Czy warto wybrać faktoring?
Faktoring to w skrócie finansowanie faktur z odroczonym okresem zapłaty. Jest to usługa dostępna dla firm, które wystawiają swojemu kontrahentom fakturę VAT z odroczonym terminem płatności, podczas gdy same potrzebują gotówki już teraz. Tu z pomocą przychodzi instytucja faktoringowa, która wypłaca firmie natychmiast wartość takiej faktury, stając się jednocześnie wierzycielem kontrahenta i przejmując na siebie oczekiwanie na płatność.
Jeżeli firma nie zdoła uzyskać finansowania bankowego na wystarczającym poziomie, ma kłopoty z utrzymaniem płynności finansowej, czy problemy z odzyskaniem opłaty od swoich partnerów, potrzebuje kolejnych środków na bieżące funkcjonowanie, zamierza uatrakcyjnić warunki sprzedaży, udzielając kredytu handlowego swoim odbiorcom, to odpowiedzią na każdą z tych sytuacji będzie faktoring.
Faktoring to więcej niż finansowania
Poza finansowaniem firmy faktoringowe realizują dodatkowe czynności. Faktoring jest usługą złożoną, która wiąże finansowanie z administrowaniem należnościami, ponadto na jej wartość mogą mieć wpływ inne składowe. Firma faktoringowa może dla swojego klienta w ramach dotykowych usług np. zweryfikować wypłacalność potencjalnego kontrahenta, chroniąc tym samym przed ryzykowną transakcją.
Instytucje faktoringowe oferują różne typy faktoringu dostosowane do różnych potrzeb. Dostępne rodzaje faktoringu to: z regresem, bez regresu, tajmy, eksportowy, zakupowy. Faktoring bez regresu to maksymalne bezpieczeństwo transakcji, albowiem jest objęte ubezpieczeniem. Natomiast faktoring z regresem to tańsza odmiana usługi bez ubezpieczenia. Faktoring tajny jest rekomendowany dla firm, które nie chcą powiadamiać swojego klienta o korzystaniu z zewnętrznego finansowania. Faktoring zakupowy wiąże się z tym, iż firma faktoringowa finansuje zakupy przedsiębiorstwa, które właśnie tak uzyskuje odroczony termin zapłaty.
Paleta możliwości
Gdy zdecydowaliśmy się już na faktoring, przychodzi pora na wybór właściwego usługodawcy. Wybór będzie spory i przedsiębiorcy w Polsce zainteresowani faktoringiem mogą skorzystać z propozycji różnych firm finansowych – tytułowanych fachowo faktorami – jakimi są banki oraz bankowe i pozabankowe spółki faktoringowe. Selekcja najlepszej firmy faktoringowej nie należy do zagadnień prostych, zważywszy na okazałą liczebność takich firm aktywnych na rynku. Biznesmeni, którzy do dziś dnia nie korzystali z faktoringu, a są nim zainteresowani, powinni zarezerwować sobie na to trochę czasu.
Różnorodność oferentów owocuje rozpiętością ofert dostępnych dzisiaj nie tylko dla dużych i średnich, ale również dla małych przedsiębiorstw. Różnice odnoszą się również do wymogów formułowanych poprzez banki i spółki faktoringowe – wobec potencjalnych klientów (przyszłych faktorantów). Pozytywną stroną dużej liczby faktorów jest to, iż gdy nawet jedna instytucja finansowa odmówi firmie faktoringu, to faktoring może być bez problemu dostępny w innej firmie faktoringowej.
Na czym koncentrować się wybierając faktoring?
Szukając firmy faktoringowej poza kosztami, powinno się poświęcić uwagę na inne aspekty, jakie będą rozsądzały o użyteczności faktoringu dla przedsiębiorstwa. Najważniejsze to: wysokość przyznanego progu finansowania i możliwość jego zwiększenia, długość czasu zapłaty dopuszczany przez instytucję finansową, liczebność przyjmowanych klientów, wymóg globalnej cesji lub jego brak, konsekwencje ustalone za opóźnienia w spłacie. Dostępność usługi faktoringu i jej parametry możesz sprawdzić w serwisie: FAKTORINGoferty.pl oszczędzając czas na poszukiwania i porównania.
Wybór faktoringu powinien orbitować wokół kluczowych potrzeb przedsiębiorstwa. A więc czego wymagamy od faktoringu? Koszty są zawsze ważne, ale nie mogą stać się wyłącznym kryterium doboru faktoringu. Bowiem faktoring jest złożonym produktem finansowym, trzeba kierować uwagę na różnorodne jego aspekty oraz charakter oferowanych poprzez instytucje finansowe usług.
Może to Ci się spodoba
Rewolucja cyfrowa zmienia dotychczasowe modele biznesowe
Łączenie wcześniej niepowiązanych obszarów wiedzy czy różnych działów w ramach jednej firmy staje się koniecznością. Same firmy w pojedynkę często nie są w stanie tego zrobić. Potrzebne jest wsparcie partnera technologicznego, który przeprowadzi firmę
Jak dobrze zaprojektowany sklep internetowy może pomóc firmie budowlanej?
Korzystanie ze sklepu internetowego to świetny sposób na wzmocnienie wizerunku firmy budowlanej i pozyskanie nowych klientów. W przypadku firm z branży budowlanej, sklep internetowy może okazać się nieocenionym narzędziem marketingowym,
Polska firma rozpoczyna współpracę z amerykańskim gigantem z branży IT
Oktawave, polska chmura obliczeniowa, przystąpiła do programu certyfikowanych dostawców chmury i usług Red Hat. Red Hat to lider rozwiązań open source, z których korzysta większość globalnych korporacji. Współpraca obu firm zapewni klientom
Nawet co piąte przedsiębiorstwo wymaga głębokiej restrukturyzacji
Niedopasowanie finansowe to najważniejszy problem firm w Polsce – przekonuje Maciej Pietrzak z PMR Restrukturyzacje. Z analizy rynku wynika, że nawet co piąte działające przedsiębiorstwo może wymagać głębokiej restrukturyzacji. Przy szybkiej reakcji
Środki unijne szansą na rozwój polskich firm
Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MMSP) to podmioty mające największy wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Firmy te działają w dynamicznym i złożonym otoczeniu, które wymusza na nich podejmowanie różnych działań
Pozycjonowanie witryn lokalnych – 5 podstawowych zasad
Prowadząc biznes warto mieć swoją własną stronę internetową, która będzie przyciągała nowych klientów. Istota pozycjonowania jest niezwykle ważna – także pozycjonowania lokalnego. Wbrew pozorom czasami ograniczenie pola działania może przynieść

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post