Czy sprzedaż okazjonalna musi być ewidencjonowana?

Czy sprzedaż okazjonalna musi być ewidencjonowana?

W kraju często odbywają się różnorodne kiermasze i dożynki. Gospodynie domowe sprzedają swoje wypieki, a rzemieślnicy rzeźby przez nich wytworzone. Czy muszą oni kupić kasę rejestrującą?

Według prawa każda sprzedaż powinna zostać scharakteryzowana przy użyciu kasy fiskalnej, aby możliwe było określenie odpowiedniej sumy podatku. W kwestii sprzedaży okazjonalnej przedsiębiorcy mogą pominąć ten obowiązek.

Jeśli dochód z prowadzonej aktywności zarobkowej nie przekroczy kwoty 20 tysięcy złotych to można prowadzić tak zwaną uproszczoną ewidencję, która nie nakazuje nabycia kasy rejestrującej. Pamiętajmy, iż ta ulga nie ma zastosowania dla sprzedaży alkoholu. Ze scharakteryzowanej możliwości korzystają niejednokrotnie przedsiębiorcy w małym obszarze, którzy w ten sposób unikają dużych kosztów na początku działalności. Jednakże brak kasy fiskalnej nie zwalnia z obowiązku zapłacenia podatku z tytułu uzyskanego przychodu podczas festynu czy kiermaszu.

W rzeczywistości wiejskie kluby gospodyń nie muszą opłacać tych kwot, ponieważ rozporządzenie Ministra Finansów przyznaje pewne ulgi w tym zakresie. Jeśli uzyskany dochód zostanie wydany na zadania statutowe danego stowarzyszenia nie jest on objęty prawem podatkowym. Istotne jest więc dokładne opisanie sektora działań wykonywanych przez koło gospodyń, by nie płacić podatku.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Kiedy można usunąć z akt osobowych informację o ukaraniu pracownika?
Next Kto płaci podatek od nieruchomości?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Czy warto organizować kapitał rezerwowy?

Wiele przedsiębiorstw i spółek w kraju księguje częste kłopoty finansowe. Nie powinien zatem zaskakiwać fakt, że od jakiegoś czasu rozpowszechniane jest tworzenie kapitału rezerwowego. Ma reperować działalność przed możliwą upadłością

Mała firma 0 Comments

Nowa porównywarka Komorkomat.pl – test abonamentów bez telefonu

Wybierając abonament zazwyczaj rozważamy oferty z dołączonym telefonem. W zależności od jego modelu ceny bywają różne, ale często zdarza się, że już te ze średniej półki oferowane są za symboliczną

Mała firma 0 Comments

Co nowego w zamówieniach publicznych?

Niedawno w życie weszły poprawki w przepisach o zamówieniach publicznych(przetargi). Dotyczyć powinny przynajmniej część procedur stosowanych w przetargach oraz sprawach administracyjnych. Nowe ustalenia stanowić będą odświeżenie dla prawa wprowadzonego 6

Mała firma 0 Comments

Drukarki Konica Minolta kontra HP

Obie wymienione marki cieszą się bardzo dobra opinią na rynku, są to najbardziej rozpoznawalne (lub jedne z) firmy branżowe na rynku. Nie tylko są one najbardziej popularne, ale i należą

Mała firma 0 Comments

Charakterystyka personalizowania

Personalizacja święci triumfy wśród marketingowców, ponieważ stanowi sprawdzone źródło wiedzy na temat obecnej grupy docelowej oraz potencjalnych zainteresowanych. Dzięki temu specjaliści z branży mogą ułożyć plany taktyczne, które właściwie wpłyną

Mała firma 2 komentarze

Inkubator przedsiębiorczości – propozycja dla studentów

Z jednej strony rynek potrzebuje nowych produktów, potencjału wykształconych ludzi i rozwiązań, które proponuje nauka, z drugiej zaś, przedsiębiorczy studenci chcący wdrażać w życie swoje idee i osiągać sukces w

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź