Szybka pożyczka przez Internet to również jest FinTech

Szybka pożyczka przez Internet to również jest FinTech

FinTechowa rewolucja ogarnęła już cały świat. Z rozwiązań dostarczanych nam przez branżę FinTech korzystamy na co dzień, czy to podczas robienia zakupów, składania wniosku o kredyt, czy też wnioskując o szybką pożyczkę online. Co ciekawe, mimo tak dużej powszechności narzędzi FinTech, aż 89% Polaków twierdzi, że nigdy o nich nie słyszała. Jak to możliwe?

Paradoks FinTechu – powszechność mimo braku popularności

Popularnością rozwiązań FinTechowych w Polsce zainteresował się bank Millenium, który przeprowadził na ten temat szeroko zakrojone badania pod hasłem: „Pokolenie Millenium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z”. Z badań tych wyłania się dość niepokojący obraz niezwykle niskiej świadomości nie tylko tego, czym jest FinTech, ale i w jakiej formie stykamy się na co dzień z produktami tejże branży.

Jak pokazały wyniki opublikowane przez bank Millenium, Polacy wchodzący w skład grupy  najczęściej korzystającej z narzędzi FinTech (osoby w wieku 16-40 lat) w zdecydowanej większości nie są w stanie określić, czym jest ów FinTech. Zaledwie 15,5% badanych przyznało, że co najmniej raz zdarzyło im się skorzystać z rozwiązań oferowanych przez tę branżę.

„Wyniki te trudno uznać za zaskakujące” – komentuje ekspert MiniCredit.pl https://mini-credit.pl, lidera na rynku pożyczek bez BIK. – „Mimo iż jesteśmy krajem, który zaadaptował nowe technologie finansowe w bardzo wysokim stopniu, to ogólny poziom świadomości na temat FinTechu jest niezwykle niski. Nawet korzystając z usług takich jak popularne chwilówki, nie zdajemy sobie zwykle sprawy, że jest to właśnie jedno z narzędzi FinTech.

Wolimy pożyczki na SMS niż narzędzia FinTech od Google

Wbrew pozorom tak niski poziom wiedzy na temat branży FinTech nie pozostaje bez znaczenia dla należących do niej firm. Jak stwierdza ekspert MiniCredit – „Uniwersalna zasada mówi, że boimy się przede wszystkim tego, czego nie znamy. W tym przypadku niski poziom wiedzy o FinTech przekłada się na stosunkowo małe zaufanie do przedsiębiorstw z tej branży.” Potwierdzają to wyniki badań, według których jedynie 6% respondentów wyraża gotowość do skorzystania z usług FinTech, które nie byłyby oferowane przez instytucje finansowe.

Co ciekawe, usługi z zakresu FinTech w wydaniu banków i firm udzielających szybkich pożyczek internetowych lub kredytów na SMS niejednokrotnie wyprzedziły swoim zaawansowaniem i poziomem dostosowania do potrzeb klientów narzędzia oferowane przez firmy z branży FinTech. Nieświadomi tego klienci korzystają z nich bez żadnych zastrzeżeń i z pełnym zaufaniem. Istotna jest dla nich nie sama innowacyjność technologiczna, ale wiarygodność korzystającego z niej podmiotu.

Previous Fake newsy coraz bardziej wpływają na biznes
Next Nowe technologie zmieniają branżę zakupową. Firmy mogą dzięki temu znacząco obniżyć koszty

Może to Ci się spodoba

e-Firma i Startup 0 Comments

E-commerce: dobre oprogramowanie sklepu internetowego to klucz do sukcesu. Jak wybrać najlepsze dla siebie!

W branży e-commerce dla odniesienie sukcesu biznesowego równie ważne, jak wysokiej jakości asortyment w atrakcyjnej cenie, jest oprogramowanie sklepu internetowego. Zobacz, jak wybrać najlepsze? Boom w e-commerce wciąż trwa! Ostatnie

Wiadomości 0 Comments

Wyjątkowa narzędzia do profesjonalnej kuchni

 Kuchnia to miejsce, gdzie doświadczony kucharz oraz jego zespół przygotowują nie tylko smaczne, ale i dobrze zapakowane posiłki. Czynności te ułatwi zdecydowanie zgrzewarka do tacek oraz taboret gazowy. Są to urządzenia,

Wiadomości 0 Comments

Problemy ze spłatą zadłużenia ma 2 mln Polaków

Ponad 2 mln Polaków nie płaci swoich zobowiązań terminowo. Wielu z nich udaje się uniknąć wpadnięcia w spiralę zadłużenia dzięki kredytowi konsolidacyjnemu. Połączenie kilku kredytów w jeden pozwala bowiem zaoszczędzić miesięcznie nawet kilkadziesiąt procent

Wiadomości 0 Comments

Eksport na rynki rozwijające się rośnie najszybciej

O ponad jedną czwartą zwiększył się eksport polskich produktów rolno-spożywczych na pozaeuropejskie rynki rozwijające się w pierwszym kwartale 2017 roku. To wzrost dwuipółkrotnie wyższy niż eksport tych wyrobów ogółem. Rynki azjatyckie

Wiadomości 0 Comments

Na Boże Narodzenie wydamy średnio 720 zł

Na zorganizowanie tegorocznych świąt Bożego Narodzenia przeznaczymy średnio 720 zł – wynika z Barometru Providenta. Co czwarta osoba zamknie się w kwocie 400 zł, ale co dziewiąty wyda ponad 1 tys. zł.

Wiadomości 0 Comments

Deweloperzy czekają na szczegóły programu Mieszkanie Plus

Ogłoszony przez rząd program Mieszkanie Plus nie powinien mieć dużego wpływu na rynek deweloperski – oceniają przedstawiciele RED Real Estate Development. Ich zdaniem klienci, których stać na zakup mieszkania lub mają zdolność

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź