Dlaczego pracownicy dzielą się na grupy towarzyskie?
W pracy spotykamy ludzi o różnych charakterach i osobowościach. Jedni z nich zaczynają być szybko naszymi kolegami, z resztą nie potrafimy się tak prężnie porozumieć.
W związku z budowaniem się relacji personalnych w pracy, rozróżniamy współpracowników na dwie grupy. My – czyli nasi koledzy, do których mamy sympatię i oni – wciąż czepiający się i weryfikujący naszą pracę.
Nie ma zastrzeżeń, iż zgrana kadra to źródło dochodów. Zatrudnieni są bardziej efektywni w przyjaznej i miłej atmosferze bez poczucia presji. Ważna jest współpraca szefa z poddanym. Nie powinna bazować się na pewno na regułach wrogości. Ale czy przyjaźń jest wskazana?
Trafną zasadą jest ujawnienie odczuć w stosunku do swoich kierowników, czego Polacy z reguły nie stosują. Tłumione emocje są powodem pogłębiania się niedomówień międzyludzkich. Nie mogąc przekazywać swojego zdania wprost, szukamy innych pokrzywdzonych i tak budują się klany kadrowe mające swojego łączącego wroga, którym jest kierownik.
Konieczne jest odpowiednie podejście właściciela do pracowników. Powinien on być miły dla wszystkich zatrudnionych bez wyjątku. Odznaczanie sumiennie zrobionej pracy to także dobry sygnał współdziałania.
W rzeczywistości kierownicy myślą, iż dla ich podwładnych ważne jest tylko zapłata. A tak nie jest. Atmosfera jest równie istotnym aspektem determinującym przynoszącą zyski pracę. Najlepiej nie mieszać spraw intymnych z tymi związanymi z zawodem, czyli nie mieć kierownika za przyjaciela. Jednakże w nielicznych sytuacjach takie powiązanie jest pomimo wszystko korzystne.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jakie są sposoby motywowania pracownika?
Oprócz zapewniania wysokiego wynagrodzenia istnieje wiele innych metod na skuteczną motywację osoby zatrudnionej. Podstawowym z nich jest pochwała. Dobry szef powinien umieć pochwalić pracownika za przejawianie inicjatywy w pracy, wzorowe
Dlaczego przedsiębiorstwa powinny szanować przyrodę?
W ostatnim czasie skoczyło zainteresowanie ekologią i ochroną środowiska. Zwykle zagadnieniem interesują się osoby indywidualne, które samodzielnie poprawiają stan przyrody. Dostrzec można jednak tendencję, która potwierdza, że w przedsięwzięcie angażują
Jak znaleźć dobrą lokalizację dla firmy?
Wielu początkujących właścicieli ma kłopoty ze znalezieniem idealnej lokalizacji dla założonej firmy. Zazwyczaj jednak możliwości finansowe wygrywają ze zdrowym rozsądkiem i taktyką marketingową. Jak znaleźć siedzibę, żeby wypełniania podstawowe potrzeby
Jak wysoki mandat może otrzymać pracodawca?
Najczęściej praktykowaną reakcją inspektorów pracy na wykryte wykroczenie jest obciążenie pracodawcy mandatem. Wychodzą oni z założenia że nakładanie kar w postaci mandatów jest bardziej efektywne niż długotrwałe postępowanie sądowe. Zgodnie
Czym są zmowy cenowe?
Zmowa cenowa to umowa między przedsiębiorstwami lub dużymi korporacjami, które świadczą takie same usługi. Celem porozumienia jest ustalenie wysokiej ceny i utrzymywanie jej na jednakowym poziomie. Zmowa znajduje zastosowanie wśród
Jakie są fakty dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej?
Zastanawiając się nad otwarciem własnej działalności gospodarczej analizujemy plusy i minusy takiej formy zatrudnienia. Poniżej opisujemy kilka informacji, które ułatwią zrozumienie niejasnych kwestii i mogą pomóc niektórym w podjęciu decyzji
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post