Stacjonarny, mobilny, samoobsługowy – jaki terminal płatniczy wybrać?
Większość z nas posiada karty wystawione przez banki. Zarówno kartami kredytowymi, jak i płatniczymi (debetowymi) możemy wygodnie płacić w sklepach. W tym celu musimy skorzystać z terminali płatniczych. Sprzedawcy mają do wyboru szeroką gamę terminali tego rodzaju, w tym stacjonarne, mobilne i samoobsługowe. Które z nich sprawdzą się najlepiej w obsłudze transakcji bezgotówkowych?
Nowoczesne terminale płatnicze pozwalają na przyjmowanie płatności różnego rodzaju, między innymi z użyciem kart z paskiem magnetycznym, kart z chipem, kart zbliżeniowych czy też aplikacji płatniczych na smartfony. Podstawowe różnice pomiędzy dostępnymi obecnie na sprzedaż terminalami dotyczą głównie posiadanej przez nie funkcjonalności oraz wymaganej formy łączności. Na rynku znajdziemy pełną gamę terminali płatniczych, a najbardziej popularnie z nich to terminale stacjonarne, przenośne i samoobsługowe.
Terminal stacjonarny
To najbardziej popularny rodzaj terminala do zapłaty. Wymaga on stałego podłączenia do prądu, dlatego też najczęściej umieszczany jest przy kasie. Może mieć postać pojedynczego urządzenia lub urządzenia z PIN padem z kablem, by klienci łatwiej mogli potwierdzać transakcje. Doskonały zarówno w małych sklepach, jak i dużych marketach.
Terminal przenośny
Także tego rodzaju terminal płatniczy będzie dobrym wyborem. Urządzenia te nie wymagają podłączenia do prądu, ponieważ mają akumulator, ponadto łączą się przez sieć bezprzewodową. Razem z nimi można prowadzić transakcje poza stanowiskiem kasowym. Sprawdzają się między innymi w gastronomii, w firmach realizujących dostawy do klientów. Najczęściej mają wzmocnioną konstrukcję, ale jednocześnie są małe i lekkie.
Terminal samoobsługowy
Najczęściej używane są w urządzeniach samodzielnie obsługiwanych przez klientów, na przykład w parkometrach, automatach biletowych, maszynach vendingowych. Mogą być instalowane zarówno w budynkach, jak i na zewnątrz. Takie terminale nie są wobec tego wybierane do sklepów, chociaż można spotkać się z nimi w kasach samoobsługowych w niektórych marketach.
Może to Ci się spodoba
Polska piątym największym rynkiem handlu internetowego w Unii Europejskiej
Wartość rynku e-handlu w Polsce może przekroczyć w 2017 roku 40 mld zł – szacuje Grupa Integer.pl. Udział sprzedaży przez internet w handlu detalicznym w ciągu 10 lat może sięgnąć nawet 50 proc. Już dziś
OKX jest pierwszą globalną giełdą, która uzyskała preautoryzację licencji MiCA i jest gotowa oferować regulowane produkty kryptowalutowe, lokalnie, dla 400 milionów Europejczyków
OKX, czołowa globalna firma technologiczna operująca w branży blockchain, ogłosiła dzisiaj, że jest pierwszą giełdą, posiadającą licencję Virtual Finanacial Assets (VFA), która otrzymała preautoryzację w ramach Rozporządzenia ws. rynków kryptoaktywów
Firmy inwestują w zarządzanie doświadczeniem klienta
Firmy coraz częściej stawiają na customer experience, czyli zsumowane doświadczenia, jakie klient zyskuje z daną firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu. Niezadowolony klient stosunkowo rzadko składa skargę, ale o negatywnych doświadczeniach opowie znajomym.
Drutex chce w ciągu trzech lat podwoić sprzedaż i osiągnąć ponad 1 mld zł przychodów
Bytowski Drutex, lider rynku okien pionowych w Europie, zamierza w tym roku osiągnąć 750 mln zł sprzedaży, a w ciągu 2–3 lat przekroczyć 1 mld zł obrotów. Spółka przewiduje też konieczność dalszej rozbudowy
Bez innowacji firmy ubezpieczeniowe przegrają walkę o klientów
Zmieniające się oczekiwania klientów i pojawienie się na rynku nowych graczy – insurtechów, które mają lepiej dostosowane do ich potrzeb produkty – wymusza na ubezpieczycielach zwrot ku innowacjom i wdrażanie cyfrowych rozwiązań.
Fotowoltaika dla rolnika
Atuty korzystania z własnej instalacji fotowoltaicznej każdego dnia poznaje coraz więcej osób. Spora grupa z nich to rolnicy, którzy mogą skorzystać z różnorodnych form wsparcia na realizację takiej inwestycji. Rozmawiamy
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post