Na zakup wyprawki szkolnej rodzice przeznaczą średnio 580 zł

580 zł to średni wydatek, jaki rodzice planują przeznaczyć na szkolną wyprawkę w tym roku. Kwota ta stanowi ok. 43 proc. płacy minimalnej w Polsce. W ubiegłym roku deklarowane wydatki były o ponad 100 zł wyższe. 70 proc. rodziców zamierza ten zakup sfinansować z bieżących dochodów, a dla 36 proc. wsparciem będą wpływy z programu „Rodzina 500 plus”.

Według cyklicznego badania „Barometr Providenta” 19 proc. Polaków wyprawi swoje dzieci do szkoły, wynik ten nie zmienił się rok do roku – mówi agencji Newseria Biznes Przemysław Kasza, ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska. – Niższy o 100 zł średni deklarowany wydatek wynika prawdopodobnie z tego, że osoby mniej uposażone, które w ubiegłym roku wydawały znacznie więcej na wyprawkę szkolną, w ramach programu „Rodzina 500 plus” zrealizowały swoje potrzeby i brakujące rzeczy kupiły wcześniej.

25 proc. rodziców na wyprawkę dla jednego dziecka zamierza wydać poniżej 500 zł. W ubiegłym roku deklarowało to ok. 20 proc. respondentów. Co piąty rodzic na wyposażenie szkolne dzieci przeznaczy co najmniej 700 zł.

Średnia 580 zł nie różnicuje grup. Właściwie możemy powiedzieć, że niezależnie od tego, ile zarabiamy i gdzie mieszkamy, wydamy mniej więcej tyle samo na wyprawkę szkolną – mówi Przemysław Kasza.

Jak podkreśla, w poprzednich edycjach badania obserwowana była zależność, że osoby najgorzej zarabiające wydawały we wrześniu na wyprawkę szkolną zdecydowanie więcej niż lepiej uposażeni rodzice.

Wynikało to najprawdopodobniej z faktu, że ci lepiej zarabiający mogą uzupełniać braki w wyposażeniu dzieci na bieżąco, natomiast osoby gorzej sytuowane musiały to zrobić w ramach jednego wydatku. Odkładały po prostu ten wydatek na sam koniec – mówi Przemysław Kasza.

Badanie Providenta wskazuje, że 70 proc. rodziców sfinansuje wyprawkę z bieżących dochodów. 36 proc. rodziców przeznaczy na ten cel wpływy z programu „Rodzina 500 plus”, a po oszczędności sięgnie 32 proc.

6 proc. poprosi o pomoc najbliższą rodzinę. To trochę mniejszy odsetek niż w ubiegłym roku, bo w ubiegłym roku deklarowało to około 8 proc. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że tylko 1 proc. osób zamierza na wyprawkę zaciągnąć pożyczkę. To podobny odsetek co w ubiegłym roku – wyjaśnia Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji w Provident Polska.

63 proc. rodziców kupujących w tym roku wyprawki musi wygospodarować środki na wyposażenie dla jednego dziecka, 31 proc. – dla dwójki pociech, a 6 proc. na troje i więcej.

Previous Polski e-handel będzie w 2020 roku wart 60 mld zł
Next W Polsce prowadzi działalność 8,8 tys. doradców podatkowych

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Doładowanie innego numeru – poradnik jak zrobić to szybko i bezproblemowo

Telefon na kartę to bardzo wygodne rozwiązanie, które od lat ma wielu zwolenników. Brak długoterminowej umowy i zobowiązań w kwestii wysokości czy częstotliwości doładowań to tylko niektóre z nich. To

Wiadomości

Biurowce z ekskluzywnym wachlarzem usług

Lokowanie  w biurowcach atrakcyjnych dla najemców usług staje się istotnym elementem strategii marketingowej na rynku biurowym     Coraz większe znaczenie przywiązujemy do zdrowego trybu życia, diety i kondycji fizycznej. Chcemy

Wiadomości 0 Comments

Praca zdalna a telepraca

W dobie pandemii COVID-19 zmieniło się wiele, właściwie dotyczy to każdej dziedziny życia, w tym także rynku pracy. Panująca przez dłuższy czas sytuacja zobligowała Ustawodawcę do wdrożenia nowelizacji w przepisach

Wiadomości 1Comments

Studia MBA – jaka jest ich historia?

W sieci można znaleźć sporo artykułów na temat zalet studiów MBA, pojawia się również coraz więcej rankingów studiów, w których MBA są uwzględniane i porównywane pod względem oferowanych programów. Stosunkowo

Wiadomości 0 Comments

Jak wybrać producenta środków czystości?

Utrzymanie czystości i zachowanie higieny w naszych domach, w miejscach pracy i w budynkach użyteczności publicznej związane jest z codziennym używaniem środków czystości. W sklepach i hurtowniach można zakupić preparaty

Wiadomości 0 Comments

Dobre perspektywy dla rynku mieszkaniowego

Polski rynek mieszkaniowy stymuluje deficyt, który sięga nawet 3 mln lokali – ocenia Łukasz Borkowski z firmy Atal. Sprzedaż utrzyma się w tym roku na stabilnym poziomie, spowolnić powinna za to dynamika

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź