Optymalizacja wydatków podstawą zarządzania firmowymi finansami

Optymalizacja wydatków podstawą zarządzania firmowymi finansami

Prowadzenie własnej firmy to zwykle duże wyzwanie. Stworzenie dobrze prosperującego przedsiębiorstwa wymaga zaangażowania sporej ilości czasu oraz pieniędzy. Nie każdy jednak może sobie pozwolić na sfinansowanie pierwszych zakupów czy dużych inwestycji gotówką. Sposobem na pozyskanie środków na start lub rozwój firmy jest skorzystanie z zewnętrznego wsparcia, takiego jak kredyt albo leasing.

Dostępne na rynku narzędzia finansowe umożliwiają pozyskanie funduszy na zakup auta czy specjalistycznego sprzętu nawet firmom stawiającym w biznesie pierwsze kroki, czyli bez historii kredytowej. Ze względu na łatwą procedurę uzyskania oraz korzyści podatkowe coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców cieszy się leasing. Choć jest to forma kojarzona przede wszystkim z leasingiem na samochód, jest to równie wygodny sposób sfinansowania wyposażenia biura, sprzętu budowlanego lub medycznego, a nawet nieruchomości.

Dwie strony medalu

Okazuje się, że zakup za gotówkę nie zawsze jest najkorzystniejszym rozwiązaniem. Owszem ten rodzaj finansowania daje komfort tzw. posiadania, sfinansowany w ten sposób zakup jest od początku własnością nabywcy. Jednak w ten sposób zamrażane są środki, które mogą być przeznaczone na inne cele, w tym rozwój i unowocześnienie oferowanych usług i produktów. Z czego wynika zainteresowanie leasingiem? Jednym z głównych czynników są korzyści podatkowe. Leasing pozwala zredukować sumę obciążeń podatkowych. W zależności od oferty – leasing operacyjny lub finansowy, wydatki związane ze spłatą rat leasingowych można zaliczyć w koszty uzyskania przychodu i odliczyć od podatku. W przypadku leasingu finansowego do kosztów można zaliczyć jedynie część odsetkową rat oraz amortyzację. Leasing operacyjny natomiast pozwala odliczyć od podatku pełną kwotę miesięcznych rat i całą sumę opłaty wstępnej.

Korzyści z leasingu na samochód

Leasing swoją popularność, zwłaszcza wśród małych przedsiębiorstw, zawdzięcza m.in. łatwej procedurze leasingowej. Sposób zawierania kontraktu leasingu na samochód jest dużo bardziej przystępny niż np. w przypadku kredytu. W dodatku umowa leasingowa nie jest rejestrowana w Biurze Informacji Kredytowej, a więc nie ma wpływu na zdolność kredytową na potrzeby innych inwestycji. Poza tym pozwala zaplanować wydatki na cały czas trwania kontraktu, ponieważ rata za auto w leasingu jest niezmienna do chwili zakończenia umowy.

Więcej niż finansowanie

Sposobem na optymalizację wydatków związanych również z utrzymaniem firmowej floty pojazdów jest wynajem długoterminowy. To forma leasingu poszerzona o usługi zarządzania i serwisowania samochodów. W ramach stałych miesięcznych rat firma spłaca część finansową i eksploatacyjną posiadania auta. Dzięki temu nie musi dodatkowo martwić się naprawą czy serwisowaniem każdego z posiadanych pojazdów, bo o wszystko zadba firma udzielająca wynajmu. Takie rozwiązanie jest szczególnie opłacalne dla średnich i dużych przedsiębiorstw posiadających kilka lub kilkanaście samochodów. W ten sposób można skorzystać z atrakcyjnych zniżek i upustów na usługi serwisowe lub ubezpieczenia wynegocjowanych przez wynajmującego.

Previous Ceny mieszkań stoją w miejscu
Next Spada liczba ogłaszanych przez sąd upadłości

Może to Ci się spodoba

Lokaty firmowe – dodatkowe zyski dla przedsiębiorstwa

Depozyty terminowe są jednym z najpopularniejszych produktów oszczędnościowych. Wśród oferowanych przez banki lokat znajdziemy nie tylko lokaty dla osób prywatnych, ale także dla firm, którym pozwalają pomnażać zarobione pieniądze. Lokaty

e-Firma i Startup 0 Comments

Polskie firmy coraz częściej inwestują w testy bezpieczeństwa systemów informatycznych

Wartość rynku związanego z bezpieczeństwem IT w ubiegłym roku wzrosła w Polsce o 8 proc. i przekroczyła 300 mln dol. Przedsiębiorcy wiedzą, że na inwestycjach w zabezpieczenia systemów informatycznych nie warto oszczędzać. Wydatki te w niektórych firmach stanowią nawet

Na koniec roku rynek usług w chmurze może być wart 600 mln zł

Rozwiązania chmurowe to najszybciej rosnący segment rynku informatycznego w Polsce. Coroczny wzrost na poziomie ok. 20 proc. powoduje, że na koniec tego roku wartość rynku może sięgnąć 600 mln zł –

Do internetu trafia 30 proc. wydatków reklamowych firm

Reklama internetowa rośnie w siłę. Szacuje się, że w ciągu pięciu lat rynek wzrósł o 50 proc. Udział internetu w łącznych wydatkach reklamowych w Polsce w tym roku sięgnie zaś 30 proc. Choć wciąż jeszcze dominuje

Coraz silniejszy wpływ konsumentów na działanie firm i kształtowanie marek. Duży nacisk kładą oni zwłaszcza na ekologię

Konsumenci stają się dziś recenzentami, a nawet współtwórcami marek – oceniają eksperci przy okazji przypadającego 15 marca Światowego Dnia Konsumenta. Istotnym narzędziem w ich rękach są media społecznościowe. Szczególnie przedstawiciele pokolenia

Nowe środki z Unii na budowę przedszkoli

W ramach regionalnych programów operacyjnych rozdysponowane są środki pochodzące z funduszy unijnych z przeznaczeniem na budowę lub przebudowę przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych, czy też innych placówek wychowania przedszkolnego. Na co

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź