Omnichannel commerce – przyszłość handlu detalicznego.

Omnichannel commerce – przyszłość handlu detalicznego.

Współczesny postęp i rozwój technologiczny w sposób zupełnie naturalny wymusza zmiany w różnych sektorach działalności. Przed nowymi wyzwaniami i koniecznością dopasowania się do zmieniających się wymogów rynku stanął również handel detaliczny. Jego przyszłością staje się omnichannel commerce, czyli wielokanałowość sprzedaży, która zakłada dotarcie do klientów na różnych płaszczyznach, w tym również przy pomocy kanałów mobilnych i online. Jakie zalety płyną ze stosowania takich rozwiązań?

Współczesne wyzwania

Dla współczesnego klienta, często żyjącego w ogromnym pośpiechu, zakupy mają być przede wszystkim szybkie i maksymalnie wygodne. Czasy, w których, aby dokonać zakupu, trzeba było udać się do wybranego sklepu, poświęcić swoją uwagę na zapoznanie się z ofertą krok po kroku, a następnie stracić wiele cennych minut w kolejce do kasy, przeszły do historii. Współczesny klient poszukuje jak najłatwiejszych rozwiązań, które będą wymagać od niego minimalnego zaangażowania, a przy tym sprostają wszystkim jego oczekiwaniom.

Aktualnie klienci cenią sobie możliwość zapoznania się z wybranym produktem i jego zakup przy pomocy dowolnego urządzenia, którym dysponują (np. telefonu czy tabletu). Dlatego też w konkurencyjnym boju o uwagę konsumenta wygrywają te sieci handlowe, które są w stanie wyjść naprzeciw takim potrzebom. Współczesny omnichannel commerce musi obejmować nie tylko placówki stacjonarne, sklepy internetowe w wersji mobilnej oraz desktop, ale także contant center (telefony komórkowe, komunikatory), aplikacje mobilne służące do ekspozycji i weryfikacji asortymentu, e- kioski.

Omnichannel commerce w pigułce

Omnichannel commerce można w wielkim skrócie określić jako strategię wdrażania wielokanałowej sprzedaży. Aby należycie spełniał on swoje zadanie, musi być starannie opracowany, spójny i umiejętnie zastosowany. Niestety, wiele sklepów wciąż ma z tym problem. Niejednokrotnie zdarzają się sytuacje, w których oferta internetowa różni się pod względem ceny od tej dostępnej w placówce stacjonarnej sklepu, co nie jest jasno i czytelnie przedstawione konsumentowi. Często także klient pozbawiany jest możliwości reklamowania online zakupionego w sklepie stacjonarnym produktu. Wiele zastrzeżeń budzi sama wygoda korzystania z platform, kłopoty z przeglądaniem poszczególnych kategorii i wiele innych mniejszych i większych utrudnień, na które bywa narażony klient korzystający z kanałów mobilnych.

Reasumując, bardzo często sieci handlowe zapominają o spójności swoich działań. Tymczasem najbardziej efektowna obsługa klienta powinna obejmować każdy jej szczebel – począwszy od nawiązania pierwszego kontaktu z konsumentem, poprzez łatwą dostępność i bezproblemowy zakup wybranego produktu, aż po zachęcenie go do ponownego skorzystania z oferty online lub jeśli taki sposób jest dla niego wygodniejszy – odwiedzenia placówki stacjonarnej sklepu. Całość działań przedsiębiorców, zgodnie z zasadami omnichannel commerce, powinna być integralna i spójna. Doskonały przykład zastosowania wymienionych reguł można znaleźć na www.ecarrefour.pl. Klient może cieszyć się jasnymi i czytelnymi opisami, wygodnym sposobem przeglądania ofert, obsługą na najwyższym poziomie i niezakłóconym kontaktem z firmą.

Zalety omnichannel commerce

Omnichannel commerce jest odpowiedzią na rosnące potrzeby i oczekiwania klientów. W związku z tym jego stosowanie sprzyja budowaniu dobrych relacji pomiędzy firmą, a jej klientem. Wpływa też na odczuwane przez nich zadowolenie, co z kolei sprawia, że chętniej sięgają po jej ofertę po raz kolejny. Jak wskazują badania rynkowe, wdrożenie strategii omnichannel commerce przyczynia się do szybszego i efektywniejszego rozwoju przedsiębiorstw decydujących się na skorzystanie z tak nowoczesnych rozwiązań.

Jak więc widać, korzyści płynące w wielokanałowej sprzedaży są obopólne. Firmy zwiększają swoje zyski, a klienci stają przed możliwością dokonywania zakupów w sposób wygodny i zgodny ze swoimi potrzebami. Z całą pewnością omnichannel commerce można nazwać przyszłością współczesnego handlu detalicznego, która jawi się w wyjątkowo jasnych barwach.

Previous Rośnie konkurencja na rynku telekomunikacyjnym. Operatorzy rywalizują jakością usług
Next Polskie firmy zaczynają się automatyzować

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Firmy szukają sposobów na zmniejszenie zużycia i kosztów energii

Większa efektywność energetyczna opłaca się wszystkim: indywidualnym odbiorcom pomaga obniżyć rachunki, firmom – ograniczyć koszty działalności i przynieść nowe środki na inwestycje, a w skali makro – zwiększyć konkurencyjność całej gospodarki. Przekłada

Wiadomości 0 Comments

Cyfrowa transformacja przynosi zyski

Ponad jedna piąta firm realizujących strategię cyfryzacji oczekuje jeszcze w tym roku ponad 10-proc. wzrostu przychodów. W przedsiębiorstwach, które nie wdrażają nowych technologii IT, odsetek ten jest dziesięciokrotnie niższy.Mimo to tylko 26

Wiadomości 0 Comments

Impreza firmowa – Integracja pracowników w nowoczesnym stylu

Organizacja imprez firmowych to doskonały sposób na zintegrowanie pracowników i wzmocnienie ich więzi. Wspólne spotkanie pozwala na lepsze poznanie się, wymianę doświadczeń i wspólne spędzenie czasu. W dzisiejszych czasach imprezy

Wiadomości 0 Comments

W centrach usług dla biznesu codziennie powstaje 90 nowych miejsc pracy

W ciągu dwóch lat w sektorze usług dla biznesu zatrudnienie wzrosło o 30 proc. do blisko 280 tys. osób. W 2020 roku może w nim pracować już 340 tys. – wynika z danych ABSL. Aby

Wiadomości 0 Comments

UE intensyfikuje walkę z korupcją na wspólnym rynku

– Ten rok będzie przełomowy pod względem nowych pomysłów Unii Europejskiej na walkę z korupcją – mówi Marcin Waszak, specjalista etyki biznesu z Linii Etyki. Chodzi zarówno o regulacje ogólnorynkowe, które będą zapobiegać nadużyciom np.

Wiadomości 0 Comments

Wykładzina czy dywan? Co wybrać? Zalety i wady

Projektując wnętrze mieszkania zwracamy uwagę na najdrobniejsze szczegóły. Zależy nam na kolorze farby, rozmieszczeniu elementów dekoracyjnych, a także na rodzaju dywanu lub wykładziny. Dywany i wykładziny są chętnie wybierane w

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź