Największe problemy firm logistycznych w Polsce
Mimo tego, że sytuacja gospodarcza w Polsce uległa ogromnej poprawie, wciąż musimy z utęsknieniem przyglądać się standardom, jakie zostały już dawno wprowadzone na Zachodzie Starego Kontynentu. Nie inaczej jest z usługami logistycznymi, które przez lata były świetnym barometrem koniunkturalnym w naszym kraju. Mimo tego, że jesteśmy wyróżnieni w wielu rankingach, to ta branża jest nadal podatna na pewne zjawiska i zmaga się z kilkoma głównymi problemami. Dziś postaramy się je Wam przybliżyć, abyście jako nowi lub działający już w sektorze transportu przedsiębiorcy wiedzieli, na co uważać.
Nie tylko my
Logistyka jest potężną gałęzią gospodarki, która w Polsce skupia ponad ćwierć miliona przedsiębiorstw świadczących usługi w zakresie branży transport — spedycja — logistyka. Tak silna konkurencja nie może być kompletnie obojętna i sprawia, że dobra firma logistyczna Bitlogistics, aby przyciągnąć klientów, konkuruje wysoką jakością świadczonych usług.

Rosnące koszty
Tym, co bywa prawdziwym zabójcą dla firm w tej branży, to jak można się domyślić – koszty pracy i utrzymania floty. Wysokie koszty to zatrudnienie wykwalifikowanych kierowców, osób zajmujących się obsługą zamówień czy samej floty pojazdów. Mimo tego, że płace w naszym kraju rosną, konkurowanie z firmami z zagranicy bywa często niemożliwe i co za tym idzie, mamy do czynienia z coraz mniejszą liczbą osób chcących pracować w polskich formach. Gdy doliczymy do tego koszty paliwa i serwisów pojazdów to zrozumiemy, jak gigantyczne są to sumy.

To, co poza Polską
Sytuacja polityczna może być dla firm w polskiej branży logistycznej naprawdę ważną kwestią. Możecie zapytać: dlaczego? Otóż wszelkie tarcia na arenie międzynarodowej i wynikające z nich embarga, zamykanie granic czy bessa w gospodarkach kluczowych partnerów bardzo mocno odbijają się na branży TSL. Jest to dość proste – jeżeli na przykład mamy do czynienia z zakazem importu produktów z naszego kraju, to nie mamy do czynienia z żadnymi transportami. A ich brak, to dla firmy logistycznej prawdziwy cios.
Podsumowanie
Prowadzenie firmy logistycznej w Polsce jest bardzo trudnym zadaniem. Ogromna konkurencja świadcząca zgoła te same usługi, wysokie koszty pracy i utrzymania floty czy wszelkie konflikty między krajami mogą być naprawdę trudne do przejścia dla przedsiębiorcy, który nie jest na nie przygotowany. Gdy jednak jesteśmy gotowi na to, co może nas czekać, kto wie, może to my staniemy się kolejnym dużym graczem na rynku?
Może to Ci się spodoba
Koniec ze skomplikowanym językiem w zgodach na przetwarzanie danych osobowych
RODO, czyli nowe prawo o ochronie danych osobowych, które wejdzie w życie za pięć miesięcy, znacznie rozszerza obowiązki informacyjne firm wobec klientów. To oznacza konieczność wymiany wszystkich klauzul, zgód i papierowych formularzy dotyczących
Mocny laptop biznesowy w rozsądnej cenie
Rynek laptopów praktycznie z dnia na dzień rośnie, zaś tempo prezentacji nowości zadziwia nawet miłośników komputerów. Jak więc znaleźć wydajne urządzenie o biznesowym charakterze w rozsądnej cenie? Jest kilka modeli,
Czy wydatki na biuro są dużym kosztem?
Przedsiębiorcy, którzy planują otwarcie własnej działalność gospodarczą zwykle mają poważne problemy z uzbieraniem wystarczającego kapitału początkowego na pokrycie najważniejszych opłat oraz zakup sprzętu. Istnieją jednak ciekawe rozwiązania, które pozwolą obniżyć
Biznes na obcasach
Jak kobiety radzą sobie w zarządzaniu firmą? Doskonale, zwłaszcza w Polsce. Z raportu Women in business: the path to leadership wynika, że w naszym kraju co trzeci manager to kobieta.
Kiedy i jak zmienić biuro rachunkowe
Odkrycie nieścisłości w dokumentach lub długotrwałe niezadowolenie z poziomu świadczonych usług – powodów decyzji o zmianie biura rachunkowego na inne może być wiele. Bez względu jednak na przyczyny powierzenia księgowości
Przyspiesza cyfryzacja polskich firm. Chmura i internet rzeczy mogą ją znacząco ułatwić
Coraz więcej firm dostrzega biznesowe korzyści płynące z wdrożenia nowych technologii i narzędzi informatycznych. Te służą do poprawy obsługi klientów i komunikacji z nimi oraz automatyzacji prostych, manualnych procesów. Największy potencjał zastosowań eksperci dostrzegają w rozwiązaniach

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post