Operatorzy – czy tylko komórkowi?
Od niedawna bardzo popularne stało się zjawisko podejmowania współpracy przez banki i operatorów komórkowych. W ten sposób powstaje bankowość internetowa, która umożliwia zarządzanie finansami i robienie przelewów za pomocą specjalnej aplikacji mobilnej. Jednocześnie operatorzy starają się zaproponować Klientom jak najlepsze warunki – niskie opłaty i prowizje, rozmaite programy rabatowe, duża dostępność punktów obsługi czy też pełny dostęp do swojego konta osobistego na urządzeniu mobilnym typu smartfon czy tablet.
Co o tym sądzić? Czy operator komórkowy łączący swoje usługi z bankiem i poszerzający je o bankowość internetową to nowoczesny operator? Jakie powinno być nasze podejście? Co możemy zyskać, gdy skorzystamy z tego typu usługi?
Operator komórkowy + bank = zysk?
Można zadać pytanie – z jakiego powodu banki połączyły swoje usługi z operatorami telefonii komórkowej? Odpowiedź jest dość oczywista – chodzi o zysk! Zarówno dla banku, jak i operatora komórkowego ta fuzja oznacza powiększenie zakresu usług, a co za tym idzie, zwiększenie ilości Klientów. Co istotne, żadna ze stron na tym nie straci, gdyż w tej kwestii są od siebie zależne – sieć komórkowa oferuje usługi bankowe, a bank je dostarcza. Ale co to oznacza dla samych Klientów? Czy możemy liczyć na jakiś zysk? Oczywiście! Taka współpraca przede wszystkim ma służyć naszemu komfortowi. Mobilna bankowość detaliczna jest nowoczesna, lepsza i dostępna właściwie dla każdego. Osoby będący w sieci oferującej usługi bankowe mogą po wypełnieniu jednego wniosku założyć konto osobiste i korzystać ze wszystkich jego opcji właściwie bez wychodzenia z domu – wystarczy, że na swoje urządzenie mobilne – telefon, tablet czy smartfon – pobierze aplikację obsługującą bankowość internetową. Bez wątpienia wielu Polakom odpowiada nowoczesna bankowość – obecnie korzysta z niej jakieś 13% wszystkich Polaków i około 53% użytkowników sieci komórkowych. Przyjrzyjmy się, jakie konkretne korzyści daje nam korzystanie z tej usługi na przykładzie Orange i mBank i ich wspólnej propozycji – Orange Finanse.
Orange Finanse – oddaj swój budżet w zaufane ręce
Orange i mBank to przykład banku i operatora komórkowego, którzy postanowili połączyć swoje usługi i tym samym rozszerzyć ofertę dla Klientów. Tym sposobem całkiem niedawno Orange oddało do dyspozycji swoich Klientów dział Orange Finanse. Oferuje on między innymi możliwość założenia konta osobistego, zarówno dla osoby dorosłej, jak i dla nastolatka powyżej 13. roku życia. W obu przypadkach nic nie płacimy za założenie i prowadzenie konta, za otrzymanie karty debetowej, bezpłatne są również wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów w Polsce. Dzięki aplikacji mobilnej Orange Finanse możemy w każdej chwili mieć dostęp do swojego konta osobistego – możemy sprawdzać saldo konta, przeglądać ostatnie transakcje, a także dokonywać szybkich przelewów, również na numer telefonu. Istnieje także możliwość szybkiego doładowania swojego konta telefonicznego. Co zyskujemy, zakładając konto osobiste w Orange Finanse? Na Koncie Oszczędnościowym mamy przez trzy miesiące oprocentowanie 3,5% w skali roku, aż 4 000 złotych miesięcznie limitu bez odsetek przez pierwsze trzy miesiące, zwrot 25 złotych miesięcznie przez pół roku za płatności za faktury (można zaoszczędzić nawet 150zł płacąc faktury Orange z Orange Finanse), usługę BLIK, czyli możliwość płacenia za zakupy telefonem przy pomocy specjalnej naklejki Orange Finanse oraz dostęp do wygodnej aplikacji mobilnej. Ale to jeszcze nie wszystko.
Strefa Korzyści
Dla osób chcących oszczędzać i korzystać z promocji i rabatów stworzono specjalny program partnerski – Strefa Korzyści http://www.orangefinanse.com/strefa_korzysci.phtml. Na czym on polega? Otóż dzięki niemu możemy uzyskiwać informacje o promocjach i rabatach, które będą dopasowane do naszego miejsca zamieszkania, jak i zainteresowań, ale także otrzymywać rabaty w postaci moneyback’u, czyli zwrotu części pieniędzy za każde zakupy zapłacone kartą debetową w sklepie będącym Partnerem – osobiście lub on-line. Jednorazowo możemy uzyskać zwrot nawet 760 złotych, natomiast ilość i wysokość zwrotów ogólnie jest nieograniczona. Jak posiadacz konta osobistego w Orange Finanse może dołączyć do Strefy Korzyści? Wystarczy, że w aplikacji mobilnej lub w serwisie zaznaczy zgodę na korzystanie z niej. Bankowość mobilna, choć dopiero została zapoczątkowana, już dziś jest niezwykle rozbudowana i nowoczesna. Możemy liczyć na to, że z czasem będzie jeszcze bardziej dopasowana do naszych potrzeb i oczekiwań.
Może to Ci się spodoba
Branża hotelarska zmaga się z niedoborem pracowników
Duża konkurencja ze strony apartamentów i obiektów na krótkoterminowy wynajem oraz rosnące koszty pracy powodują, że hotele muszą szukać sposobów na podniesienie rentowności i przyciągnięcie gości. To jest jednak trudne ze względu na
Czy warto inwestować w budynki przemysłowe?
Na chwilę obecną Ministerstwo Gospodarki i Pracy realizuje projekt dotyczący dofinansowania inwestycji w budynki przemysłowe i ich wyposażenie. Ubieganie się o taką pomoc finansową umożliwia odpowiednie przygotowanie projektu oraz określenie
Przedsiębiorcy muszą się dostosować do unijnych przepisów o ochronie danych osobowych
W połowie 2018 roku zacznie obowiązywać Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (GDPR). Unijne prawo wprowadza narzędzia, które mają zwiększyć kontrolę osób fizycznych nad ich danymi osobowymi. Z drugiej strony nakłada
Na danych można zarobić. Uczą się tego kolejne branże, m.in. telekomy i banki
Przetwarzanie danych pozyskiwanych od użytkowników i zarabianie na nich przestało być domeną zastrzeżoną tylko dla firm internetowych. Dołączyły do nich firmy z innych branż, na przykład bankowości, telekomunikacji czy handlu detalicznego. Dzięki wykorzystaniu
W 2017 r. prognozowany jest wzrost cyberataków
Branża zajmująca się bezpieczeństwem w cyberprzestrzeni w bieżącym roku spodziewa się narastających wyzwań związanych z ochroną danych i infrastruktury IT. Z raportu EY wynika, że ponad połowa firm miała w ostatnim czasie do czynienia z naruszeniem
Co czwarta instytucja finansowa w Europie padła ofiarą cyberataku
Już 1 na 4 instytucje z sektora finansowego odnotowała incydenty naruszenia cyberbezpieczeństwa – wynika z raportu Capgemini. Jednocześnie tylko połowa banków ma wdrożoną odpowiednią politykę związaną z cyberzagrożeniami, mimo że tego typu incydenty

2 komentarze
ajek
30 listopada, 15:35małgoś
15 grudnia, 19:22