Poznaj profesjonalnego pracodawcę!

Poznaj profesjonalnego pracodawcę!

Bardzo dobrą praktyką podczas poszukiwania pracy jest sprawdzanie swoich potencjalnych pracodawców, jeszcze zanim wyślemy o firmy swoje CV lub przed rozmową kwalifikacyjną. Ostatnim momentem na ten proces jest czas przed złożeniem podpisu na umowie o zatrudnieniu. Dlaczego warto to zrobić? W dni robocze w pracy spędzamy aż 8 godzin. To 1/3 doby. Jeśli przyjąć, że śpimy zawsze 8 godzin, to tak naprawdę połowa czasu, który mamy do aktywnego zagospodarowania.

W pracy chcemy czuć się dobrze, bo coraz częściej zauważamy, jak istotnym elementem naszej codzienności jest miejsce, w którym spełniamy się zawodowo. Atmosfera i relacje międzyludzkie, jakie panują w firmie, silnie na nas oddziaływają, dlatego chcemy wziąć sprawy we własne ręce i poznać pracodawcę z Tomaszowa Mazowieckiego jeszcze zanim przekroczymy próg jego firmy. Niestety, większość rekrutujących uważa, iż to zadanie wykonali poprzez przejrzenie zawartości strony www przedsiębiorstwa. Ta jest jednak najczęściej nastawiona na firmowego klienta. Dla przyszłego pracownika informacji będzie tam niewiele. Jak szukać, aby znaleźć?

Zacznij z Work or Not

Work or Not to serwis internetowy, w którym pracownicy dzielą się swoimi doświadczeniami z miejsc pracy. Oceniają swoich pracodawców (pozytywnie, negatywnie lub neutralnie), a także uzasadniają swój osa opisowo. Pozwala to dowiedzieć się wielu ciekawych kwestii na temat środowiska pracy. Część opinii wyzwala dyskusje między pracownikami. To sprawia, że wiemy, jaka jest kultura wypowiedzi zespołów, jak się ze sobą dogadują i kto tworzy tę grupę. Jest to moment, w którym nie tylko poznajemy pracodawcę, ale i osoby, które są w niej zatrudnione. A więc naszych potencjalnych kolegów z pracy.

Serwis Work or Not udostępnia także informacje o rekrutacjach, które firma prowadzi lub przeprowadzała. Dzięki temu możemy odkryć, czy pracodawca stawia na rozwój nowych działów i których. Dowiadujemy się także, czy nie jest tak, że co chwila odnawiane jest ogłoszenie na stanowisko, które chcemy objąć. Może to dawać do myślenia – czy rotacja w firmie jest duża? Dlaczego? To prowadzi nas do kolejnego kroku.

Zadawaj pytania pracodawcy

Nie obawiaj się tego kroku. Jeśli masz wątpliwości, coś jest dla Ciebie niejasne lub chcesz poszerzyć swoje pole widzenia na jakiś obszar Twojego zatrudnienia – zapytaj. Najczęściej robi się to podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jednak pytania o benefity, formę zatrudnienia, czy wysokość wynagrodzenia możesz wysłać do rekrutera jeszcze przed złożeniem swojego CV. Pytania wymagające nieco szerszej odpowiedzi warto zostawić sobie na spotkanie z przedstawicielami firmy.

Wówczas można zapytać o atmosferę w firmie. Odpowiedź, którą uzyskamy warto porównać z opiniami przeczytanymi w portalu Work or Not. To pozwoli nam uzyskać pełny obraz i wychwycić ewentualne nieścisłości, a może nawet nieszczerość pracodawcy. Podczas rozmowy możemy poruszyć także kwestię ścieżki rozwoju, sposoby awansu w firmie oraz dopytać o szkolenia pracownicze.

Poznaj moje media

Nie tylko Ty przesiadujesz na Instagramie, Facebooku, czy Twitterze. Firma, do której aplikujesz, prawdopodobnie też tam jest. Zajrzenie na profile przedsiębiorstwa pozwala uchwycić wizerunek marki. Dostrzeżemy, jak zwraca się do swoich odbiorców, jak szybko odpowiada na wiadomości itd. Brak profilu może być charakterystyczny dla danej branży. Jeśli jednak marka jest związana ze światem wirtualnym, to warto pomyśleć, czy może ukrycie tożsamości z czymś się wiąże i ma swoje powody.

Previous Legend of Rock Wrocław - Hala Stulecia 25 marca 2023
Next Jak przeprowadzić skuteczne delegowanie zadań?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Połowa internautów robi zakupy w sieci

Ponad połowa użytkowników internetu w ciągu ostatniego roku zrobiła zakupy online. Wartość rynku e-handlu szacowana jest na 35 mld zł i ciągle rośnie. Istotne staje się więc rozwijanie jak najprostszych i bezpiecznych metod

Wiadomości 0 Comments

Media społecznościowe to miejsce najgorętszych dyskusji o bankach i oszczędzaniu

Internauci chętnie dyskutują w sieci o oszczędnościach. W I kwartale tego roku w mediach społecznościowych pojawiło się blisko 90 proc. wszystkich wzmianek o bankach – wynika z badania IMM. Klienci radzą, czasami dają gotowe rozwiązania.

Wiadomości 0 Comments

Ubezpieczenia inwestycyjne powoli wracają do łask

Polisy na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi od kilku lat mają złą prasę. Po zmianach prawnych, które nastąpiły przed dwoma laty, i wobec prowadzonych prac nad jeszcze większą ochroną inwestorów, konsumenci wracają

Wiadomości 0 Comments

Co drugi rodzic oszczędza z myślą o przyszłości swoich dzieci

Połowa rodziców ma odłożone środki dla swoich dzieci lub regularnie oszczędza z myślą o ich przyszłości – wynika z raportu „Dojrzałość finansowa Polaków 2017” przygotowanego przez Nationale-Nederlanden. W przypadku rodzin, które otrzymują świadczenie z programu Rodzina

Wiadomości 0 Comments

Platformy VoD i gry komputerowe coraz popularniejsze

Choć niemal połowa Polaków codziennie ogląda telewizję, to pod względem popularności szybko gonią ją płatne serwisy VoD, z których przynajmniej raz w miesiącu korzysta blisko 70 proc. osób – wynika z badania „Od

Wiadomości 0 Comments

Standy reklamowe – dlaczego zechcesz je mieć?

Czy wiesz, że standy reklamowe to jedne z najefektywniejszych nośników reklamowych? Jakie są ich najważniejsze rodzaje – i dlaczego najprawdopodobniej bardzo je polubisz? Czym są stojaki reklamowe? Stojaki, czyli standy

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź