Najlepsze lokalizacje inwestycyjne w Polsce: Metropolia Krakowska

Najlepsze lokalizacje inwestycyjne w Polsce: Metropolia Krakowska

Dlaczego Polska?

Polska jest jednym z 10 europejskich państw z największą liczbą inwestycji zagranicznych zgodnie z wynikami corocznego badania EY “Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2020” zajmuje 7 miejsce tuż przed takimi rynkami jak Rosja, Turcja czy też Irlandia.

Podobnie w ubiegłorocznym zestawieniu krajów w które warto inwestować, przygotowanym przez U.S. News & World Report Polska znalazła się na 6 pozycji pod względem stabilności ekonomicznej oraz atrakcyjności inwestycyjnej.

Na przestrzeni ostatnich lat według dużej liczby inwestorów środek ciężkości dla inwestycji zagranicznych został przesunięty na wschód i aktualnie znajduje się między Niemcami a Polską. We wspomnianym wyżej raporcie EY 56% inwestorów wskazuje Europę Zachodnią jako jedną z trzech najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla swojego biznesu. Jako kolejna wymieniana jest Europa Środkowo-Wschodnia (ten kierunek wskazuje 40% badanych), która wyprzedziła Chiny. Te czynniki, choć nie oddają zawsze dokładnie faktycznych inwestycji, są oznaką atrakcyjności Polski jako miejsca dokonywania inwestycji w niedalekiej przyszłości.

Bardzo dobry wizerunek Polski jest ściśle powiązany z coraz większym zainteresowaniem inwestycjami w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę wszystkie bezpośrednie inwestycje przypadające na Europę region środkowo-wschodni przyciągał aż 31% z nich, czyli więcej niż Niemcy, Francja, Hiszpania oraz Belgia razem wzięte. Dodatkowo według respondentów badań EY z ostatnich lat Europa Środkowo-Wschodnia jest coraz częściej postrzegana jako przyszłościowa alternatywa dla Chin.

Gdzie w Polsce inwestować najlepiej?

Jednym z regionów o największym potencjale gospodarczym jest Małopolska, zlokalizowana w południowo-wschodniej części Polski co sprawia, że jest jednocześnie centralnym punktem na mapie Europy.

Region Małopolski wraz z jego centrum, którym jest Metropolią Krakowską, na którą składa się 15 sąsiadujących ze sobą gmin ma ugruntowany wizerunek oraz ogromny potencjał rozwojowy, między innymi w obszarze innowacyjności oraz nowoczesnej, opartej na wiedzy gospodarki.

Kraków największe miasto Metropolii, to również drugie w Polsce miasto pod względem liczby ludności oraz powierzchni, które w klasyfikacji Top10 Easter European Cities of the Future zajmuje aktualnie 10 pozycję wśród miast, 8 w kategorii potencjału gospodarczego oraz 7 w kategorii przyjazność biznesowa.

Co sprawia, że Metropolia Krakowska jest tak atrakcyjna dla inwestorów?

Główne powody dla, których zagraniczni przedsiębiorcy decydują się się na inwestycje w regionie to przede wszystkim:

– wysokiej jakości kapitał ludzki oraz relatywnie niskie koszty pracy przy zachowaniu bardzo wysokiej jakości oraz wydajności

– lokalizacja w centrum Europy

– preferencyjne warunki prowadzenia biznesu

– dostęp do najlepszej w kraju infrastruktury edukacyjnej stymulującej innowacyjne projekty

– gotowe do zainwestowania tereny inwestycyjne położone w świetnie funkcjonujących Strefach Aktywności Gospodarczej

Poznajmy się bliżej! Szczegółowa publikacja o Metropolii

Więcej o Metropolii Krakowskiej oraz powodach, dla których warto tu mieszkać, spędzać wolny czas, rozwijać się i prowadzić biznes można dowiedzieć się z publikacji przygotowanej w ramach projektu Kraków Metropolitan Area for Business. Znajdują się w niej m.in. najważniejsze dane statystyczne dotyczące obszaru metropolitalnego w całości oraz indywidualnie opracowane dla poszczególnych gmin Metropolii Krakowskiej. Warto zerknąć także jak Metropolia Krakowska prezentuje się na tle innych, krajowych i zagranicznych Metropolii, jakie zachęty inwestycyjne oferuje i dlaczego warto tu żyć i prowadzić biznes.

Jako potencjalny inwestor znajdziesz tam również informacje o oferowanych zachętach inwestycyjnych dla przedsiębiorców, ulgach podatkowych, grantach rządowych czy też innych środkach pomocowych oraz możliwościach wsparcia dla zainteresowanych inwestycjami w obszarze Metropolii Krakowskiej.

Pełną treść publikacji znajdziesz pod poniższym linkiem

Krakow Metropolitan Area Full of opportunieties

 

Projekt KMA4Business finansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020, Oś priorytetowa 3 „Przedsiębiorcza Małopolska”, Działanie 3.3 „Umiędzynarodowienie małopolskiej gospodarki”, Poddziałanie 3.3.1 „Promocja gospodarcza Małopolski
Więcej informacji na
https://kma4business.metropoliakrakowska.pl/

Previous Czym jest uczenie maszynowe?
Next Wyjątkowa narzędzia do profesjonalnej kuchni

Może to Ci się spodoba

INCENTIVE Travel, czyli jak zjednać sobie przychylność kluczowych kontrahentów?

Prowadzisz firmę, tworzysz swój biznes, rozwijasz markę. Zapraszasz do współpracy kolejnych klientów, większych i mniejszych. Niektórzy zostają, inni odchodzą. Wśród nich są także tacy, na których wyjątkowo Ci zależy, z

Przed Wielkanocą rośnie zapotrzebowanie na usługi sprzątające

Okres przedświąteczny i początek wiosny to czas robienia porządków, dlatego rośnie popyt na usługi sprzątające. Poza standardowym zestawem prac przed Wielkanocą zamawiane jest także mycie okien i porządkowanie wnętrz szaf i szafek. Trwająca

Firmy szukają oszczędności. Zamiast zwalniać, będą zmieniać procesy zakupowe

Spadające bezrobocie, podwyżki płac i narastające problemy z pozyskaniem wykwalifikowanych pracowników sprawiają, że w Polsce kształtuje się rynek pracownika. Przedsiębiorstwa nie mogą optymalizować kosztów związanych z zatrudnieniem, dlatego muszą szukać oszczędności gdzie indziej. Duży potencjał

85 proc. firm widzi wpływ jakości obsługi na wyniki finansowe

Ponad dwie trzecie konsumentów może się stać lojalnymi klientami dzięki pozytywnym doświadczeniom z zespołem obsługi. Podobny odsetek stwierdza, że zła obsługa może być przyczyną rezygnacji z usług czy produktów danej firmy. Żółte

BP inwestuje w ofertę spożywczą

Coraz więcej klientów robi zakupy w sklepach na stacjach benzynowych. Ich oferta obejmująca kilka tysięcy produktów konkuruje z osiedlowymi sklepikami czy nawet dyskontami. Na ten segment działalności mocno stawia koncern BP, który

W ciągu 5 lat spodziewane są duże zmiany w procesie rekrutacji

Na polskim rynku pojawiają się pierwsze firmy, które wykorzystują uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję w rekrutacji pracowników. Część z nich stosuje komputerowe algorytmy do wyszukiwania na rynku pracy odpowiednich kandydatów. Korzyścią dla firm są

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź