Jakie są rodzaje etykiet i jak je wykorzystać?

Jakie są rodzaje etykiet i jak je wykorzystać?

Etykiety pełnią przede wszystkim funkcję informacyjną i marketingową. Należy zaznaczyć, że każdy towar może być zidentyfikowany przy pomocy specjalnych danych umieszczonych na opakowaniu. Jakie są rodzaje etykiet i jak je wykorzystać?

Rodzaje etykiet

Na rynku można znaleźć wiele rodzajów etykiet, które charakteryzują się różnymi właściwościami i cechami. Do najpopularniejszych z nich zalicza się następujące:

  • etykiety tradycyjne, stosowane na mokro, na klej – od dawna nie są już popularne, chociaż w niektórych sklepach nadal można je spotkać na wybranych produktach. Od lat siedemdziesiątych są wypierane przez inne, bardziej nowoczesne rozwiązania;
  • etykiety samoprzylepne – obecnie bardzo popularny typ etykiet; drukuje się je metodą fleksograficzną. Są powszechnie znane pod nazwą nalepek lub stickerów. Takie etykiety fabrycznie są wyposażone w warstwę kleju, można więc je umieścić na produktach przy pomocy specjalnych urządzeń, czyli etykieciarek;
  • etykiety termokurczliwe (shrink sleeve) – łatwo je dopasować do kształtu opakowania, gdyż kurczą się pod wpływem temperatury. Prezentują się bardzo efektownie i można na nich zmieścić wiele potrzebnych informacji. Etykiety shrink sleeve wykorzystuje się także jako plomby na różne produkty, na przykład na butelki.

Dostępne są również inne typy etykiet, na przykład owijkowe, IML (zrobione z tworzywa sztucznego), a także wielostronicowe (dołączane najczęściej do leków, kosmetyków itp.). Etykietki różnią się przede wszystkim materiałem, z którego zostały wykonane, oraz funkcjonalnością, wielkością i sposobem nalepiania na produkt.

Jak wykorzystać etykiety w marketingu produktów?

Etykiety można wykorzystać do promowania produktów. Im bardziej estetyczna i interesująca etykieta oraz opakowanie danego artykułu, tym lepiej. Dzięki temu zwiększa się zainteresowanie konsumentów, a tym samym poprawiają się wyniki sprzedaży. Nalepki pomagają w budowie marki i jej wizerunku, mogą też wpływać na sposób postrzegania danego producenta. Na każdej etykiecie muszą znaleźć się ważne informacje, wymagane prawnie. Dodatkowo należy zadbać o to, aby była widoczna nazwa produktu i logo. Samo opakowanie także może zachęcić klientów do zakupu. Dla niektórych konsumentów ważne jest eleganckie opakowanie, a dla innych ekologiczne. Spore znaczenie ma więc zwrócenie uwagi grupy docelowej i dostosowanie do niej typu nalepki oraz opakowania. Markowe etykiety pomagają konsumentom w identyfikacji danego towaru. Ekoetykiety z kolei identyfikują te produkty, które są przyjazne dla środowiska. Warto więc zdecydować się na stworzenie takiej nalepki, która zwiększy rozpoznawalność produktu i sprawi, że większa liczba klientów zdecyduje się na jego zakup.

Previous Wybór diety pudełkowej
Next Meble do biura domowego. Zadbaj o przyjemną pracę zdalną

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Kredyt gotówkowy – co może Ci zaoferować?

Potrzebujesz gotówki, a Twoją pierwszą myślą jest kredyt gotówkowy? Dodatkowe pieniądze mogą okazać się niezbędne, jednak przed podpisaniem umowy, koniecznie poznaj warunki, jakie związane są z zadłużeniem tego typu. Im

Wiadomości 0 Comments

Dobra sytuacja branży poligraficznej w Polsce

Blisko 40 proc. Polaków czyta przynajmniej jedną książkę w ciągu roku. Choć poziom czytelnictwa znajduje się na niskim poziomie, to coraz częściej kupujemy książki. Rośnie też liczba publikowanych tytułów, od roku

Wiadomości 0 Comments

Fińskie innowacje mogą poprawić efektywność polskiego rolnictwa

Fińskie technologie rolnicze znane są na świecie z wysokiej jakości i wydajności. Z jednej strony to efekt warunków klimatycznych, z drugiej – wysokich nakładów tamtejszych firm na badania i rozwój. Nowoczesne technologie z Finlandii mogą

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post