje wybierają ambitne plany, które muszą zostać zrealizowane w określonym okresie. Aby ocena na koniec roku została wydana sprawiedliwie i obiektywnie wykorzystuje się tzw. controlling. Czym się

Mała firma 0 Comments

Jakie opłaty bankowe są kosztem prowadzonej działalności gospodarczej?

Biznesmeni niejednokrotnie korzystają z usług bankowych w sektorze prowadzenia rachunku firmowego. Owe konto bankowe jest przydatne do prowadzenia rozliczeń w związku z funkcjonującą spółką. Niestety, porozumienia partnerskie z bankami oraz

3 komentarze

  1. Dawidek
    29 sierpnia, 21:11 Reply
    Klimatyzacja powinna być dostępna pracownikom, ale tylko pod warunkiem, gdy temperatura jest rzeczywiście nie do zniesienia - takie moje zdanie.
  2. Deto
    03 września, 20:57 Reply
    Oczywiście, że klimatyzacja w biurach jest potrzebna, zwłaszcza w okresie letnim. Ale trzeba korzystać z niej z umiarem aby nie przedobrzyć i nie wylądować na L4
  3. Tetris
    11 września, 20:01 Reply
    Bez klimatyzacji w ciasnych biurach z większą liczbą pracowników w okresie letnim raczej nie dałoby się pracować

Zostaw odpowiedź