Pięć kroków do optymalizacji procedur i pracy w magazynie

Pięć kroków do optymalizacji procedur i pracy w magazynie

Magazyn do przechowywania zapasów stanowi nieodłączny element logistyki przedsiębiorstwa. Muszą panować w nim odpowiednie warunki do przechowywania towarów, a jego zagospodarowanie powinno umożliwiać szybkie wykonywanie zadań i to w bezpieczny dla pracowników sposób. Należy doposażyć go w sprzęty ułatwiające realizację obowiązków służbowych i utrzymywać w nim dostateczną ilość towarów gotowych na sprzedaż. Jego sprawne funkcjonowanie odgrywa znaczącą rolę dla prosperowania całej firmy. Co zrobić, żeby prace przebiegały w nim, jak należy? Wystarczy zadbać o kilka elementów.

1. Wdróż system do zarządzania magazynem.

Na rynku istnieje dość duży wybór oprogramowań do zarządzania produktami w magazynach. Usprawniają one wszelkie procesy logistyczne, w tym przyjmowanie i wydawanie przesyłek. Ułatwiają lokalizację towarów na stanie, planowanie wysyłek oraz kontrolę pod względem ilościowym i asortymentowym towarów. Gromadzą bazy danych, a po zintegrowaniu z innymi modułami umożliwiają wymianę informacji. Zdecyduj się na program, który spełni Twoje potrzeby i połącz go z systemem do księgowości i fakturowania, a będziesz mieć wszystko pod kontrolą.

2. Zainwestuj w odpowiednie wagi.

Ważenie towarów w magazynie musi przebiegać szybko i łatwo, dlatego postaraj się o elektroniczne wagi przemysłowe. Do dyspozycji masz wagi najazdowe, pomostowe, wagi platformowe, które służą do wygodnego przeważania ładunków bez konieczności ich wcześniejszego rozładunku. Pamiętaj, by dobrać wagę do własnych wymagań oraz wielkości towarów, jakie oferujesz. Zdecyduj się na atestowaną, objętą gwarancją, przystosowaną do montażu w podłodze i wyposażoną w ryflowany pomost zapobiegający przesuwaniu się umieszczonych na niej przedmiotów.

3. Właściwie zagospodaruj powierzchnię.

Kubatura pomieszczenia oraz jego kształt rzutują na zagospodarowanie przestrzenne. Umieść regały (kup wysokie, solidne, z dużą ilością półek, atestowane i przystosowane do rozbudowy) tak, aby dostęp do nich był bezproblemowy. Wyznacz dostatecznie szerokie drogi transportowe, a wtedy poruszanie się po nich, nawet korzystając z wózka widłowego lub paleciaka, nie będzie stanowiło najmniejszego problemu. Ustal także, którą z technik składowania towarów będą praktykować pracownicy. Możesz wybierać między metodą wolnych miejsc składowania, stałych miejsc składowania, rotacji, według poziomów składowania, według jednostek ładunkowych.

4. Sporządź plan magazynu.

Wydziel w magazynie pola odkładcze, strefę segregacji i składowania odpadów, składowania opakowań wielokrotnego użytku, stanowisko garażowania oraz miejsce przeznaczone do ładowania wózków zasilanych akumulatorem. Nie zapomnij też o zagwarantowaniu środków ochrony przeciwpożarowej. Co jeszcze? Określ miejsca dla produktów szybko, średnio i wolno przemieszczanych, dzięki czemu zachowasz ciągły dostęp do towarów najczęściej obsługiwanych. To z kolei skróci czas ich wydawania i zapobiegnie nieplanowanym poszukiwaniom.

5. Postaraj się o jak najlepszy obieg dokumentów.

Ten punkt bezpośrednio łączy się z pierwszym. Zatrudnij magazyniera administracyjnego, który będzie dopowiadał za fizyczny przepływ dokumentów. Poza tym dopilnuj, aby zawarte w nich informacje były przez niego na bieżąco wprowadzane do systemu informatycznego. Należy w nim odnotować wszystkie akcje związane z ruchem produktów np. przyjęcie materiałów, wydanie towarów, zwroty, reklamacje itp. Utwórz także archiwum do przechowywania uporządkowanych w segregatorach umów i faktur w papierowej formie.

Previous Zapowiada się udany sezon dla branży turystycznej
Next Elektryk – na czym dokładnie polega ta praca?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Wydatki na wyjazd służbowy w koszty firmowe

Wyjazd pracownika w celach służbowych zwykło nazywać się delegacją. Efektem zorganizowania takiej podróży jest rozliczenie opłat transportowych i posiłków oraz zakwalifikowanie wszystkich wydatków jako kosztów uzyskania przychodu. Czy każda delegacja

Mała firma 0 Comments

Czy wypada przyjaźnić się z przełożonym?

Według przeprowadzonych niedawno badań pracownicy najbardziej cenią w firmie dobrą i rodzinna atmosferę oraz poprawne relacje ze współpracownikami i pracodawcą. Dodatkowo za podstawę skutecznej pracy uważają koleżeńskie relacje z przełożonym.

Cyfryzacja firm w Polsce ciągle w fazie początkowej

Cyfryzacja polskich firm wymaga większej świadomości po stronie menadżerów i zarządów – uważa Dariusz Piotrowski, dyrektor generalny Dell EMC w Polsce. Dodaje, że potrzebna jest zmiana mentalna w podejściu do zarządzania przedsiębiorstwem i wdrażania

Biuro rachunkowe 0 Comments

Polscy rewidenci stosują Międzynarodowe Standardy Rewizji Finansowej

W kwietniu 2015r. Komisja Nadzoru Audytowego nakazała biegłym rewidentom stosowanie Międzynarodowych Standardów Rewizji Finansowej. W pierwszej kolejności standardy będą musiały stosować podmioty badające sprawozdania finansowe jednostek zaufania publicznego, a więc

Na koniec roku rynek usług w chmurze może być wart 600 mln zł

Rozwiązania chmurowe to najszybciej rosnący segment rynku informatycznego w Polsce. Coroczny wzrost na poziomie ok. 20 proc. powoduje, że na koniec tego roku wartość rynku może sięgnąć 600 mln zł –

e-Firma i Startup 0 Comments

Platforma polskiego start-upu ułatwi sprawdzanie partnerów biznesowych

Firmom brakuje wiarygodnych informacji o kondycji finansowej ich kontrahentów. W momencie podpisania długoterminowych umów kluczowa jest wiedza, czy dostawca dostarczy towar, a odbiorca będzie w stanie za niego zapłacić – mówi Anna Gałązka, współtwórca start-upu ZweryfikujFirmę. Spółka

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź