Czy warto założyć warsztat motocyklowy?

Czy warto założyć warsztat motocyklowy?

Założenie własnego warsztatu motocyklowego to bez wątpienia ogromne wyzwanie. Trzeba posiadać nie tylko wiedzę, ale i umiejętności, doświadczenie oraz wykazywać duże zaangażowanie. Czy w tej branży można dużo zarobić? W jakich miesiącach zyski są największe?

Uruchomienie działalności gospodarczej jest dość proste i wszystkie przebiega zawsze tak samo. Zanim jednak dojdzie do rejestracji warto pomyśleć o kilku istotnych aspektach. Przede wszystkim trzeba zorganizować (kupić lub wynająć) lokal użytkowy, który nada się na warsztat oraz małe biuro. Oczywiście im bliżej centrum tym lepiej. Lokalizacja może mieć wpływ na wyższe zarobki oraz przyciągać przechodniów. Koszt wynajmu to mniej więcej 2 tys. zł (cena uzależniona od powierzchni oraz dodatkowych udogodnień (duży parking).

Ale to nie wszystko. Aby warsztat działał sprawnie musi zostać wyposażony w sprzęt najwyższej jakości oraz specjalistyczne urządzenia. Nie zaleca się sprowadzania maszyn z Chin lub niepewnych źródeł, ponieważ czasami wyrządzają więcej szkody niż pożytku. Dobre i polskie narzędzia mogą kosztować nawet 150 tys. zł. Jednak na początek doskonale sprawdzi się sprzęt za nie więcej niż 20 tys. zł.

Początkujący przedsiębiorca musi zachowywać porządek w dokumentach i fakturach oraz wzorowo prowadzić księgowość. Jeśli nie zna się na formalnościach oraz nie śledzi zmian w przepisach może poprosić o pomoc osoby wykwalifikowane, które pobierają opłatę za świadczenie usług tego typu (cena ustalana w zależności od zakresu prac – około 150-300 zł miesięcznie).

Serwis motoryzacyjny generuje złom, zużyte opony oraz odpady olejowe i inne płyny niebezpieczne dla środowiska. Niestety utylizacja we własnym zakresie nie jest możliwa, dlatego warto nawiązać współpracę ze specjalistycznymi firmami i podpisać umowy. Pobierają opłatę za wywóz nieczystości oraz są w stanie rozbudować swoją ofertę.

Jeśli warsztat zaczyna przynosić naprawdę wysokie przychody warto zastanowić się nad uruchomieniem sklepu z profesjonalnym sprzętem z jednośladami. To dodatkowe kłopoty – większa powierzchnia, organizacja, pracownicy, dokumentacja oraz kapitał początkowy. Aczkolwiek sprzedaż dobrze wyposażonego modelu to jednorazowy zysk rzędu 500-800 zł. Dodatkowe zniżki na naprawy serwisowe będą dla klientów wielką atrakcją i z pewnością przyniosą niezłe utargi.

Największe zainteresowanie usługami serwisowymi zauważyć można już w okresie wczesnowiosennym. Wówczas zimowa aura odchodzi w zapomnienie, temperatury skaczą powyżej zera, opady deszczu i śniegu należą do rzadkości. Właśnie wtedy właściciele rowerów lub skuterów wyciągają swoje maszyny, aby przygotować je do sezonu i wykonać najpilniejsze naprawy. Jednak szczyt popularności przypada na miesiąca typowo letnie – czerwiec, lipiec i sierpień.

Rzetelny i uczciwy warsztat motocyklowy jest w stanie przyciągnąć wielu klientów. W lecie przychody sięgają nawet 5-6 tys. zł. Sam sklep natomiast to dodatkowe 10 tys. zł w ciągu miesiąca. Można zatem śmiało powiedzieć, że jest to dość przyjazna branża, która zapewnia środki do życia. Ale jak każda firma usługowa nie może liczyć na stałe obroty przez cały rok.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Ile zarabia fotograf ślubny?
Next Czym charakteryzuje się nadpłata?

Może to Ci się spodoba

Na danych można zarobić. Uczą się tego kolejne branże, m.in. telekomy i banki

Przetwarzanie danych pozyskiwanych od użytkowników i zarabianie na nich przestało być domeną zastrzeżoną tylko dla firm internetowych. Dołączyły do nich firmy z innych branż, na przykład bankowości, telekomunikacji czy handlu detalicznego. Dzięki wykorzystaniu

Polskie firmy chcą zagospodarować niszę na rynku mikrosatelitów

Rozwój niszowych technologii kosmicznych daje szanse włączenia się polskiego przemysłu do projektów europejskich. Niezagospodarowaną niszą na rynku są mikrosatelity o wadze nieprzekraczającej 150 kg. W tym obszarze Polska ma duże szanse

Firma 1Comments

Skuteczne sposoby windykacji zaległych należności

Praktycznie każdy przedsiębiorca, przynajmniej raz w historii spotkał się z nierzetelnym kontrahentem. Zalegający z płatnościami klient to zmora naszych czasów. Niezależnie jednak od przyczyn niewywiązania się z umowy, zawsze warto

Mała firma 0 Comments

Masz terminal płatniczy? Negocjuj z operatorem niższą stawkę prowizji

Polacy chętnie korzystają z płatności kartą. Bez problemu taką transakcję przeprowadzimy w markecie lub w innym dużym sieciowym sklepie. W sklepiku osiedlowym wygląda to gorzej, albo nie ma terminala w

Metropolia Krakowska – obszar inwestycji z potencjałem

Metropolia Krakowska to region, który wyróżnia się ekonomicznie w Województwie Małopolskim. Co roku przybywa tu ponad 10 tysięcy nowych przedsiębiorstw, wliczając w to startupy bazujące na nowych i innowacyjnych technologiach.

e-Firma i Startup 0 Comments

Start-up CARE-ER

Co oferuje Państwa firma? CARE-ER powstał dla osób, które poważnie myślą o karierze i rozwoju. Łączymy ze sobą niezbędne inicjatywy, wydarzenia, ludzi i możliwości. Na rynku brakowało kompleksowej informacji o

4 komentarze

  1. Fajny Serwis
    19 lipca, 07:45 Reply
    Wpis ciekawy, ale nie wyczerpujący temat. Warto byłoby zauważyć, że prowadzenie specjalistycznych serwisów takich jak, samochodowe, motocyklowe, elektroniczne, czy też maszyn rolniczych wymaga od prowadzącego znajomość branży. Nawet zatrudniając profesjonalistę na stanowisko mechanika czy serwisanta, właściciel powinien wiedzieć coś na temat branży aby być wiarygodnym w oczach swoich klientów/partnerów. Prócz tego co napisał autor, bardzo ważne jest szkolenie pracowników.
  2. alan
    04 sierpnia, 17:54 Reply
    Moim zdaniem warto założyć warsztat motocyklowy, ale w połączeniu z warsztatem samochodowym. Sam motocyklowy może się nie sprzedać na rynku.
  3. Misiekk
    06 sierpnia, 12:26 Reply
    Myślę, że po ostatnich nowelizacjach na pewno warsztat to dobry pomysł. Mam tu oczywiście na myśli dopuszczenie większej ilości użytkowników dróg do motocykli małolitrażowych. Wiadomo, więcej maszyn, teoretycznie więcej awarii i więcej pracy dla potencjalnych mechaników. Warto zaryzykować jeżeli faktycznie posiadamy odpowiednią wiedzę.
  4. mejk
    20 grudnia, 11:47 Reply
    Owszem, warto, ale dobrze mieć na temat tego jakąkolwiek wiedzę. Bez tego ani rusz. Mechanicy są zawsze dobrze opłacalni, jeżeli znają się na rzeczy.

Zostaw odpowiedź