Największe problemy firm logistycznych w Polsce

Największe problemy firm logistycznych w Polsce

Mimo tego, że sytuacja gospodarcza w Polsce uległa ogromnej poprawie, wciąż musimy z utęsknieniem przyglądać się standardom, jakie zostały już dawno wprowadzone na Zachodzie Starego Kontynentu. Nie inaczej jest z usługami logistycznymi, które przez lata były świetnym barometrem koniunkturalnym w naszym kraju. Mimo tego, że jesteśmy wyróżnieni w wielu rankingach, to ta branża jest nadal podatna na pewne zjawiska i zmaga się z kilkoma głównymi problemami. Dziś postaramy się je Wam przybliżyć, abyście jako nowi lub działający już w sektorze transportu przedsiębiorcy wiedzieli, na co uważać.

Nie tylko my

Logistyka jest potężną gałęzią gospodarki, która w Polsce skupia ponad ćwierć miliona przedsiębiorstw świadczących usługi w zakresie branży transport — spedycja — logistyka. Tak silna konkurencja nie może być kompletnie obojętna i sprawia, że dobra firma logistyczna Bitlogistics, aby przyciągnąć klientów, konkuruje wysoką jakością świadczonych usług.

Rosnące koszty

Tym, co bywa prawdziwym zabójcą dla firm w tej branży, to jak można się domyślić – koszty pracy i utrzymania floty. Wysokie koszty to zatrudnienie wykwalifikowanych kierowców, osób zajmujących się obsługą zamówień czy samej floty pojazdów. Mimo tego, że płace w naszym kraju rosną, konkurowanie z firmami z zagranicy bywa często niemożliwe i co za tym idzie, mamy do czynienia z coraz mniejszą liczbą osób chcących pracować w polskich formach. Gdy doliczymy do tego koszty paliwa i serwisów pojazdów to zrozumiemy, jak gigantyczne są to sumy.

To, co poza Polską

Sytuacja polityczna może być dla firm w polskiej branży logistycznej naprawdę ważną kwestią. Możecie zapytać: dlaczego? Otóż wszelkie tarcia na arenie międzynarodowej i wynikające z nich embarga, zamykanie granic czy bessa w gospodarkach kluczowych partnerów bardzo mocno odbijają się na branży TSL. Jest to dość proste – jeżeli na przykład mamy do czynienia z zakazem importu produktów z naszego kraju, to nie mamy do czynienia z żadnymi transportami. A ich brak, to dla firmy logistycznej prawdziwy cios.

Podsumowanie

Prowadzenie firmy logistycznej w Polsce jest bardzo trudnym zadaniem. Ogromna konkurencja świadcząca zgoła te same usługi, wysokie koszty pracy i utrzymania floty czy wszelkie konflikty między krajami mogą być naprawdę trudne do przejścia dla przedsiębiorcy, który nie jest na nie przygotowany. Gdy jednak jesteśmy gotowi na to, co może nas czekać, kto wie, może to my staniemy się kolejnym dużym graczem na rynku?

Previous Internet rzeczy i sztuczna inteligencja mogą napędzić polską gospodarkę
Next Archicom usprawnia obsługę zleceń z pomocą nowego Panelu Klienta

Może to Ci się spodoba

Drutex chce w ciągu trzech lat podwoić sprzedaż i osiągnąć ponad 1 mld zł przychodów

Bytowski Drutex, lider rynku okien pionowych w Europie, zamierza w tym roku osiągnąć 750 mln zł sprzedaży, a w ciągu 2–3 lat przekroczyć 1 mld zł obrotów. Spółka przewiduje też konieczność dalszej rozbudowy

Budowanie pozytywnego wizerunku w sieci ważne w każdej firmi

Działania employer brandingowe, budujące pozytywny wizerunek, można wdrożyć w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i budżetu. Warunkiem jest, aby firma prowadziła uczciwą politykę wobec pracowników i miała jasno sprecyzowane wartości. – Jeżeli

CRM w call center

Dziś chcemy się komunikować szybko, prosto i efektywnie i to w dodatku w każdej dziedzinie życia. Pod największa ,,presją” w tej kwestii stoją takie działy jak marketing, sprzedaż i wszystkie

Co czwarta duża firma w Polsce odnotowała incydent naruszenia bezpieczeństwa IT

Do naruszeń bezpieczeństwa doszło w ciągu ostatnich 6 miesięcy w co czwartym przedsiębiorstwie w naszym kraju. Cyberprzestępcy stosują coraz bardziej wyrafinowane techniki, mimo to 40 proc. dużych firm nie ma przygotowanego ani scenariusza awaryjnego

Samochód 0 Comments

Jak sprawnie zarządzać flotą samochodową?

Firmowa flota pojazdów dla wielu przedsiębiorstw jest jednym z podstawowych narzędzi pracy. Z posiadaniem służbowych aut wiąże się jednak szereg obowiązków wynikających z utrzymania ich w pełnej sprawności. Zarządzanie flotą pojazdów

Do końca 2018 roku rynek przesyłek kurierskich w Polsce będzie wart 6,4 mld zł

Handel internetowy jest głównym motorem napędzającym branżę kurierską. Do rozwoju przyczyniają się także rosnący handel międzynarodowy i dobra sytuacja gospodarcza w Polsce. Eksperci prognozują, że do końca przyszłego roku rynek przesyłek kurierskich urośnie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź