Leasing operacyjny samochodu – jakie korzyści dla przedsiębiorcy?
Decydując się na zakup firmowego samochodu, przedsiębiorcy mogą korzystać z kilku rodzajów finansowania . Jednym z nich jest leasing operacyjny, który w ostatnich latach zyskuje na popularności. Jak działa i jakie korzyści z niego wynikają?
Na czym polega leasing?
Jak właściwie działa leasing? To forma finasowania, która łączy w sobie elementy kredytu oraz dzierżawy. Leasingobiorca korzysta z samochodu w ramach umowy zawartej z jego właścicielem – leasingodawcą. Pojazd nie staje się własnością tego pierwszego, ale po zakończeniu okresu najmu może zostać wykupiony za kwotę niższą niż wartość rynkowa.
Leasing – dla kogo?
Kto może skorzystać z oferty leasingu operacyjnego samochodu? Wśród klientów mogą być jednakowo osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, podmioty gospodarcze, rolnicy, spółki cywilne oraz spółki prawa handlowego. We wniosku leasingowym niezbędne jest jedynie okazanie podstawowych dokumentów: poświadczenia tożsamości, zaświadczenia o numerze REGON i NIP oraz wpisu od ewidencji działalności gospodarczej.
Leasing operacyjny a finansowy – podstawowe różnice
Możemy wyróżnić dwa rodzaje leasingu – finansowy oraz operacyjny. Jakie są między nimi różnice? Jedną z nich jest sposób rozliczania. W przypadku leasingu operacyjnego samochód firmowy wchodzi w skład majątku leasingodawcy, więc to on będzie musiał uregulować kwestie opłat amortyzacyjnych. W leasingu finansowym ten obowiązek spada na użytkownika pojazdu, czyli najmującego. W pierwszym przypadku do kosztów uzyskania przychodów zalicza się raty leasingowe, w drugim część odsetkową rat oraz amortyzację. Konkretne rozwiązanie wpływa również na długość trwania umowy leasingowej. Okres jej trwania dla leasingu operacyjnego powinien być dłuższy niż 40% czasu amortyzacji pojazdu. W leasingu finansowym powinien być to termin dłuższy niż 12 miesięcy. Na sam koniec pozostaje możliwość wykupienia przedmiotu. Leasing finansowy oznacza, że wraz z ostatnią ratą przedmiot przechodzi w posiadanie korzystającego, natomiast w przypadku leasingu operacyjnego jest to zależne od okresu wykupu i stawki amortyzacji.
Leasing – oszczędność dla przedsiębiorstwa
Dlaczego właściciele firm tak często decydują się na leasing operacyjny samochodu? Wśród zalet takiego rozwiązania można wymienić m.in. oszczędność czasu i pieniędzy, a to w przypadku przedsiębiorstwa aspekty niezwykle ważne. W okresie obowiązywania umowy leasingowej to leasingodawca jest formalnym właścicielem pojazdu, więc to na jego barkach spoczywa obowiązek dokonywania przeglądów i napraw. Przedsiębiorca jest jedynie użytkownikiem samochodu, a jego jedynym zmartwieniem powinno być napełnianie baku.
Dodatkowe korzyści
Decydując się na leasing operacyjny firmowego samochodu w ramach oferty Santander Consumer Multirent, można skorzystać również z dodatkowych korzyści. Jedną z głównych zalet jest możliwość wykupienia szerokiego pakietu ubezpieczeń pojazdu. Znajduje się w nim zarówno obowiązkowe OC, jak i Autocasco, Assistance oraz NNW. Polisa zapewnia również pełną opiekę w procesie likwidacji szkód.
Może to Ci się spodoba
Wdrożenie rozwiązań chmurowych pomaga firmom w walce z cyberzagrożeniami oraz w obniżaniu kosztów działania
W ubiegłym roku liczba ataków hakerskich na firmy w Polsce wzrosła o 46 proc. – wynika z danych PwC. To powoduje, że firmy nie tylko zwiększają budżety na IT, lecz także szukają nowych rozwiązań,
Obieg dokumentacji w firmach będzie szybszy i tańszy
Firmy mogą zaoszczędzić co najmniej 60 proc. czasu na obsługę danego procesu po wprowadzeniu elektronicznych dokumentów. W ten sposób oszczędzają również koszty i usprawniają obsługę klienta. Wprowadzenie w pełni cyfrowego obiegu dokumentów
Sposoby na skuteczne dotarcie do potencjalnego klienta
Choć wielu zaprzeczy takiemu stanowi rzeczy, badania pokazują, że pracujemy coraz mniej i dysponujemy coraz większą ilością wolnego czasu. To z kolei przekłada się na nasze preferencje jego zagospodarowania. Niemałym
Klienci wracają do T-Mobile. Operator nową ofertą i komunikacją chce zawalczyć o klientów
T-Mobile zaostrza konkurencję na rynku usług telekomunikacyjnych. Telekom chce być liderem w zakresie konsumpcji danych i mocno rozwija tę kategorię usług. Postawił na zmianę komunikacji i wprowadził nowe oferty, co ma zdystansować konkurencję
Przed świętami liczba przesyłek wzrasta o 70 proc. Firmy kurierskie szykują się do szczytu już od września
Blisko połowa Polaków zamierza w tym roku kupić prezenty przez internet – wynika z badania Deloitte. Wydatki w tym kanale wzrosną o 8,6 proc., podczas gdy budżet na prezenty w ogóle ma być tylko o 3,4 proc.
Światowa gospodarka wychodzi na prostą. Polska ma szansę na wzrost inwestycji
Sytuacja w globalnej gospodarce powinna się poprawiać, zwłaszcza w obliczu wzrostu cen surowców – uważa Juliusz Kotyński, ekonomista z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur. Światowa gospodarka urosła w 2016 roku o 2,44 proc. Choć to
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post