ISO TS – czyli jakość w branży motoryzacyjnej
Branża motoryzacyjna dawniej była regulowana przez różne normy państwowe. Obecnie mamy do dyspozycji międzynarodową specyfikację techniczną ISO TS 16949.
System ten ujednolica normy amerykańskie (QS-9000), niemieckie (VDA6.1), francuskie (EAQF) i włoskie (AVSQ). Regulacja ta została wprowadzona, aby uniknąć wielokrotnych certyfikacji dla spełnienia wymagań klienta. Jej zapisy określają wymagania wobec systemu jakości dla produktów z zakresu projektowania lub opracowywania, produkcji, instalacji i serwisowania w przemyśle motoryzacyjnym. Trzeba jednak pamiętać, że producenci poszczególnych pojazdów mają jeszcze swoje indywidulane wymagania, które także należy spełnić.
Dbanie o jakość jako stały proces
Wielu osobom może się wydawać, że wystarczy dobrze przygotować się do certyfikacji i po przejściu auditu mamy kilka lat „spokoju”. Prawda natomiast jest taka, że do utrzymania odpowiedniego poziomu pracy oraz produktów konieczne jest ciągłe monitorowanie procesów oraz ich udoskonalanie. Szczególną rolę w tym zadaniu mają audytorzy wewnętrzni. Ich rolą jest planowanie, realizowanie i raportowanie audytów wewnętrznych. Aby przygotować się do pracy na tym stanowisku konieczne jest pozyskanie wiedzy z zakresu normy oraz umiejętności audytorskich. Dobrym sposobem na to jest wzięcie udziału w szkoleniu dla audytorów wewnętrznych normy ISO TS. (http://www.szkolenia.bureauveritas.pl/tematy-szkolen/motoryzacja-iso-ts-16949/audytor-iso-ts-16949-2009/ ).
Warto wiedzieć, że zapisy specyfikacji technicznej ISO TS są powiązane z zasadami normy ISO 9001, czyli Systemu Zarządzania Jakością. Ta norma jest uniwersalna i może być wdrożona w każdej organizacji, natomiast ISO TS jest skierowane wyłącznie do branży motoryzacyjnej. Jeśli w firmie produkującej pojazdy obowiązują oba te systemy, to wzajemnie się wspierają i uzupełniają. Stosując się do zasad określonych w tych dokumentach dbałość o jakość w przedsiębiorstwie będzie na wysokim poziomie, co przełoży się na jej wyniki finansowe.
Może to Ci się spodoba
Większość firm nie kontroluje pracowników na drogach podczas podróży służbowych
Niemal wszystkie polskie firmy wysyłają swoich pracowników w podróże biznesowe własnym lub firmowym samochodem. Blisko połowa zatrudnionych spowodowała wypadek podczas prowadzenia służbowego auta lub w nim uczestniczyła. Choć monitoring zachowania kierowców pojazdów
Lojalność się opłaca
Duża konkurencja na rynku towarów i usług sprawia, że przedsiębiorcy zmuszeni są do szukania sposobów zwrócenia na siebie uwagi potencjalnych konsumentów i zbudowania bazy stałych kontrahentów. Pomagają im w tym
Zmiana dostawcy energii – dobra, ale właściwie dla kogo?
Zmiana „domyślnego” dostawcy energii elektrycznej to dziś temat bardzo modny i zarazem brzmiący atrakcyjnie dla wszystkich tych, którzy z natury lubią oszczędzać. Zawsze jednak zastanawiało mnie jedno – czy to
Firmy coraz częściej wynajmują samochody zamiast je kupować
Przedsiębiorcy coraz częściej wolą wynajmować samochody służbowe, niż je kupować. Co piąte auto, które w II kwartale trafiło do firm, było użytkowane w ramach wynajmu długoterminowego. Po polskich drogach jeździ ponad 135
Krajowy sektor usług biznesowych wciąż rośnie
Polski sektor wykonywanych na zlecenie innych przedsiębiorstw usług biznesowych jest coraz większy. W ubiegłym roku tego rodzaju prace wykonywały 532 centra należące do 356 inwestorów zagranicznych. Pracowało w nich ponad 150
Który leasing lepszy: operacyjny czy finansowy?
Każdy, kto pragnie korzystać z drogiego i dobrego sprzętu musi liczyć się z kosztami. Niestety, dla wielu osób zakup samochodu lub specjalistycznego urządzenia jest nie możliwy ze względu na niskie
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post