Jakie są rodzaje etykiet i jak je wykorzystać?
Etykiety pełnią przede wszystkim funkcję informacyjną i marketingową. Należy zaznaczyć, że każdy towar może być zidentyfikowany przy pomocy specjalnych danych umieszczonych na opakowaniu. Jakie są rodzaje etykiet i jak je wykorzystać?
Rodzaje etykiet
Na rynku można znaleźć wiele rodzajów etykiet, które charakteryzują się różnymi właściwościami i cechami. Do najpopularniejszych z nich zalicza się następujące:
- etykiety tradycyjne, stosowane na mokro, na klej – od dawna nie są już popularne, chociaż w niektórych sklepach nadal można je spotkać na wybranych produktach. Od lat siedemdziesiątych są wypierane przez inne, bardziej nowoczesne rozwiązania;
- etykiety samoprzylepne – obecnie bardzo popularny typ etykiet; drukuje się je metodą fleksograficzną. Są powszechnie znane pod nazwą nalepek lub stickerów. Takie etykiety fabrycznie są wyposażone w warstwę kleju, można więc je umieścić na produktach przy pomocy specjalnych urządzeń, czyli etykieciarek;
- etykiety termokurczliwe (shrink sleeve) – łatwo je dopasować do kształtu opakowania, gdyż kurczą się pod wpływem temperatury. Prezentują się bardzo efektownie i można na nich zmieścić wiele potrzebnych informacji. Etykiety shrink sleeve wykorzystuje się także jako plomby na różne produkty, na przykład na butelki.
Dostępne są również inne typy etykiet, na przykład owijkowe, IML (zrobione z tworzywa sztucznego), a także wielostronicowe (dołączane najczęściej do leków, kosmetyków itp.). Etykietki różnią się przede wszystkim materiałem, z którego zostały wykonane, oraz funkcjonalnością, wielkością i sposobem nalepiania na produkt.
Jak wykorzystać etykiety w marketingu produktów?
Etykiety można wykorzystać do promowania produktów. Im bardziej estetyczna i interesująca etykieta oraz opakowanie danego artykułu, tym lepiej. Dzięki temu zwiększa się zainteresowanie konsumentów, a tym samym poprawiają się wyniki sprzedaży. Nalepki pomagają w budowie marki i jej wizerunku, mogą też wpływać na sposób postrzegania danego producenta. Na każdej etykiecie muszą znaleźć się ważne informacje, wymagane prawnie. Dodatkowo należy zadbać o to, aby była widoczna nazwa produktu i logo. Samo opakowanie także może zachęcić klientów do zakupu. Dla niektórych konsumentów ważne jest eleganckie opakowanie, a dla innych ekologiczne. Spore znaczenie ma więc zwrócenie uwagi grupy docelowej i dostosowanie do niej typu nalepki oraz opakowania. Markowe etykiety pomagają konsumentom w identyfikacji danego towaru. Ekoetykiety z kolei identyfikują te produkty, które są przyjazne dla środowiska. Warto więc zdecydować się na stworzenie takiej nalepki, która zwiększy rozpoznawalność produktu i sprawi, że większa liczba klientów zdecyduje się na jego zakup.
Może to Ci się spodoba
Przybywa upadłości osób prywatnych
Od początku roku do połowy czerwca w Polsce upadło już 490 osób prywatnych. Najwięcej upadłości dotknęło mieszkańców Mazowsza, najmniej woj. opolskiego. Według przewidywań Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor w tym roku
Jak uzyskać fundusze unijne na otwarcie działalności?
Własna działalność gospodarcza to ogromne wyzwania i duża odpowiedzialność. Jednak oprócz formalności i załatwiania spraw urzędowych trzeba zdobyć pieniądze niezbędne na start. W ostatnim czasie młodzi przedsiębiorcy bardzo chętnie korzystają
Obsługa gotówki w gospodarce kosztuje 17 mld zł
W Polsce wciąż dominuje gotówka – w ten sposób przeprowadzanych jest nawet 90 proc. transakcji. To jednak kosztowne. Szacunki mówią o tym, że nawet 1 proc. PKB, czyli 17 mld zł. W
Ile musimy mieć na mieszkanie w Warszawie
Na Białołęce zamieszkamy na swoim za 6 tys. zł za metr, a za mieszkanie od dewelopera na Mokotowie zapłacimy ponad 8,5 tys. zł/ m kw. Kwota, jaką nabywcy mieszkań w
Komunikat po posiedzeniu KSF
W dniu 20 stycznia 2015 r. w gmachu Ministerstwa Finansów odbyło się posiedzenie Komitetu Stabilności Finansowej (KSF). W spotkaniu uczestniczyli: • Mateusz Szczurek, Minister Finansów, Przewodniczący KSF, • Marek Belka,
Jak negocjować ceny nieruchomości?
Negocjowanie cen nieruchomości jest kluczowym elementem procesu zakupu, który może decydować o końcowym sukcesie transakcji. Właściwa strategia negocjacyjna nie tylko pozwala osiągnąć satysfakcjonującą cenę, ale również buduje podstawę do dobrych
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post