Poznaj profesjonalnego pracodawcę!
Bardzo dobrą praktyką podczas poszukiwania pracy jest sprawdzanie swoich potencjalnych pracodawców, jeszcze zanim wyślemy o firmy swoje CV lub przed rozmową kwalifikacyjną. Ostatnim momentem na ten proces jest czas przed złożeniem podpisu na umowie o zatrudnieniu. Dlaczego warto to zrobić? W dni robocze w pracy spędzamy aż 8 godzin. To 1/3 doby. Jeśli przyjąć, że śpimy zawsze 8 godzin, to tak naprawdę połowa czasu, który mamy do aktywnego zagospodarowania.
W pracy chcemy czuć się dobrze, bo coraz częściej zauważamy, jak istotnym elementem naszej codzienności jest miejsce, w którym spełniamy się zawodowo. Atmosfera i relacje międzyludzkie, jakie panują w firmie, silnie na nas oddziaływają, dlatego chcemy wziąć sprawy we własne ręce i poznać pracodawcę z Tomaszowa Mazowieckiego jeszcze zanim przekroczymy próg jego firmy. Niestety, większość rekrutujących uważa, iż to zadanie wykonali poprzez przejrzenie zawartości strony www przedsiębiorstwa. Ta jest jednak najczęściej nastawiona na firmowego klienta. Dla przyszłego pracownika informacji będzie tam niewiele. Jak szukać, aby znaleźć?
Zacznij z Work or Not
Work or Not to serwis internetowy, w którym pracownicy dzielą się swoimi doświadczeniami z miejsc pracy. Oceniają swoich pracodawców (pozytywnie, negatywnie lub neutralnie), a także uzasadniają swój osa opisowo. Pozwala to dowiedzieć się wielu ciekawych kwestii na temat środowiska pracy. Część opinii wyzwala dyskusje między pracownikami. To sprawia, że wiemy, jaka jest kultura wypowiedzi zespołów, jak się ze sobą dogadują i kto tworzy tę grupę. Jest to moment, w którym nie tylko poznajemy pracodawcę, ale i osoby, które są w niej zatrudnione. A więc naszych potencjalnych kolegów z pracy.
Serwis Work or Not udostępnia także informacje o rekrutacjach, które firma prowadzi lub przeprowadzała. Dzięki temu możemy odkryć, czy pracodawca stawia na rozwój nowych działów i których. Dowiadujemy się także, czy nie jest tak, że co chwila odnawiane jest ogłoszenie na stanowisko, które chcemy objąć. Może to dawać do myślenia – czy rotacja w firmie jest duża? Dlaczego? To prowadzi nas do kolejnego kroku.
Zadawaj pytania pracodawcy
Nie obawiaj się tego kroku. Jeśli masz wątpliwości, coś jest dla Ciebie niejasne lub chcesz poszerzyć swoje pole widzenia na jakiś obszar Twojego zatrudnienia – zapytaj. Najczęściej robi się to podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jednak pytania o benefity, formę zatrudnienia, czy wysokość wynagrodzenia możesz wysłać do rekrutera jeszcze przed złożeniem swojego CV. Pytania wymagające nieco szerszej odpowiedzi warto zostawić sobie na spotkanie z przedstawicielami firmy.
Wówczas można zapytać o atmosferę w firmie. Odpowiedź, którą uzyskamy warto porównać z opiniami przeczytanymi w portalu Work or Not. To pozwoli nam uzyskać pełny obraz i wychwycić ewentualne nieścisłości, a może nawet nieszczerość pracodawcy. Podczas rozmowy możemy poruszyć także kwestię ścieżki rozwoju, sposoby awansu w firmie oraz dopytać o szkolenia pracownicze.
Poznaj moje media
Nie tylko Ty przesiadujesz na Instagramie, Facebooku, czy Twitterze. Firma, do której aplikujesz, prawdopodobnie też tam jest. Zajrzenie na profile przedsiębiorstwa pozwala uchwycić wizerunek marki. Dostrzeżemy, jak zwraca się do swoich odbiorców, jak szybko odpowiada na wiadomości itd. Brak profilu może być charakterystyczny dla danej branży. Jeśli jednak marka jest związana ze światem wirtualnym, to warto pomyśleć, czy może ukrycie tożsamości z czymś się wiąże i ma swoje powody.
Może to Ci się spodoba
Zastosowanie metalowych szaf w przemyśle i edukacji
Solidne i funkcjonalne meble metalowe od lat znajdują zastosowanie w wielu instytucjach publicznych i zakładach pracy. Jednymi z najpopularniejszych przykładów ich wykorzystania w tego typu miejscach są szafy socjalne BHP
Branża PR wraca do sektora publicznego
Wzrost zainteresowania zagranicznych firm oraz przetargi spółek Skarbu Państwa na usługi PR to dwa czynniki, które w 2018 roku bardzo pozytywnie wpłyną na kondycję finansową tej branży – ocenia Związek Firm Public
Szybko rośnie liczba nowych rodzajów polis
Ubezpieczenia zwierząt domowych, sprzętu mobilnego czy polisy od ukąszenia kleszcza – liczba nowych produktów ubezpieczeniowych gwałtownie rośnie. To wynik zmieniającego się rynku i potrzeb klientów. Aby skutecznie wprowadzić je na rynek
Jakie korzyści daje terminal płatniczy?
Terminal płatniczy to urządzenie bez którego trudno się dziś obyć przedsiębiorcy. Konsumenci coraz rzadziej noszą przy sobie gotówkę i coraz chętniej korzystają z płatności mobilnych. Jakie korzyści daje instalacja terminala
Budowa mieszkań coraz droższa. Deweloperzy będą próbować przerzucić koszty na klientów
Na rynku mieszkaniowym hossa trwa już piąty rok z rzędu. Niskie stopy procentowe napędzają popyt, na wysokim poziomie utrzymuje się też podaż. Na dostępność nowych inwestycji mogą jednak wpłynąć rosnące ceny
Ubezpieczyciele stawiają na polisy spersonalizowane
Nowe technologie zmieniają ofertę firm ubezpieczeniowych. Dzięki gromadzonym i przetwarzanym danym ubezpieczyciele mogą lepiej ocenić ryzyko podczas przygotowywania oferty dla klienta. Coraz więcej firm stawia też na rozwiązania telematyczne, które będą dostarczać

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post