Jaki zakres materiału obejmuje egzamin na księgowego?
Każdy, kto chciałby pracować w biurze rachunkowym powinien spełnić przynajmniej kilka najważniejszych warunków. Są one zapisane w rozporządzeniu Ministra Finansów i powinny być bezdyskusyjnie przestrzegane. Za podstawę uważa się zaliczenie egzaminu na certyfikowanego księgowego. Jakiej tematyki dotyczy?
Aby kandydat przystąpił do egzaminu powinien najpierw złożyć właściwy wniosek (do pobrania na stronie internetowej) wraz z dokumentami oraz wnieść opłatę skarbową. Następnie otrzymuje wiadomość o miejscu i terminie egzaminowania.
Warunkiem uzyskania pozytywnego wyniku jest opanowanie materiału z zakresu: rachunkowości, prowadzenia ksiąg rachunkowych, inwentaryzacji oraz wyceny aktywów i pasywów, zasad ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych oraz zdarzeń powstałych, podziału i rozliczenia wyniku finansowego oraz etyki zawodowej. Konieczne będzie uzupełnienie wiedzy z prawa podatkowego, to znaczy: system podatkowy w Polsce, podatki pośrednie i bezpośrednie. Oprócz tego materiału dotyczącego ubezpieczeń społecznych, prawa cywilnego, gospodarczego, handlowego i działalności gospodarczej.
Egzamin składa się z części ustnej i pisemnej. Organizowany się przed specjalistyczną komisją, która bada nabyte umiejętności oraz wydaje opinię i ocenę.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Zasady współpracy z biurami rachunkowymi
Przedsiębiorcy korzystający z usług biur rachunkowych, powinni podpisać umowę współpracy, w której zawrą procedury postępowania w konkretnych sytuacjach. Niejednokrotnie konkretne placówki mają swoje wzory takich dokumentów, nie znaczy to jednak,
Jakie są podstawowe zasady etyczne dla biur rachunkowych?
Zasady etyczne odnoszące się do podmiotów wykonujących usługi w zakresie rachunkowości zawarte są w Kodeksie Zawodowej Etyki w Rachunkowości. Jednakże zakres jego wykorzystania jest ograniczony. Jednym z celów Kodeksu jest
Jakie ubezpieczenie dla biura rachunkowego?
Każde biuro rachunkowe, które chce reklamować swoje usługi, musi podpisać umowę o ubezpieczenie. Będzie stanowiła ochronę i wsparcie w przypadku szkód i krzywd wyrządzonych w ramach prowadzonej działalności. Dodatkowo stanie
Doradca podatkowy a księgowy w Niemczech – podobieństwa i różnice
Coraz więcej przedsiębiorczych Polaków dostrzega korzyści płynące z założenia własnej działalności gospodarczej w Niemczech. Decyzja o emigracji zarobkowej za naszą zachodnią granicę i rozpoczęciu tam pracy na własny rachunek to
Jakie korzyści oferuje spółka z o.o. spółka komandytowa i jak ją założyć – szkolenie.
W ostatnim czasie bardzo popularną formą prowadzenia działalności gospodarczej jest spółka z o.o. spółka komandytowa. Dzięki połączeniu tych dwóch struktur prawnych można znacząco obniżyć wysokość należnych podatków. Jeśli chcesz poznać
Jak powinny się ubezpieczać biura rachunkowe?
Dowolne biuro rachunkowe, które pragnie oferować własne usługi, powinno zawrzeć umowę ubezpieczeniową. Będzie stanowiła ochronę i wsparcie na wypadek szkód i krzywd wyrządzonych w ramach prowadzonej działalności. Dodatkowo okaże się
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post