Czy warto wybrać faktoring?
Faktoring to w skrócie finansowanie faktur z odroczonym okresem zapłaty. Jest to usługa dostępna dla firm, które wystawiają swojemu kontrahentom fakturę VAT z odroczonym terminem płatności, podczas gdy same potrzebują gotówki już teraz. Tu z pomocą przychodzi instytucja faktoringowa, która wypłaca firmie natychmiast wartość takiej faktury, stając się jednocześnie wierzycielem kontrahenta i przejmując na siebie oczekiwanie na płatność.
Jeżeli firma nie zdoła uzyskać finansowania bankowego na wystarczającym poziomie, ma kłopoty z utrzymaniem płynności finansowej, czy problemy z odzyskaniem opłaty od swoich partnerów, potrzebuje kolejnych środków na bieżące funkcjonowanie, zamierza uatrakcyjnić warunki sprzedaży, udzielając kredytu handlowego swoim odbiorcom, to odpowiedzią na każdą z tych sytuacji będzie faktoring.
Faktoring to więcej niż finansowania
Poza finansowaniem firmy faktoringowe realizują dodatkowe czynności. Faktoring jest usługą złożoną, która wiąże finansowanie z administrowaniem należnościami, ponadto na jej wartość mogą mieć wpływ inne składowe. Firma faktoringowa może dla swojego klienta w ramach dotykowych usług np. zweryfikować wypłacalność potencjalnego kontrahenta, chroniąc tym samym przed ryzykowną transakcją.
Instytucje faktoringowe oferują różne typy faktoringu dostosowane do różnych potrzeb. Dostępne rodzaje faktoringu to: z regresem, bez regresu, tajmy, eksportowy, zakupowy. Faktoring bez regresu to maksymalne bezpieczeństwo transakcji, albowiem jest objęte ubezpieczeniem. Natomiast faktoring z regresem to tańsza odmiana usługi bez ubezpieczenia. Faktoring tajny jest rekomendowany dla firm, które nie chcą powiadamiać swojego klienta o korzystaniu z zewnętrznego finansowania. Faktoring zakupowy wiąże się z tym, iż firma faktoringowa finansuje zakupy przedsiębiorstwa, które właśnie tak uzyskuje odroczony termin zapłaty.
Paleta możliwości
Gdy zdecydowaliśmy się już na faktoring, przychodzi pora na wybór właściwego usługodawcy. Wybór będzie spory i przedsiębiorcy w Polsce zainteresowani faktoringiem mogą skorzystać z propozycji różnych firm finansowych – tytułowanych fachowo faktorami – jakimi są banki oraz bankowe i pozabankowe spółki faktoringowe. Selekcja najlepszej firmy faktoringowej nie należy do zagadnień prostych, zważywszy na okazałą liczebność takich firm aktywnych na rynku. Biznesmeni, którzy do dziś dnia nie korzystali z faktoringu, a są nim zainteresowani, powinni zarezerwować sobie na to trochę czasu.
Różnorodność oferentów owocuje rozpiętością ofert dostępnych dzisiaj nie tylko dla dużych i średnich, ale również dla małych przedsiębiorstw. Różnice odnoszą się również do wymogów formułowanych poprzez banki i spółki faktoringowe – wobec potencjalnych klientów (przyszłych faktorantów). Pozytywną stroną dużej liczby faktorów jest to, iż gdy nawet jedna instytucja finansowa odmówi firmie faktoringu, to faktoring może być bez problemu dostępny w innej firmie faktoringowej.
Na czym koncentrować się wybierając faktoring?
Szukając firmy faktoringowej poza kosztami, powinno się poświęcić uwagę na inne aspekty, jakie będą rozsądzały o użyteczności faktoringu dla przedsiębiorstwa. Najważniejsze to: wysokość przyznanego progu finansowania i możliwość jego zwiększenia, długość czasu zapłaty dopuszczany przez instytucję finansową, liczebność przyjmowanych klientów, wymóg globalnej cesji lub jego brak, konsekwencje ustalone za opóźnienia w spłacie. Dostępność usługi faktoringu i jej parametry możesz sprawdzić w serwisie: FAKTORINGoferty.pl oszczędzając czas na poszukiwania i porównania.
Wybór faktoringu powinien orbitować wokół kluczowych potrzeb przedsiębiorstwa. A więc czego wymagamy od faktoringu? Koszty są zawsze ważne, ale nie mogą stać się wyłącznym kryterium doboru faktoringu. Bowiem faktoring jest złożonym produktem finansowym, trzeba kierować uwagę na różnorodne jego aspekty oraz charakter oferowanych poprzez instytucje finansowe usług.
Może to Ci się spodoba
Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa
Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych wyzwań, z którymi będzie się mierzyć branża public relations w przyszłym roku. Agencje PR liczą także na nowe zlecenia od spółek Skarbu Państwa. To
Jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu rozliczania czasu pracy w produkcji?
Najnowsze badania pokazują siłę takich systemów – samo ich zainstalowanie powoduje bardzo korzystne zmiany w zachowaniach pracowników, prowadzące do wyższej efektywności. Przede wszystkim wzrasta wydajność pracowników, zmniejsza się liczba spóźnień
E-sklepy śledzą swoich klientów podczas zakupów. Analiza zebranych danych pozwala im zwiększyć sprzedaż
Ponad 90 proc. e-sklepów stara się lepiej poznać swoich klientów, śledząc ich zachowanie podczas zakupów. Dostępne narzędzia analityczne pozwalają im w ten sposób pozyskać dane, które wykorzystują do zmiany wyglądu strony
Polskie firmy produkcyjne z sukcesem konkurują na zagranicznych rynkach
Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa produkcyjne są w większości oparte na polskim kapitale, a zaledwie co dziesiąta firma korzysta z zagranicznego finansowania. Mimo to skutecznie konkurują na międzynarodowych rynkach. Są też otwarte na
2/3 firm obawia się cyberzagrożeń
Liczba ataków hakerskich na firmy w ciągu ostatnich pięciu lat podwoiła się. Do 2022 roku będą one kosztować biznes w sumie ponad 8 bln dol. – prognozują eksperci Marsh w tegorocznym raporcie Global
Najważniejsze funkcje naklejek reklamowych — dlaczego warto zainwestować w naklejki drukowane na zamówienie?
Naklejki reklamowe można obecnie spotkać wszędzie — zarówno w sklepach czy restauracjach, jak i na zewnątrz. Popularność tej formy promocji od lat nie słabnie, co jest bez wątpienia związane z

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post