Poznaj szerokie zastosowanie druku 3D!
Nieustający rozwój technologiczny sprawia, że druk 3D zyskuje na popularności. Obecnie jest wykorzystywany m.in. w jubilerstwie, mechanice oraz medycynie. Istnieje jednak wiele innych branż, w których również sprawdza się doskonale. Jedną z nich jest edukacja. Wydruki 3D nadają się idealnie na materiały dydaktyczne. Za pomocą drukarki 3D można przygotować np. szkielety na biologię, figury geometryczne na matematykę czy modele atomów na chemię. Zastosowanie takich akcesoriów jest idealnym pomysłem na ożywienie oraz uatrakcyjnienie lekcji. Uczniowie są zdecydowanie bardziej aktywni i zainteresowani, kiedy mogą na własne oczy zobaczyć bądź osobiście dotknąć organizmy czy struktury omawiane na zajęciach. Przekłada się to również na łatwiejsze, szybsze a przede wszystkim przyjemniejsze przyswajanie wiedzy. Ponadto druk 3D sam w sobie jest ciekawym materiałem edukacyjnym. Drukowanie w trakcie zajęć informatyki czy techniki może być nie tylko prezentacją procesu technologicznego, ale także atrakcyjnym sposobem na zachęcenie dzieci i młodzieży do zgłębiania tajników branży IT.
Nowe technologie 3D w branży artykułów dziecięcych
Segmentem rynku, w którym druk przestrzenny znajduje szerokie zastosowanie, jest branża zabawkarska. Sporo zabawek produkuje się z tworzyw sztucznych, więc bez obaw można wytwarzać je również przy użyciu drukarek 3D. Mogą to być zarówno poszczególne części, jak i całe przedmioty. Tym sposobem, wydrukami 3D są liczne figurki, repliki oraz modele. Do druku idealnie nadają się także klocki. Ponadto, technologię 3D stosuje się przy przygotowywaniu gier planszowych. Do nich drukuje się m.in. makiety, pionki oraz kostki. Popularne wśród dziewczynek są również zabawki edukacyjne oparte na tworzeniu własnej biżuterii czy ozdób – wszystkie elementy zawarte w takich zestawach (koraliki, guziki itp.) to także przedmioty, które stworzyć można za pomocą drukarki 3D.
Druk 3D podstawą działań reklamowych
Wydruki 3D sprawdzają się doskonale w roli gadżetów. Tym sposobem często wykorzystywane są do przygotowywania artykułów reklamowych. Z pomocą drukarki 3D stworzyć można m.in. różnego rodzaju breloczki, zawieszki oraz liczne akcesoria dekoracyjne. Technologię 3D stosuje się także w reklamie zewnętrznej. Pozwala ona na wytworzenie logotypów, sloganów bądź innych przestrzennych elementów, które nierozerwalnie kojarzą się z marką. Takie przedmioty mogą być wykorzystywane do tworzenia spójnej tożsamości wizerunkowej przedsiębiorstwa. Sprawdzą się więc doskonale np. na budynkach firmowych czy stoiskach targowych.
Threedee All-in-One – drukarka 3D idealna do Twoich potrzeb!
We wszystkich wyżej wspomnianych branżach doskonale poradzi sobie drukarka 3D Threedee All-in-One. Jest to sprzęt od konstruktorów z firmy 3D Automation z Olsztyna zaprezentowany szerszej publiczności w kwietniu 2018 w trakcie Dni Druku 3D. Pracuje on w technologii utwardzania żywicy światłem UV, co sprawia, że obiekty powstałe przy jego użyciu są naprawdę wysokiej jakości. Precyzję widać chociażby na przykładzie struktury wydrukowanego elementu – jest ona bowiem całkowicie jednolita. Niedostrzegalne są na niej drobne prążki, które są charakterystyczne dla wydruków sporządzanych inną metodą (ich powstawanie związane jest z ruchem głowicy drukującej). Dzięki temu Threedee All-in-One może wytworzyć przedmioty niezwykle szczegółowe – z dokładnością do najmniejszego detalu. Sporą zaletę tej drukarki stanowi również automatyzacja procesów. W Threedee All-in-One zastosowano bowiem innowacyjne rozwiązanie – połączono drukowanie z obróbką końcową. Wydrukowany produkt zostaje samoczynnie przetransportowany do komory oczyszczającej i doświetlającej. Tym sposobem, po zakończeniu całego cyklu, wydruk jest od razu gotowy do użytku. Rozwiązanie to ma jeszcze inną zaletę – ogranicza ingerencję człowieka w przebieg drukowania. Jest więc nie tylko wygodniejsze, ale przede wszystkim bezpieczniejsze – redukuje do minimum konieczność kontaktu operatora ze szkodliwymi dla zdrowia żywicami oraz roztworami. Nic więc dziwnego, że Threedee All-in-One w trakcie swojej pierwszej prezentacji została przyjęta bardzo entuzjastycznie i wielu Klientów z niecierpliwością oczekuje rozpoczęcia jej sprzedaży.
Może to Ci się spodoba
Europa ma szansę wyprzedzić USA w rozwoju internetu rzeczy
Transport i motoryzacja, energetyka, opieka zdrowotna, inteligentne domy i przedmioty codziennego użytku – w tych obszarach internet rzeczy ma największy potencjał rozwoju. Według IDC do 2020 roku wydatki na ten cel wzrosną w Polsce
Jednolity Plik Kontrolny – dlaczego warto zabezpieczyć się już dziś?
Elektroniczne kontrole urzędu skarbowego stały się już faktem – z dniem 1 lipca zaczęła obowiązywać ustawa, wprowadzająca w życie termin Jednolitego Pliku Kontrolnego, czyli JPK. Ta decyzja Ministerstwa Finansów ma
PKO BP wesprze polskie start-upy
Do 200 tys. zł dofinansowania, dostęp do infrastruktury technicznej oraz wsparcie ekspertów ds. biznesu, podatków i prawa mogą otrzymać innowacyjne przedsiębiorstwa uczestniczące w konkursie Scale UP, który jest częścią programu Start in Poland.
Jak reklamować swój sklep internetowy?
Zakupy online są szybkie, tanie i wygodne. Dają dostęp do tysięcy produktów i pozwalają porównywać ceny, dlatego zainteresowanie ofertami sklepów internetowych cały czas rośnie. Bardzo duża konkurencja sprawia jednak, że
Ponad 40 proc. Polaków myśli o założeniu własnej firmy
Ponad 70 proc. Polaków pozytywnie wypowiada się na temat przedsiębiorczości, a 41 proc. myśli o założeniu własnej firmy. Coraz częściej aktywizujemy się na własną rękę, m.in. poprzez zaangażowanie w sprzedaż bezpośrednią. Z
Cyfrowe środowisko pracy zyskuje na znaczeniu
Komunikacja wewnętrzna w firmie wpływa na motywację, zaangażowanie pracowników, kondycję firmy i realizację strategii. Digitalizacja komunikacji wpisuje się w globalny trend związany z potrzebą stałego dostępu do informacji i nieustannej interakcji. Jest też doskonałą odpowiedzią
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post