Ile wynosi składka wypadkowa w 2013 roku?

Ile wynosi składka wypadkowa w 2013 roku?

Każdy pracodawca musi przekazywać obowiązkowe składki ubezpieczeniowe za swoich podwładnych (emerytalne, zdrowotne, itd.). W przypadku ubezpieczenia wypadkowego przełożony pomija pracowników, którzy znajdują się na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym.

Metody obliczania składek wypadkowych:

– wedle ustawy sprzed 11 lat o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych,

– według rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie różnicowania stopy procentowej składki na ubezpieczenie społeczne z tytułu wypadków przy pracy.

W związku z tym, że nie weszło w życie nowe rozporządzenie, możliwość rozliczania składki wypadkowej na rok 2013 będzie identyczna, jak w latach poprzednich. Zależy głównie od rozmiarów firmy, branży oraz stanu urządzeń i maszyn oraz stopień ewentualnych ryzyk wypadkowych dla zatrudnionych.

Wielkość składki za ubezpieczenie wypadkowe zależy w szczególności od tego, ilu pracowników będzie podlegało ubezpieczeniu. Jeśli załoga liczy do 10 osób, wtedy składka wynosi około 1,93%. Jest zryczałtowana i stanowi jedna drugą najwyższej stopy procentowej w wybranym roku.

W przypadku, gdy pracowników jest ponad 10, wówczas wielkość składki ubezpieczenia wypadkowego uzależniona jest od klasyfikacji działalności gospodarczej.

Co jakiś czas ZUS zajmuje się ustalaniem wielkości składki ubezpieczenia wypadkowego. Wedle prawa ZUS musi przesłać każdemu przedsiębiorcy wiadomość o wysokości stopy procentowej, jednostkowej dla każdej działalności gospodarczej. Termin przesyłania kończy się z dniem 20 kwietnia każdego roku.

 

Justyna Błahut
www.BiznesGazeta.pl

Previous Zakup licencji kosztem podatkowym
Next Ile wyniesie ryczałt samochodowy w 2013 roku?

Może to Ci się spodoba

Obiad z kontrahentem może być kosztem uzyskania przychodu

Dla przedsiębiorcy równie ważne jak osiągnięcie jak najwyższych przychodów jest umniejszenie tych przychodów o jak największą wartość kosztów ich uzyskania. Dzieje się tak dlatego, że koszty uzyskania przychodu mogą znacznie

Koszty 0 Comments

Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?

Od niedawna można spotkać się z sytuacją, gdy podatnik chce zaliczyć poniesione wydatki do kosztów przychodu, jednak nie posiada stosownych dokumentów. Przykładem może być wynajem pomieszczenia i regulowanie wszelkich dodatkowych

Koszty 0 Comments

Jak spółka powinna zbierać dokumenty potwierdzające przychody?

Spółki kapitałowe (w tym spółka z o.o.) są objęte podatkiem dochodowym CIT. W związku z tym wszystkie zyski i straty powinny być rzetelnie księgowane, a koszty uzyskania przychodu właściwie dokumentowane.

Koszty 0 Comments

Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do

Koszty 0 Comments

Jak obliczyć listę płac?

Każda szanująca się działalność gospodarcza ma wykwalifikowanych księgowych, którzy zajmują się stroną formalną. Niejednokrotnie ilość nowych ustaw jest tak duża, że sam przedsiębiorca we wszystkim się nie orientuje i nie

Koszty 0 Comments

Jak w koszty firmy wliczyć wydatki na mieszkanie?

Przy prowadzeniu przedsiębiorstwa w miejscu zamieszkania część jego przestrzeni może być przeznaczona na siedzibę firmy. Takie działanie umożliwia zaliczenie części kosztów ponoszonych na nieruchomość w koszty podatkowe przedsiębiorstwa. Jeżeli miejsce

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź