Pieczątka firmowa flash czy automatyczna – którą wybrać?

Pieczątka firmowa flash czy automatyczna – którą wybrać?

Każda osoba, która zakłada swoją działalność gospodarczą, powinna pomyśleć o wykonaniu pieczątki firmowej. W sprzedaży dostępnych jest ich wiele rodzajów. Są to zarówno pieczątki atramentowe, pieczątki flash, jak i tradycyjne pieczątki automatyczne. Największą popularnością cieszą się jednak pieczątki automatyczne oraz flashowe. W które z nich warto zainwestować dla swojej firmy?

Pieczątki automatyczne – prostota w obsłudze

Najczęściej spotykanym obecnie rodzajem pieczątek są ich modele automatyczne. Zasada ich działania jest bardzo prosta. Składają się bowiem z poduszeczki nasączonej tuszem oraz gumki stemplującej. W górnym położeniu gumka styka się z poduszeczką nasączoną tuszem, a w momencie przyłożenia do papieru i naciśnięcia pieczątki odwraca się w stronę stemplowanej powierzchni i pozostawia na niej odcisk tuszu. Pieczątka sama pobiega optymalną ilość tuszu, co pozytywnie wpływa na długość jej użytkowania oraz na samą jakość wykonanego odbicia.

Pieczątki automatyczne są wygodne w użytkowaniu, warto jednak wiedzieć, że niekiedy zdarza się, że ich mechanizm się zepsuje i konieczna będzie naprawa całej pieczątki. Mimo tego, pieczątki automatyczne, ze względu na swoją jakość i bardzo prostą obsługę, są modelami szczególnie polecanymi dla początkujących użytkowników. Z ich obsługą poradzi sobie bowiem każda osoba. Są także wydajne, w zależności od częstotliwości użytkowania wystarczają bowiem na czas od kilkunastu miesięcy do nawet kilku lat.

Nowoczesne pieczątki flash – wysoka rozdzielczość i wydajność

Nieco droższą alternatywą do tradycyjnych pieczątek są pieczątki flashowe. Występują one pod różnymi nazwami: pre-ink, pieczątki samotuszujące oraz pieczątki beztuszowe. Pieczątki flash wykonywane są przy użyciu wrażliwej na podczerwień mikroporowatej gumki, którą naświetla się w maszynie błyskowej.

Największą zaletą pieczątek flash jest ich praca w wysokiej rozdzielczości. Możliwe jest więc umieszczenie na pieczątce nawet bardzo drobnych elementów, które będą ciągle dobrze widoczne na odbiciu. Pieczątki flash pozwalają także na wymianę gumki oraz na szybkie uzupełnienie tuszu. Wykonuje się je bardzo szybko, nawet w ciągu kilkunastu minut od chwili złożenia zamówienia na pieczątkę. Są także bardzo wydajne w użytkowaniu, dzięki czemu jedno napełnienie tuszu wystarcza na wykonanie wielu tysięcy odbić, co ma szczególne znaczenie dla użytkowników, którzy często korzystają z pieczątki.

Pieczątki flash są sporo droższe w zakupie od pieczątek automatycznych. Są jednak także o wiele od nich wydajniejsze oraz oferują lepszą jakość odbicia. Przygotowuje się je także znacznie szybciej niż tradycyjne pieczątki automatyczne, na które często trzeba czekać kilka dni.

Automat czy flash – którą pieczątkę wybrać?

Każda osoba, która stoi przed zakupem swojej pierwszej pieczątki firmowej, powinna sama odpowiedzieć sobie na pytanie, co ma dla niej największe znaczenie. Jeśli jest to cena – postawmy na tradycyjne pieczątki automatyczne, jeśli natomiast szczególnie liczy się dla nas wydajność i wysoka jakość odbicia – lepszym wyborem okażą się nowoczesne pieczątki flashowe. Pieczątki na Nana.com.pl to szeroki wybór pieczątek, zarówno tych tradycyjnych, jak i flashowych. Warto więc porównać je między sobą i spośród nich wybrać ten rodzaj pieczątki, który najlepiej odpowiada naszym potrzebom.

Previous Pracownicy z Ukrainy – dlaczego warto ich zatrudnić?
Next Nieruchomości, złoto, antyki czy produkty bankowe – w co inwestować?

Może to Ci się spodoba

Ponad 40 proc. Polaków myśli o założeniu własnej firmy

Ponad 70 proc. Polaków pozytywnie wypowiada się na temat przedsiębiorczości, a 41 proc. myśli o założeniu własnej firmy. Coraz częściej aktywizujemy się na własną rękę, m.in. poprzez zaangażowanie w sprzedaż bezpośrednią. Z

80 proc. polskich firm ma problem z przeterminowanymi płatnościami

Nawet 80 proc. przedsiębiorców ma problemy z terminowym odzyskaniem należności od swoich kontrahentów. Niewiele ponad połowa firm sprawdza jednak swoich partnerów przed nawiązaniem współpracy. Choć czas oczekiwania na płatność jest coraz

2/3 firm obawia się cyberzagrożeń

Liczba ataków hakerskich na firmy w ciągu ostatnich pięciu lat podwoiła się. Do 2022 roku będą one kosztować biznes w sumie ponad 8 bln dol. – prognozują eksperci Marsh w tegorocznym raporcie Global

Inkubator przedsiębiorczości – propozycja dla studentów

Z jednej strony rynek potrzebuje nowych produktów, potencjału wykształconych ludzi i rozwiązań, które proponuje nauka, z drugiej zaś, przedsiębiorczy studenci chcący wdrażać w życie swoje idee i osiągać sukces w

Branża obawia się ograniczenia reklam w TVP i cięć wydatków reklamodawców z branży finansowej i handlowej

Szacowany na 6,5 mld zł rynek reklamy w tym roku będzie w pewnym stopniu kształtowany przez czynniki polityczne. Z jednej strony branża pilnie śledzi zmiany w TVP. Trudno jednak przewidzieć, czy i jak zmieni się

Nowoczesne biuro stało się atutem w wyścigu o wykwalifikowanych pracowników

Dobrze skomunikowana siedziba firmy i nowoczesne, dobrze zaaranżowane biuro są przewagą w wyścigu o wykwalifikowanych pracowników. Dotyczy to zwłaszcza sektora usług dla biznesu BPO i SSC, który generuje zwiększony popyt na powierzchnie biurowe i notuje dynamiczny

1 Comment

  1. MrT
    01 marca, 14:14 Reply
    Całkiem niezły artykuł o pieczątkach. Prosimy o więcej!

Zostaw odpowiedź