Dlaczego audyt SEO jest istotny dla Twojego biznesu?

Dlaczego audyt SEO jest istotny dla Twojego biznesu?

Promocja strony internetowej naszej firmy lub sklepu jest podstawą, która sprawia, że zyskujemy nowych odwiedzających, a w konsekwencji zwiększamy ilość klientów. Jeśli zależy nam na tym, by w przyszłości mocno ograniczyć wydatki na reklamę, warto zadbać o odpowiednią budowę strony. Na co zwracać uwagę w trakcie tworzenia stron internetowych i dlaczego dobrze przeprowadzony audyt SEO może mocno obniżyć nakłady na promocję? Dowiesz się tego, czytając dzisiejszy artykuł.

Audyt SEO – od niego powinniśmy zacząć!

Audyt SEO to złożony proces, który pozwala ocenić daną witrynę pod kątem jej współpracy z robotami indeksującymi. Odpowiednia budowa strony pod tym względem sprawi, że zdecydowanie szybciej w procesie pozycjonowania zanotujemy zwiększenie widoczności i ruchu, co przyczyni się do lepszych wyników finansowych naszej firmy.

Dzięki audytowi strony internetowej możemy zobaczyć, jakie problemy napotyka nasza strona i w którym miejscu konieczne są poprawki. Ich wdrożenie to absolutna podstawa pozwalająca szybko zwiększać ruch z wyników organicznych wyszukiwarek takich jak Google. Sam audyt strony nie jest drogi, a wiele firm pozycjonerskich wykonuje go zaraz po podpisaniu umowy. Problemem może być wdrożenie zaleceń, bo bardzo często wiążą się one ze sporymi zmianami w kodzie strony.

To właśnie dlatego tak ważne jest odpowiednie zaprojektowanie witryny już na etapie jej tworzenia. Dzięki temu unikniemy konieczności wdrażania poprawek, a nasza strona będzie dobrze się indeksować i szybko łapać tak bardzo potrzebną widoczność.

Czym tak naprawdę jest audyt SEO?

Audyt SEO to nie tylko badanie szybkości wczytywania strony, ale także sprawdzenie, czy została ona zbudowana zgodnie z zasadami dla webmasterów. Podczas audytu zwraca się uwagę na analizę widoczności serwisu, ocenę linkowania wewnętrznego i linków przychodzących.

Dobrze przeprowadzony audyt powinien obejmować też:

  • ocenę struktury strony,
  • analizę konkurencji,
  • badanie unikalności strony,
  • analizę słów kluczowych mogących przynieść wymierne korzyści,
  • ocenę stopnia zaindeksowania serwisu,
  • badanie profilu linków przychodzących.

Dopiero po otrzymaniu wyników audytu przechodzi się do procesu optymalizacji, który ma na celu zminimalizowanie kosztów pozycjonowania. W przypadku dużych serwisów z odpowiednim profilem linków samo wdrożenie zaleceń z audytu może dać bardzo dobre efekty w postaci zwiększenia widoczności słów kluczowych i coraz większej ilości odwiedzin.

Jeśli dana strona dopiero powstała, wdrożenie zaleceń nie przyniesie natychmiastowych efektów, ale dalsze pozycjonowanie będzie o wiele łatwiejsze. Będzie wymagało mniejszych kosztów ponoszonych każdego miesiąca, a dodatkowo uzyskamy zdecydowane przyspieszenie efektów. Odpowiednio zoptymalizowana strona zyskuje ruch już po kilku miesiącach, a wykresy odwiedzin wyraźnie pokazują, że powiększa się on stopniowo z każdym kolejnym tygodniem. To właśnie dlatego audyt stron internetowych powinien być przeprowadzany zawsze, gdy zależy nam na poprawie widoczności serwisu w wynikach organicznych.

Previous Dlaczego warto rozpocząć przygodę z tradingiem?
Next Cysterny – czym są i co można nimi przewozić?

Może to Ci się spodoba

Szwajcarska luksusowa marka z polskim rodowodem wraca na rynek po 100 latach

Po 100 latach nieobecności na polski rynek wraca Czapek & Cie – szwajcarska manufaktura z polskim rodowodem, która wytwarza jedne z najbardziej cenionych na świecie czasomierzy. Wspólnie ze specjalizującą się w dobrach luksusowych

Leasing napędza inwestycje mikro- i małych firm

Branża leasingowa sfinansowała w ubiegłym roku aktywa warte 58,1 mld zł. Popularność tej formy finansowania inwestycji rośnie, a leasing jest wybierany najczęściej przez mikro- i małe przedsiębiorstwa. Oprócz samochodów czy ciężkich maszyn można

JSW coraz mocniej stawia na węgiel koksowy

Jastrzębska Spółka Węglowa zakłada, że globalne ceny węgla koksowego utrzymają się w najbliższym czasie na stabilnym poziomie. Przyczynią się do tego m.in. polityka surowcowa Chin oraz wzrost zapotrzebowania na węgiel w krajach takich

PAIiIZ zapowiada walkę o inwestorów, którzy wycofują się z Wielkiej Brytanii

Dzięki rozbudowie sieci biur za granicą Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych chce wspierać polskie firmy w eksporcie i inwestowaniu poza Polską. Uruchomiono już sześć placówek, m.in. w Szanghaju i Singapurze, a docelowo ma ich być

Cykl podwyżek stóp procentowych będzie trwał co najmniej kolejne pół roku. To nie sprzyja inwestycjom

Rosnąca niepewność związana z wojną w Ukrainie zniechęca do inwestycji zarówno firmy, jak i konsumentów. Do tego dochodzą zakłócenia w handlu zagranicznym, drożejące szybko surowce, które napędzają inflację. Analitycy banku BNP Paribas prognozują, że

Co trzecia firma w Polsce jest prowadzona przez kobietę

Co trzecia firma w Polsce została założona i jest prowadzona przez kobietę. Podjęcie ważnej decyzji o założeniu własnej działalności gospodarczej to najczęściej kolejny krok w ich karierze zawodowej – wynika z raportu „Zawód – prezeska!” przygotowanego

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź