Dlaczego pracownicy dzielą się na grupy towarzyskie?

Dlaczego pracownicy dzielą się na grupy towarzyskie?

W pracy spotykamy ludzi o różnych charakterach i osobowościach. Jedni z nich zaczynają być szybko naszymi kolegami, z resztą nie potrafimy się tak prężnie porozumieć.

W związku z budowaniem się relacji personalnych w pracy, rozróżniamy współpracowników na dwie grupy. My – czyli nasi koledzy, do których mamy sympatię i oni – wciąż czepiający się i weryfikujący naszą pracę.

Nie ma zastrzeżeń, iż zgrana kadra to źródło dochodów. Zatrudnieni są bardziej efektywni w przyjaznej i miłej atmosferze bez poczucia presji. Ważna jest współpraca szefa z poddanym. Nie powinna bazować się na pewno na regułach wrogości. Ale czy przyjaźń jest wskazana?

Trafną zasadą jest ujawnienie odczuć w stosunku do swoich kierowników, czego Polacy z reguły nie stosują. Tłumione emocje są powodem pogłębiania się niedomówień międzyludzkich. Nie mogąc przekazywać swojego zdania wprost, szukamy innych pokrzywdzonych i tak budują się klany kadrowe mające swojego łączącego wroga, którym jest kierownik.

Konieczne jest odpowiednie podejście właściciela do pracowników. Powinien on być miły dla wszystkich zatrudnionych bez wyjątku. Odznaczanie sumiennie zrobionej pracy to także dobry sygnał współdziałania.

W rzeczywistości kierownicy myślą, iż dla ich podwładnych ważne jest tylko zapłata. A tak nie jest. Atmosfera jest równie istotnym aspektem determinującym przynoszącą zyski pracę. Najlepiej nie mieszać spraw intymnych z tymi związanymi z zawodem, czyli nie mieć kierownika za przyjaciela. Jednakże w nielicznych sytuacjach takie powiązanie jest pomimo wszystko korzystne.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak działać kiedy istotne są terminy?
Next Zasady współpracy z biurami rachunkowymi

Może to Ci się spodoba

Mała firma 3 komentarze

Wypożyczalnia samochodów, czyli pomysł na dochodowy biznes

Wypożyczalnie samochodów systematycznie zyskują na popularności, co ma nierozerwalny związek ze wzrostem mobilności społeczeństwa. Jest to dość kosztowny pomysł na biznes, niemniej przy sprzyjających warunkach można liczyć na stosunkowo szybki

Mała firma 0 Comments

Jak prawnie wyznaczyć powierzchnię mieszkalną pod biuro?

Często zdarza się, że biznesmen prowadzi działalność gospodarczą we własnym domu. Zaprasza kontrahentów lub prowadzi biuro na wyznaczonej przestrzeni mieszkalnej. W związku z tym ma prawo on zaliczyć do wydatków

Mała firma 0 Comments

Jaki jest zakres kontroli inspektorów pracy?

Wypłata zarobków jest nadzorowana przez inspektorów pracy. Ich zadaniem jest zbadanie dokumentów związanych z wynagrodzeniem oraz kontrolowanie czy jest ono prawidłowo naliczane. Przedmiotem kontroli jest również weryfikacja czy pracownik miał

Mała firma 0 Comments

Jak firma powinna ogłosić swoją upadłość?

W ostatnim czasie wiele przedsiębiorstw zauważa problemy finansowe. Zazwyczaj powodem jest kryzys gospodarczy i bezwzględna konkurencja. Trudności związane z zachowaniem stabilnej pozycji na rynku często kończą się tragicznie. Jak właściciel

Mała firma 0 Comments

Jak rozwiązać konflikt w pracy?

Konflikty w relacjach pracowników z przełożonym to niezwykle delikatna kwestia, której wyjaśnienie wymaga rzetelności i obiektywności. Trzeba pamiętać, że dobra atmosfera w pracy to jeden z najcenniejszych atutów pracodawcy. Dbałość

Mała firma 0 Comments

Dlaczego stosuje się controlling?

Większe firmy i korporacje stawiają sobie ambitne cele, które muszą zostać zrealizowane w określonym czasie. Aby ocena na koniec roku została przygotowana sprawiedliwie i obiektywnie wprowadza się tzw. controlling. Czym

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź