Najlepsze lokalizacje inwestycyjne w Polsce: Metropolia Krakowska
Dlaczego Polska?
Polska jest jednym z 10 europejskich państw z największą liczbą inwestycji zagranicznych zgodnie z wynikami corocznego badania EY “Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2020” zajmuje 7 miejsce tuż przed takimi rynkami jak Rosja, Turcja czy też Irlandia.
Podobnie w ubiegłorocznym zestawieniu krajów w które warto inwestować, przygotowanym przez U.S. News & World Report Polska znalazła się na 6 pozycji pod względem stabilności ekonomicznej oraz atrakcyjności inwestycyjnej.
Na przestrzeni ostatnich lat według dużej liczby inwestorów środek ciężkości dla inwestycji zagranicznych został przesunięty na wschód i aktualnie znajduje się między Niemcami a Polską. We wspomnianym wyżej raporcie EY 56% inwestorów wskazuje Europę Zachodnią jako jedną z trzech najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla swojego biznesu. Jako kolejna wymieniana jest Europa Środkowo-Wschodnia (ten kierunek wskazuje 40% badanych), która wyprzedziła Chiny. Te czynniki, choć nie oddają zawsze dokładnie faktycznych inwestycji, są oznaką atrakcyjności Polski jako miejsca dokonywania inwestycji w niedalekiej przyszłości.
Bardzo dobry wizerunek Polski jest ściśle powiązany z coraz większym zainteresowaniem inwestycjami w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę wszystkie bezpośrednie inwestycje przypadające na Europę region środkowo-wschodni przyciągał aż 31% z nich, czyli więcej niż Niemcy, Francja, Hiszpania oraz Belgia razem wzięte. Dodatkowo według respondentów badań EY z ostatnich lat Europa Środkowo-Wschodnia jest coraz częściej postrzegana jako przyszłościowa alternatywa dla Chin.
Gdzie w Polsce inwestować najlepiej?
Jednym z regionów o największym potencjale gospodarczym jest Małopolska, zlokalizowana w południowo-wschodniej części Polski co sprawia, że jest jednocześnie centralnym punktem na mapie Europy.
Region Małopolski wraz z jego centrum, którym jest Metropolią Krakowską, na którą składa się 15 sąsiadujących ze sobą gmin ma ugruntowany wizerunek oraz ogromny potencjał rozwojowy, między innymi w obszarze innowacyjności oraz nowoczesnej, opartej na wiedzy gospodarki.
Kraków największe miasto Metropolii, to również drugie w Polsce miasto pod względem liczby ludności oraz powierzchni, które w klasyfikacji Top10 Easter European Cities of the Future zajmuje aktualnie 10 pozycję wśród miast, 8 w kategorii potencjału gospodarczego oraz 7 w kategorii przyjazność biznesowa.
Co sprawia, że Metropolia Krakowska jest tak atrakcyjna dla inwestorów?
Główne powody dla, których zagraniczni przedsiębiorcy decydują się się na inwestycje w regionie to przede wszystkim:
– wysokiej jakości kapitał ludzki oraz relatywnie niskie koszty pracy przy zachowaniu bardzo wysokiej jakości oraz wydajności
– lokalizacja w centrum Europy
– preferencyjne warunki prowadzenia biznesu
– dostęp do najlepszej w kraju infrastruktury edukacyjnej stymulującej innowacyjne projekty
– gotowe do zainwestowania tereny inwestycyjne położone w świetnie funkcjonujących Strefach Aktywności Gospodarczej
Poznajmy się bliżej! Szczegółowa publikacja o Metropolii
Więcej o Metropolii Krakowskiej oraz powodach, dla których warto tu mieszkać, spędzać wolny czas, rozwijać się i prowadzić biznes można dowiedzieć się z publikacji przygotowanej w ramach projektu Kraków Metropolitan Area for Business. Znajdują się w niej m.in. najważniejsze dane statystyczne dotyczące obszaru metropolitalnego w całości oraz indywidualnie opracowane dla poszczególnych gmin Metropolii Krakowskiej. Warto zerknąć także jak Metropolia Krakowska prezentuje się na tle innych, krajowych i zagranicznych Metropolii, jakie zachęty inwestycyjne oferuje i dlaczego warto tu żyć i prowadzić biznes.
Jako potencjalny inwestor znajdziesz tam również informacje o oferowanych zachętach inwestycyjnych dla przedsiębiorców, ulgach podatkowych, grantach rządowych czy też innych środkach pomocowych oraz możliwościach wsparcia dla zainteresowanych inwestycjami w obszarze Metropolii Krakowskiej.
Pełną treść publikacji znajdziesz pod poniższym linkiem
Krakow Metropolitan Area Full of opportunieties
Projekt KMA4Business finansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020, Oś priorytetowa 3 „Przedsiębiorcza Małopolska”, Działanie 3.3 „Umiędzynarodowienie małopolskiej gospodarki”, Poddziałanie 3.3.1 „Promocja gospodarcza Małopolski
Więcej informacji na https://kma4business.metropoliakrakowska.pl/
Może to Ci się spodoba
Jak znaleźć idealny telefon do pracy – poradnik
Szukasz idealnego smartfona do pracy? Nie zależy Ci na tym, aby telefon prezentował możliwości najnowszej generacji, ale wciąż istotny jest dla Ciebie sprawny system i solidne oprogramowanie? Skorzystaj z naszego
Co trzecia firma rozpocznie inwestycje w ciągu 6 miesięcy
Polskie firmy dość ostrożnie planują swoje inwestycje. Z raportu Deutsche Bank wynika, że na najbliższe pół roku zamiar rozpoczęcia jakiejś formy inwestycji deklaruje jedna trzecia przedsiębiorstw. Z tej grupy ponad
Na czym polega Real-Time Marketing?
Real-Time Marketing jest strategią przewidującą reagowanie tak na wydarzenia, jak i zachowania odbiorców w czasie, który będzie maksymalnie zbliżony do rzeczywistego. Cel taki można osiągnąć dzięki systemowi Marketing Automation zajmującego
Systemy zabezpieczeń dla firm – co wybrać, by zapewnić najlepszą ochronę?
Budynek przedsiębiorstwa to miejsce, w którym przechowuje się ważne dokumenty, pieniądze, sprzęty. W przypadku pożaru, włamania, czy innego niespodziewanego zdarzenia, poniesione straty mogą być ogromne, a niektóre wręcz nie do
Rośnie popularność usług coachingowych w Polsce. Rynek czekają wzrosty
U blisko 80 proc. osób, które skorzystały z coachingu, wzrosła pewność siebie. Niewiele mniej zadeklarowało poprawę relacji interpersonalnych. Coaching wspomaga również życie zawodowe. W Polsce tego typu usługi dopiero zdobywają popularność.
Co czwarta duża firma w Polsce odnotowała incydent naruszenia bezpieczeństwa IT
Do naruszeń bezpieczeństwa doszło w ciągu ostatnich 6 miesięcy w co czwartym przedsiębiorstwie w naszym kraju. Cyberprzestępcy stosują coraz bardziej wyrafinowane techniki, mimo to 40 proc. dużych firm nie ma przygotowanego ani scenariusza awaryjnego
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post