Jak poprawić wizerunek firmy szkoleniowej?
Założenie własnej firmy szkoleniowej to z pozoru łatwa sprawa. Nie trzeba inwestować dużych pieniędzy na początek. Wystarczy wynajęcie pomieszczenia biurowego oraz zatrudnienie wykwalifikowanych trenerów i można osiągać duże przychody już od pierwszych miesięcy. Oczywiście ważne jest także merytoryczne przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej, tzn. zbadanie konkurencji, zbudowanie strategii i kampanii reklamowej, planu nauczania oraz zakresu usług dodatkowych. Niestety wiele przedsiębiorstw nie wkłada zbyt wiele wysiłku w promocję marki, zdobycie wielu zainteresowanych oraz długotrwałe budowanie renomy. Bierność biznesowa może prowadzić do utraty płynności finansowej i w efekcie do upadłości. Jak odświeżyć firmę szkoleniową? Jakie atrakcje wprowadzić do oferty?
Tradycyjna firma szkoleniowa opiera swoje działanie na bezpośredniej relacji trenera ze słuchaczami. Zazwyczaj sala wykładowa wypełniona jest uczestnikami po brzegi, a na środku nauczyciel przedstawia trudne zagadnienia i przydatne pojęcia. Bez skrępowania można poprosić o pomoc, zadać pytanie, powiadomić o trudnościach, zaprzyjaźnić się z pozostałymi. Jest to świetny układ, ponieważ bazuje na relacjach międzyludzkich, budowaniu więzi oraz silnego autorytetu. Natomiast systematyczne spotkania pomagają zdobyć potrzebną wiedzę i umiejętności wykorzystywane z powodzeniem w życiu zawodowych (czasem również prywatnym). Jednak nie zawsze proponowane metody nauczania są dobre i zgodne z oczekiwaniami samych zainteresowanych.
Podstawowym problemem cywilizacji jest brak czasu i konieczność odbywania ciągłych delegacji i podróży po całym świecie. Ten nieregularny tryb życia jest w stanie ustabilizować jedynie internet, dzięki któremu można połączyć się z przełożonym, porozmawiać ze znajomymi czy rodziną lub przejrzeć portale informacyjne. Często w całym tym zamieszaniu traci się szansę na rozwój, edukację czy samorealizację. W takim przypadku trudno liczyć na pomoc stacjonarnych firm szkoleniowych.
Jednak o ludziach aktywnych, realizujących cele zawodowe i osobiste marzenia zabiegają twórcy platform edukacyjnych. Oferują dostęp do wiedzy nieprzerwanie (w zależności od potrzeb i tematyki) oraz udostępniają narzędzia ułatwiające cały proces szkolenia (tablice multimedialne, zapis audio i wideo całej rozmowy, możliwość przesyłania i zapisywania plików). Idące z duchem czasu portale stawiają na ludzi kreatywnych, chętnych do pracy i osiągania sukcesów. To świetne rozwiązanie również dla osób zapracowanych, chorych lub niepełnosprawnych (ograniczonych ruchowo). Do tego celu konieczne jest jedynie połączenie sieciowe i konto na wybranej stronie (proponującej ciekawe i przydatne kursy).
E-learning jest w Polsce popularny dopiero od kilku lat, a już zdobył rzeszę wiernych fanów. Ciągle się rozwija, aby sprostać potrzebom klientów i kształcić pokolenia. W wielu dziedzinach przewyższa państwowe i prywatne szkoły, proponuje ciekawsze rozwiązania (dopasowane do wieku i tematyki) i jakość na najwyższym poziomie.
Reasumując, każda firma szkoleniowa powinna postawić na inwestycję i poszerzanie oferty. Tylko dopasowana do uczestników, odpowiadająca na prośby, wdrażająca technologie i multimedia może osiągnąć sukces. Tkwiące w starych czasach, z przestarzałym sprzętem i planem nauczania mogą mieć problemy z silną konkurencją.
Artykuł przygotowany przez specjalistów firmy http://trainingfields.com
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Czym jest SAP? Fakty, o których nie miałeś pojęcia
W teorii zarządzania wiele uwagi poświęca się nowym technologiom. By skutecznie konkurować na rynku, pozyskiwać nowych klientów, trzeba działać z rozmachem. Dostęp do aktualnych i rzetelnych danych oraz umiejętność szybkiej
Nowoczesne biuro stało się atutem w wyścigu o wykwalifikowanych pracowników
Dobrze skomunikowana siedziba firmy i nowoczesne, dobrze zaaranżowane biuro są przewagą w wyścigu o wykwalifikowanych pracowników. Dotyczy to zwłaszcza sektora usług dla biznesu BPO i SSC, który generuje zwiększony popyt na powierzchnie biurowe i notuje dynamiczny
Znajdź pracownika i miej pewność, że nie będziesz tego żałować!
Rynek pracy w Polsce systematycznie ulega przeobrażeniem, a znalezienie pracowników staje się coraz trudniejsze. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy mają być to osoby posiadające specyficzne kwalifikacje, a także takie,
Polscy przedsiębiorcy przekonują się do faktoringu
Jak wynika z danych przedstawionych przez Polski Związek Faktorów, faktoring jest najszybciej rozwijającą się branżą sektora usług finansowych w Polsce. Wartość wierzytelności wykupionych w 2014 r. przez firmy zrzeszone w
Stacjonarny, mobilny, samoobsługowy – jaki terminal płatniczy wybrać?
Większość z nas posiada karty wystawione przez banki. Zarówno kartami kredytowymi, jak i płatniczymi (debetowymi) możemy wygodnie płacić w sklepach. W tym celu musimy skorzystać z terminali płatniczych. Sprzedawcy mają
Jak nie tylko oszczędzać, ale i zarabiać na przelewach zagranicznych? Promocja TransferGo
Ponad połowa Polaków mieszkających w Niemczech wykonuje przelewy pieniężne do Polski regularnie, najczęściej raz w miesiącu (17% z nich), a ich kwota wynosi od 101-300 EUR[1]. Ponad 58% decyduje się na
1 Comment
ates
11 sierpnia, 15:19