Jakie meble biurowe wybrać do małego biura?
Współcześni producenci oferują bogaty asortyment mebli biurowych, co upraszcza procedurę aranżacji miejsc pracy. Jednak wielu z nas ma trudności z wyborem właściwych mebli, ale ich przyczyną nie jest brak krzeseł, szaf czy półek, ale niewielka powierzchnia biurowa.
Małe biuro: cechy wyboru mebli
Nie każdego stać na wynajęcie dużego biura, więc wiele firm – zwłaszcza w miastach – musi zadowolić się małymi pokojami. W tym przypadku pozostaje pogodzić się z nieuniknionym i spróbować w jakiś sposób uczynić pomieszczenie funkcjonalnym, wygodnym i estetycznym. Zadanie nie jest oczywiście łatwe, ale wykonalne. W przypadku małych biur liczy się każdy detal. Ważna jest mobilność, kolorystyka, jakość oświetlenia – jest wiele punktów, na które warto zwrócić uwagę. Konieczne jest nie tylko dobranie odpowiednich mebli do małego biura, ale także zamontowanie ich w taki sposób, aby miejsce pracy było funkcjonalne
Kilka wskazówek
meble modułowe pozwalają ustawić je w dowolny – wygodny dla nas sposób. Odpowiednie są stoły narożne, a także modele z kwadratowym lub prostokątnym blatem. Meble do małego biura nie powinny być duże, nie tylko zajmą dużo miejsca, ale będą też wyglądać nieporęcznie. Podział na strefy można wykonać za pomocą ruchomych przegród szklanych (oszczędność miejsca + wizualne powiększenie przestrzeni dzięki przeszkleniu). Zamiast cokołów i szafek – wybierz wiszące półki i kompaktowe regały. Jasne kolory optycznie powiększają przestrzeń, dlatego nie należy wybierać ciemnych mebli.
Organizujemy przestrzeń w biurze
Znalezienie odpowiedniego mebla do małego biura to połowa zadania, gdyż te nadal wymagają odpowiedniego ustawienia. Aby zaoszczędzić miejsce, stoły i półki najlepiej ustawiać w pobliżu ścian. Jeśli konieczne jest zorganizowanie kilku miejsc pracy na małym obszarze, warto umieścić je w jednym rzędzie. Każdy z pracowników biura powinien mieć swobodny dostęp do szaf, regałów i sprzętu komputerowego, co zmniejszy napięcie w zespole i maksymalnie ułatwi pracę personelu. To, co wybierzesz, powinno być funkcjonalne. Na przykład wybór biurka bez szuflad nie jest dobrym pomysłem, jeśli chcesz wygodnie przechowywać dokumenty. Wkrótce przekonasz się, że miejsce na biurku nie jest wystarczająco duże, aby pozostawić wszystko na jego powierzchni. Pamiętając o funkcjonalności, wybieraj meble, które odzwierciedlają rodzaj prowadzonej przez ciebie działalności lub firmy, w której pracujesz. Wybierz krzesło, które jest idealne do twojego biura, wzrostu i wagi. Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać, jest wysokość krzesła w stosunku do biurka. Twoje krzesło powinno być wygodne i umożliwiać dostosowanie go do twoich potrzeb. Również kolor krzesła powinien pasować do wybranych mebli biurowych.
Zmierz swoją przestrzeń biurową
Niestety, wiele osób zapomina o pomiarze przestrzeni, a potem okazuje się, że wybrane przez nich meble przytłaczają w przestrzeni biurowej. Wykonanie pomiarów i upewnienie się, że są one prawidłowe, jest ważne i niezbędne. Oprócz biurka będziesz potrzebować więcej miejsca do przechowywania. Twoje miejsce do przechowywania może mieć postać regałów na książki, szafek na akta, stolików bocznych i nie tylko. Zanim zdecydujesz się na dodatkowe opcje przechowywania, zastanów się, ile dodatkowego miejsca ci zostało. Łatwo jest usiąść i pomyśleć o potrzebach, które zauważasz w danej chwili, ale powinieneś także rozważyć swoje przyszłe potrzeby. Jeśli uważasz, że będziesz potrzebować więcej miejsca, niż potrzebujesz dziś, rozważ zakup większych szafek.
Może to Ci się spodoba
Biuro wirtualne – co to jest i jakie usługi może Ci zaoferować?
Biuro wirtualne to miejsce, w którym znajdziemy całą obsługę biurową. Umożliwia również organizacjom tworzenie i utrzymywanie obecności w pożądanej lokalizacji bez konieczności płacenia czynszu za rzeczywistą powierzchnię. Wirtualne biuro oferuję więc
Drony coraz częściej wykorzystywane w celach biznesowych
576 mld zł – to według umiarkowanego scenariusza potencjalne korzyści, jakie do 2026 roku może przynieść polskiej gospodarce wykorzystanie dronów – wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Przy dodatkowych instrumentach prawnych
Start-upy muszą prowadzić inną politykę motywacyjną niż korporacje
Właściciele start-upów, aby przyciągnąć pożądanych pracowników, powinni przedstawiać ofertę całkowicie różną od korporacyjnej. Taką jest Motywacja 3.0 polegająca na pobudzaniu wewnętrznej motywacji pracownika. To przeciwieństwo Motywacji 2.0 polegającej na tradycyjnym
Ponad 70 proc. produkcji Drutexu idzie na eksport
Już co piąte okno sprzedawane w Europie jest produkowane w Polsce. Rośnie nie tylko produkcja, lecz także eksport. Firma Drutex zanotowała w ubiegłym roku 19-proc. wzrost, a na przychody w wysokości 620 mln zł największy
Wyjazd integracyjny czy szkolenie?
Czy możliwe jest połączenie wyjazdu integracyjnego dla pracowników i szkolenia z zarządzania? Czy pracownicy mogą nauczyć się czegoś pożytecznego, jednocześnie bawiąc się i relaksując? Oczywiście. To właśnie wspólne przeżycia najlepiej
250 mln zł gwarancji na rozwój innowacyjnych technologii dla mikro-, małych i średnich firm
Do końca grudnia mikro-, małe i średnie firmy mogą się ubiegać o gwarancje kredytowe na wdrażanie innowacji. Budżet programu wynosi 250 mln zł, co pozwoli na uruchomienie kredytów w wysokości blisko 420 mln
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post