Czym jest wynajem długoterminowy samochodu? Sprawdź warunki
Rośnie zainteresowanie wynajmem długoterminowym pojazdów. Elastyczne warunki umowy oraz brak problemów z odsprzedażą auta sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorców rozważa tę formę finansowania jako alternatywę leasingu. Dowiedz się, co to jest wynajem długoterminowy i poznaj korzyści z takiego rozwiązania.
Istota wynajmu długoterminowego zbliżona jest do leasingu, ale pojawia się między nimi wiele różnic decydujących o przewadze jednego rozwiązania nad drugim. W obu przypadkach przedsiębiorstwo jest tylko użytkownikiem, zaś właścicielem formalnym pozostaje firma oferująca wynajem (często jest to firma leasingowa).
Wynajem długoterminowy – najważniejsze zasady
Jeśli zastanawiasz się, co to jest wynajem długoterminowy, powinieneś poznać najważniejsze warunki tej formy finansowania. Pozwoli Ci to ocenić, czy taka opcja faktycznie jest korzystna w Twoim przypadku.
- Przedsiębiorca nie może zwrócić użytkowany pojazd
Firma korzystająca z wynajmu długoterminowego jest tylko użytkownikiem samochodu. Jego właścicielem pozostaje firma leasingowa, a użytkownik może zwrócić samochód po wygaśnięciu umowy. Przedsiębiorstwo ma jednak możliwość wykupu pojazdu – jeżeli tak stanowi umowa (jak np. w przypadku oferty PKO Leasing).
- Wynajem długoterminowy związany jest z umową na czas określony
Oznacza to, że przedsiębiorstwo może użytkować konkretny pojazd w okresie przewidzianym w umowie.
- Miesięczna opłata uwzględnia nie tylko koszt wynajmu
Przedsiębiorca, który użytkuje samochód, uiszcza miesięczną opłatę z tego tytułu. Warto jednak mieć świadomość, że taki „abonament” uwzględnia nie tylko koszty użytkowania pojazdu, ale również kompleksowej obsługi. Pozwala to firmie dobrze zaplanować budżet – bez obaw o nieprzewidziane wydatki z tytułu użytkowania auta.
- Zwrot pojazdu w odpowiednim stanie
To, że właścicielem pojazdu pozostaje firma wynajmująca nie oznacza, że przedsiębiorca nie musi dbać o stan auta. Wręcz przeciwnie, zwrot auta odbywa się w oparciu o ustalone warunki, tj. pojazd musi spełniać określone wymagania. Nie może posiadać np. żadnych uszkodzeń czy wgnieceń. Dopuszczalne są jedynie ślady użytkowania związane z eksploatacją samochodu. Przy podpisaniu umowy firma wynajmująca powinna przekazać instrukcję i wytłumaczyć, jak ocenić stan uszkodzenia pojazdu. Warto zapytać o przewodnik lub instrukcję, który pomoże w ocenie stanu.
Kto może skorzystać z wynajmu długoterminowego?
Wiedząc już, co to jest wynajem długoterminowy i jakie są ogólne zasady jego funkcjonowania, warto poznać grupy odbiorców tej usługi.
Wynajem długoterminowy dedykowany jest każdej firmie, która:
- dostrzega przewagę wynajmu nad leasingiem
- chce mieć możliwość systematycznej wymiany pojazdu
- zapewnić sobie pełną mobilność – także w przypadku szkód komunikacyjnych
- chce mieć pewność stałych opłat miesięcznych związanych z użytkowaniem auta.
Warto przy tym podkreślić, że wynajem długoterminowy samochodów dostępny jest dla każdej firmy – niezależnie od liczby wynajmowanych pojazdów, branży czy okresu prowadzenia działalności. Dodatkowo, niektóre firmy oferują wynajem długoterminowy również dla osób fizycznych – konsumentów. Wtedy założenia oferty powinny być podobne (jedna cena za komplet usług), różniące się tylko sposobem płatności i rozliczenia.
Może to Ci się spodoba
Małe firmy widzą swoją przyszłość optymistycznie
Połowa mikro- i małych firm spodziewa się, że w I półroczu ich sytuacja będzie stabilna. W pozostałych firmach delikatnie przeważają optymiści, choć wyjątkiem jest tu branża handlu. Co trzeci przedsiębiorca w tym sektorze
Zrób grę i pozyskaj bazę lojalnych klientów
Rośnie rola reklamy natywnej, stanowiącej naturalną część procesu konsumpcji treści. Coraz częściej uwaga reklamodawców kieruje się w te miejsca, które angażując odbiorców, gwarantują wyższy poziom zapamiętania promowanego przekazu. Nowym formatem
Wycena marki na podstawie ekonomicznej wartości produktu
Oszacowanie wartości danej marki nie należy do najprostszych procesów, ponieważ na finalny efekt składa się wiele różnych czynników. Wycena marki dokonywana jest na podstawie ściśle określonych kryteriów, które wyodrębniono na
Elektroniczna faktura VAT – co musisz o niej wiedzieć?
Faktura VAT w formie elektronicznej może być wystawiana już od 2005 r. Dziś z możliwości jej wystawienia korzysta zdecydowana większość przedsiębiorców. Faktura VAT w formie elektronicznej jest bowiem bardzo prosta
Jak reklamować swój sklep internetowy?
Zakupy online są szybkie, tanie i wygodne. Dają dostęp do tysięcy produktów i pozwalają porównywać ceny, dlatego zainteresowanie ofertami sklepów internetowych cały czas rośnie. Bardzo duża konkurencja sprawia jednak, że
Doradztwo przenosi się do sieci
Rośnie popularność internetowych ekspertów. Działają oni przede wszystkim w mediach społecznościowych, a określani jako specjaliści mają duży wpływ na wybory internautów. Działalność cyfrowych ekspertów nie zawsze idzie w parze z kwalifikacjami i doświadczeniem. Jak zaznacza
1 Comment
Adam
27 lutego, 17:23