Jak prowadzić korespondencję elektroniczną z kontrahentami?

Jak prowadzić korespondencję elektroniczną z kontrahentami?

Większość firm w kraju nawiązuje dobre relacje z klientami i poważnymi firmami. Niejednokrotnie udaje się podpisać przychylne kontrakty i osiągać zyski. Ze względu na duże odległości negocjacje obywają się w ramach korespondencji elektronicznej. Jak wzorowo pisać z poważnymi partnerami biznesowymi?

Aktualnie istnieje wiele niezdefiniowanych zasad, które muszą być stosowane wśród przedsiębiorców. Szanowanie ortografii, interpunkcji oraz innych reguł językowych sprawia, że klienci traktują firmę poważnie i odpowiednim szacunkiem.

Po pierwsze w korespondencji oficjalnej trzeba zrezygnować z koleżeńskich stwierdzeń: ,,Witam:” lub ,,Pozdrawiam”. Najlepiej zacząć od ,,Szanowni Państwo”, a zakończyć na ,,Z poważaniem”. Niezbyt dobrze wygląda nadużywanie znaków interpunkcyjnych (emotikony, wielokropki, nadmiar wykrzykników). Należy też zwrócić uwagę na wielkość liter, literówki, merytoryczny poziom wypowiedzi oraz sens każdego zdania.

Nie można zapominać o własnym imieniu i nazwisku lub nazwie przedsiębiorstwa, odpowiedniej czcionce, wielkości liter oraz indywidualnym charakterze wypowiedzi. Nagminne korzystanie z szablonów powoduje efekt odwrotny od zamierzonego.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Dlaczego pracownicy muszą odbywać szkolenia?
Next Dlaczego pracodawca powinien poszukać stażysty?

Może to Ci się spodoba

Korespondencja w biznesie 0 Comments

Czy e-firing powinien być stosowany?

Powszechność internetu sprawiła, że mało osób preferuje spotkanie jako formę kontaktu. Większość problemów rozwiązuje się przy pomocy poczty elektronicznej, formularzy na stronie lub portali społecznościowych. Jak działa e-firing. Czy e-fishing

Zarządzanie 6 komentarzy

Co zrobić, gdy klient mówi „nie mam czasu rozmawiać”?

„Nie mam czasu” – czy to zdanie wypowiadane przez klientów doprowadza cię codziennie do rozpaczy? Dowiedz się, jak sobie z tym radzić. Jeśli jesteś sprzedawcą, chcesz poprawić swoje wyniki i

Zarządzanie 0 Comments

Każdy pracownik jest PR-owcem, czyli największe grzechy komunikacji wewnętrznej

Efektywne zarządzanie to dziś znacznie więcej niż strategia i plan działania na wszystko. Jak pokazują liczne badania to właśnie skuteczna komunikacja wewnętrza jest kluczem do uniknięcia wielu kryzysów komunikacyjnych. Czy

1 Comment

  1. mariusz
    08 stycznia, 14:56 Reply
    Przede wszystkim od takiej korespondencji powinna być jedna osoba. Bez tego ani rusz. To ona ma się zajmować taką korespondencją.

Zostaw odpowiedź