Firmy coraz więcej inwestują. Leasing maszyn i urządzeń może w I połowie roku wzrosnąć nawet o 20 proc.
Ubiegły rok był bardzo udany dla branży leasingowej, która odnotowała blisko 16-proc. wzrost. Największe ożywienie było obserwowane w segmencie lekkich pojazdów osobowych i dostawczych oraz maszyn i urządzeń. Ten ostatni segment wykazuje też znaczącą dynamikę od początku 2018 roku. I połowa roku może przynieść nawet 20-proc. wzrost – szacują eksperci BZ WBK Leasing. To zasługa wzmożonych inwestycji firm.
Jak wynika z danych Związku Polskiego Leasingu, w 2017 roku branża urosła o 15,7 proc. i sfinansowała inwestycje polskich firm o łącznej wartości 67,8 mld zł. Klienci firm leasingowych w ubiegłym roku najczęściej finansowali pojazdy osobowe i dostawcze do 3,5 tony (45 proc. udział w strukturze rynku), maszyny i inne urządzenia, w tym sprzęt IT (27,2 proc.) oraz środki transportu ciężkiego (25,9 proc.).
– Pierwszy kwartał 2018 roku był bardzo dobry dla leasingu. Nie dysponujemy jeszcze pełnym odczytem rynku, natomiast wydaje się, że jego wzrost będzie oscylować w granicach 20 proc. rok do roku. Bardzo cieszy to, że BZ WBK Leasing rośnie w tempie powyżej 30 proc., co oznacza, że jesteśmy znacznie powyżej rynku. To powód do dumy, zwłaszcza że towarzyszą temu bardzo dobre wyniki finansowe. Dla klientów to jest ważne, ponieważ to dobre wyniki finansowe są najlepszym gwarantem stabilnej polityki kredytowej i jakości obsługi klienta – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Szymon Kamiński, prezes zarządu BZ WBK Leasing.
Wzrost rynku leasingu, zarówno w 2017 roku, jak i w pierwszym kwartale 2018 roku, był napędzany w dużej mierze finansowaniem pojazdów osobowych i dostawczych, blisko 22-proc. dynamika rok do roku. Wartość wszystkich pojazdów lekkich sfinansowanych za pomocą leasingu lub pożyczki w 2017 roku wyniosła 30,5 mld zł.
– Kategoria maszyn i urządzeń również odnotowuje duże wzrosty, a to nas szczególnie cieszy, ponieważ BZ WBK Leasing jest numerem jeden na rynku. Niemniej właściwie w każdej kategorii finansowania ruchomości mamy bardzo dobre wzrosty, prawdopodobnie znacząco ponad rynek. Oczekujemy, że drugi kwartał powinien być równie dobry – prognozuje Szymon Kamiński.
BZ WBK Leasing chce rosnąć równomiernie w różnych kategoriach produktowych i umacniać swoją pozycję uniwersalnej firmy leasingowej, nie tylko jeśli chodzi o rodzaje aktywów, lecz także segmenty klientów. Prezes spółki ocenia, że cały 2018 rok będzie dla branży leasingowej równie udany jak poprzednie, głównie ze względu na spodziewany, wysoki wzrost gospodarczy.
– Ponadczteroprocentowa perspektywa wzrostu gospodarki nie zdarza się często na rynkach europejskich. Wzrost gospodarczy napędzany stabilnie wysoką konsumpcją oraz ożywiającymi się inwestycjami ma wszelkie cechy zrównoważenia. Z sygnałów, które płyną do nas od klientów, widzimy coraz większą śmiałość i apetyt inwestycyjny. To widać we wszystkich kategoriach aktywów, ale zwłaszcza w inwestycjach w maszyny i urządzenia – mówi Szymon Kamiński.
Dobrym prognostykiem dla rynku jest też zapowiedź utrzymania niskich stóp procentowych, co jest dobrą wiadomością dla klientów branży leasingowej.
– Z perspektywy rynku oznacza to pewne wyzwanie dla finansujących, niemniej wydaje się, że zrównoważenie inwestycji w małych i średnich firmach oraz dużych inwestycji, zwłaszcza infrastrukturalnych, które niewątpliwie będą napędzały branżę budowlaną, jest bardzo dobrym prognostykiem dla całej gospodarki, w tym dla branży leasingowej – mówi Szymon Kamiński.
Może to Ci się spodoba
Strategia PR – czym jest i co można dzięki niej osiągnąć?
Firma potrzebuje spójnego i właściwie zbudowanego planu działania. Jest on niezbędny, aby jej działania były prowadzone we właściwy sposób oraz dawały pożądane rezultaty. Temu służy właśnie strategia PR, jednak jej
Firmy mogą stracić miliony przez złe zarządzanie licencjami oprogramowania
Niemal każde oprogramowanie jest prawnie chronione licencją. Nieaktualna umowa licencyjna albo jej brak może być poważnym problemem dla firmy, która w przypadku audytu będzie zmuszona zapłacić wysokie kary. Straci na tym nie tylko
Firmy tworzą własne media społecznościowe
Coraz więcej polskich firm bierze przykład z zachodnich korporacji i tworzy własne social media. Wewnętrzna firmowa platforma komunikacyjna spełnia wiele funkcji. Buduje poczucie przynależności, integruje pracowników i ułatwia komunikację z kadrą zarządzającą. Takie rozwiązanie
Sukces w biznesie zależy od odwagi i kreatywności
Bez wiary we własne możliwości i kreatywność nie jest możliwe osiągnięcie sukcesu w biznesie – przekonuje Robert Zagożdżon, przedsiębiorca i coach. Należy również żyć w zgodzie ze sobą i wciąż się rozwijać. Najczęściej na przeszkodzie stoi
Prawie 40 proc. Polaków korzysta aktywnie z serwisów społecznościowych
Z danych agencji We Are Social wynika, że blisko 40 proc. Polaków korzysta aktywnie z serwisów społecznościowych, spędzając na nich blisko dwie godziny dziennie. To szansa dla firm i marek, które za pomocą
Właśnie powstało nowe centrum współpracy dużych firm ze start-upami
Zarówno rząd, jak i środowisko biznesowe w Polsce coraz bardziej doceniają rolę małych, nowoczesnych firm w zwiększaniu innowacyjności i konkurencyjności, tworzeniu nowych miejsc pracy i przyspieszaniu wzrostu gospodarczego. Właśnie ogłoszono powstanie w Warszawie nowego centrum wspierania
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post