Jak firma powinna ogłosić swoją upadłość?

Jak firma powinna ogłosić swoją upadłość?

W ostatnim czasie wiele przedsiębiorstw zauważa problemy finansowe. Zazwyczaj powodem jest kryzys gospodarczy i bezwzględna konkurencja. Trudności związane z zachowaniem stabilnej pozycji na rynku często kończą się tragicznie. Jak właściciel powinien doprowadzić do upadłości? Jak przeprowadzić prawidłowo cały proces upadłościowy?

Na wstępie warto powiedzieć, że firma musi poczynić kilka najważniejszych czynności, żeby procedurę upadłościową uznać za zamkniętą. Zazwyczaj wszystkie sprawy przedsiębiorca prowadzi sam, ale oczywiście może poprosić o pomoc doradcę, który przedstawi najkorzystniejsze rozwiązania w tej niezbyt dobrej sytuacji.

Po pierwsze trzeba złożyć wniosek upadłościowy do najbliższego sądu rejonowego, który rozpatruje takie sprawy. W wysyłanym dokumencie należy wybrać jedną z dwóch opcji: układ lub likwidacja. Następnie sąd otacza swoim nadzorem dobra majątkowe firmy oraz zwołuje spotkanie dla wierzycieli.

Na koniec sąd decyduje o ogłoszeniu upadłości przedsiębiorstwa (lub układu, jeśli taka była wstępna prośba) oraz likwidacji majątku firmowego. Cała procedura nie zostanie zastosowana, gdy posiadane dobra będą zbyt niskie na zwrot należności.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Kiedy wnioskujący uzyska odpowiedz od ZUS-u?
Next Kiedy warto podpisać kontrakt eksportowy?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Jakie obowiązki mają pracownicy KRS?

Od 12 lat obowiązują zmienione zasady odnoszące się do pełnienia obowiązków przez Krajowy Rejestr Sądowy. Oznacza to, że ważność przejęły zmodernizowane przepisy oraz prawa, które powinny być respektowane. Zatem jakie

Mała firma 0 Comments

Obowiązki pracodawcy w zakresie zaspokajania socjalnych potrzeb zatrudnionego

W obrębie obowiązków pracodawcy zamieszczone jest zaspokajanie potrzeb bytowych, socjalnych i kulturalnych pracownika w stopniu, na jaki udostępniają to jego możliwości i warunki finansowe. Zobowiązanie to jest zdefiniowane przepisem, jednak

Mała firma 1Comments

Jak biuro może oszczędzać?

Nieustający kryzys powoduje, że większość przedsiębiorstw potrzebuje oszczędności i próbuje racjonalnie gospodarować posiadanymi środkami. W rzeczywistości przedsiębiorca może wdrożyć podstawowe zmiany, które wpłyną na zmniejszenie wielu kosztów. Jak oszczędzać w

Mała firma 0 Comments

Jak rozwiązać konflikt w pracy?

Konflikty w relacjach pracowników z przełożonym to niezwykle delikatna kwestia, której wyjaśnienie wymaga rzetelności i obiektywności. Trzeba pamiętać, że dobra atmosfera w pracy to jeden z najcenniejszych atutów pracodawcy. Dbałość

Mała firma 0 Comments

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – podstawowe obowiązki

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej została powołana, żeby rejestrować wszystkie nowopowstałe firmy oraz przedsiębiorstwa funkcjonujące na terenie Polski. Znajduje się we wszystkich urzędach gminy. Podstawą wpisania do CEIDG

Mała firma 0 Comments

Czy pracownik powinien pracować w domu?

Aktualnie bardzo ciężko znaleźć dobrą i kreatywną pracę, która współgra z wykształceniem i zainteresowaniami, a dodatkowo znajduje się niedaleko miejsca zamieszkania. Czasami dojazdy zajmują mnóstwo czasu i są kolejnym obciążeniem

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź