Komfortowe i atrakcyjne biuro pomaga przyciągnąć najlepszych pracowników
Piłkarzyki w chillout roomie, minisiłownia, leżaki i hamaki są już częstym widokiem w siedzibach firm, nie tylko tych dużych i nie tylko z branży IT. Blisko 90 proc. pracowników biurowych deklaruje, że design miejsca pracy ma dla nich duże znaczenie – stąd przestrzenie biurowe coraz częściej są aranżowane kreatywnie i z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań. Najciekawszych i najbardziej kreatywnych przestrzeni biurowych szuka CBRE w drugiej edycji konkursu OFFICE SUPERSTAR 2018.
– Lokalizacja i wygląd biura zdecydowanie mają znaczenie – zarówno dla pracowników, jak i kandydatów do pracy. Mamy obecnie rynek pracownika, firmy mocno ze sobą konkurują i ta wojna o talenty cały czas trwa. Dobry specjalista, który szuka pracy, może otrzymywać od trzech do pięciu ofert pracy miesięcznie. Teraz coraz częściej spotykamy się z taką praktyką, że pracownik widzi swoje miejsce pracy podczas rozmowy rekrutacyjnej, a wygląd biura pozwala mu wyciągnąć wnioski o tym, jaka jest organizacja, kultura organizacyjna i jak się w niej pracuje – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Natalia Wenzławska, zastępca dyrektora ds. marketingu i komunikacji CBRE w Polsce.
Najciekawszych, kreatywnych i innowacyjnie zaaranżowanych przestrzeni biurowych CBRE poszuka w trakcie drugiej edycji konkursu OFFICE SUPERSTAR 2018, w którym zgłoszenia są przyjmowane od 8 maja do 30 czerwca br. Do rywalizacji mogą stanąć wszystkie firmy i organizacje, niezależnie od wielkości, które uważają swoje biuro za najlepszą wizytówkę i chcą się nią pochwalić.
– Ideą konkursu OFFICE SUPERSTAR jest wyróżnienie organizacji, które rozumieją, że biuro to nie tylko miejsce pracy. To przestrzeń, w której spędzamy 1/3 naszego dnia. To znaczy, że musi ono być na tyle różnorodne, efektowne i fajne, żeby miło się w nim pracowało – mówi Natalia Wenzławska.
W konkursie może startować najemca lub właściciel przestrzeni biurowej, który chce się pochwalić swoją aranżacją i wzmocnić swój wizerunek jako dobrego, pożądanego pracodawcy. Tegoroczne zgłoszenia będą przyjmowane w siedemnastu kategoriach – najlepsze miasto regionalne (pięć kategorii dla pięciu miast: Trójmiasto, Kraków, Wrocław, Łódź, Poznań), branże (m.in. finansowa, BPO/SSC, kreatywna, doradcza i prawna), rodzaje wnętrz (biuro coworkingowe, przestrzeń socjalna i sala konferencyjna) oraz rodzaje zastosowanych rozwiązań (wellness i technologie). Każda firma, która chce zgłosić swój akces, może startować w kilku różnych kategoriach.
– Wystarczy w tym celu wypełnić krótki formularz na stronie internetowej konkursu. Potrzebujemy też zdjęć oraz opisu zgłaszanej powierzchni. Uczestnictwo jest bezpłatne, a dla organizacji to świetna okazja, żeby budować wizerunek pracodawcy i firmy, która podąża za trendami i rozumie, że pracownik to jej najważniejszy zasób – podkreśla Natalia Wenzławska.
Najlepsze projekty spośród zgłoszonych wybierze kapituła złożona z ekspertów z dziedziny nieruchomości, architektury, środowiska pracy i designu.
Ekspertka CBRE podkreśla, że wygląd biura ma znaczenie w kontekście budowy relacji z pracownikami. Dobrze zaaranżowana i przyjazna przestrzeń powinna odpowiadać na ich potrzeby i budzić pozytywne skojarzenia z firmą.
– Najlepiej przeprowadzić ankiety, badania, stworzyć małe grupy robocze i dowiedzieć się, jak nasi pracownicy chcą pracować i jakie mają potrzeby. Dla pracowników ważne są te elementy, na które mają bezpośredni wpływ. W badaniu do naszego raportu „Jak Polacy chcą pracować” większość wskazała na temperaturę w pomieszczeniu, dostęp do światła dziennego czy miejsca w pracy, które pozwalają im na pewną elastyczność – mówi Natalia Wenzławska.
W ubiegłorocznej edycji konkursu OFFICE SUPERSTAR wzięło udział ponad sto polskich i międzynarodowych organizacji, spośród których eksperci wybrali jedenaście najbardziej unikalnych projektów wnętrz biurowych.
Może to Ci się spodoba
Co drugie przedsiębiorstwo ma problem z zatorami płatniczymi
Średnio co drugie przedsiębiorstwo zgłasza problemy z terminowym uzyskiwaniem należności od swoich kontrahentów, a skala zatorów płatniczych sięga kwoty 26,6 mld zł – wynika z badania BIG InfoMonitor. W takich sytuacjach pomocny
Inwestycje w nieruchomości coraz popularniejsze
Z racji na niskie oprocentowanie lokat bankowych Polacy coraz częściej inwestują w rynek nieruchomości. W Warszawie stopa zwrotu wynosi ok. 3–4 proc., a na rynkach regionalnych może być prawie dwukrotnie wyższa
Jak rozmawiać z klientem przez telefon? – szkolenie z telefonicznej obsługi klienta
W dzisiejszych czasach, kiedy większość biznesów przeniosła się do świata online, kontakt z klientem przez telefon stał się niezwykle ważny. Dlatego też, jako przedsiębiorcy, musimy zadbać o jakość obsługi klienta
Praca kuriera – kto się do niej nadaje?
Gdyby nie kurierzy, nasze zakupy robione w sklepach internetowych musiałyby być do nas dostarczane tradycyjną pocztą. Chyba nie trzeba mówić, że czas oczekiwania na przesyłkę znacząco by się wydłużył. Jak
Biznes na wyższym poziomie: Korzyści z wynajmu śmigłowców dla firm
W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, gdzie czas odgrywa kluczową rolę, rozwiązania transportowe muszą być nie tylko szybkie, ale i elastyczne. Wynajem helikoptera staje się coraz bardziej popularnym wyborem dla przedsiębiorców,
Duże polskie przedsiębiorstwo traci rocznie średnio 14 mln dolarów
Choć decydenci w firmach są świadomi konsekwencji związanych z przerwami w dostępie do systemu IT, to problem wciąż narasta. W ubiegłym roku na świecie duże firmy miały średnio po 15 takich nieplanowanych przestojów.
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post