Jak zaksięgować delegację w KPiR?

Jak zaksięgować delegację w KPiR?

Wielu przedsiębiorców prowadzi interesy z kontrahentami nawet z drugiego końca Polski. Nie wszystko można załatwić telefonicznie lub za pośrednictwem Internetu. Wówczas konieczne jest zorganizowanie wyjazdu służbowego. Jak ująć to w księdze przychodów i rozchodów?

Aby koszty delegacji zapisać w księdze wystarczy dysponować dokumentami rozliczającymi wynagrodzenie za wyjazd służbowy oraz tarcze rejestrujące pracę kierującego pojazdem.

Do załączonych druków warto dopisać, kiedy zostały wystawione oraz opatrzyć podpisem pracownika wysłanego na delegację oraz pracodawcy zlecającego wyjazd. Dodatkowo należy uwzględnić jakie wydatki zostały dokonane (nocleg, zakup paliwa, wyżywienie). Poza tym można wspomnieć o wysokości honorarium za spotkanie zawodowe.

Aby dokumentacja była pełna należy spisać wszystkie dane podwładnego, który odbył wyjazd, umieścić szczegółowy opis zadań do wykonania oraz całościowy plan podróży.

Do ustalenia wysokości wynagrodzenia za wyjazd na delegację może posłużyć wewnętrzny regulamin (który zawiera wszystkie wytyczne). Pozwoli ocenić wkład intelektualny i fizyczny w spełnienie obowiązków zawodowych. Zazwyczaj brany jest pod uwagę czas pobytu poza miejscem pracy, długość podróży w obie strony, długość i ilość spotkań z kontrahentami.

Po skompletowaniu wyżej opisanych dokumentów można wpisać koszty związane z wyjazdem służbowym do książki przychodów i rozchodów firmy.

 

Justyna Błahut
www.gazetapodatkowa.net

Previous Kiedy założyć KPiR?
Next Jak rozliczyć wydatki poniesione na założenie firmy?

Może to Ci się spodoba

Jak udokumentować podróż służbową w księdze przychodów i rozchodów?

Udokumentowanie kosztów uzyskania przychodów dotyczących diet z tytułu podróży służbowej może być przeprowadzone w formie: – w postaci druków rozliczeniowych diet za wyjazdy zagraniczne i potwierdzone pieczęcią imienną działalności gospodarczej,

Czy można prowadzić dwie księgi przychodów i rozchodów?

Księga przychodów i rozchodów stosowana jest do zapisywania wszystkich transakcji, które miały miejsce w przedsiębiorstwie. Są jednak sytuacje, w których można prowadzić kilka oddzielnych ksiąg. Kiedy jest to możliwe i

Czy wymiana opon w samochodzie to wydatek firmowy?

Zmorą wielu handlowców jest konieczność przeprowadzenia remanentów. Obowiązek ten wiąże się z wieloma zobowiązaniami, wyrzeczeniami i formalnościami. Jak ująć różnice wynikające z remanentu w KPiR? Wedle prawa remanent powinien zostać

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post