Zorganizuj sobie prace
Przed przeczytaniem tego artykułu rozejrzyj się po swoim miejscu pracy. Najprawdopodobniej spędzasz tutaj około 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku i prawie nigdy nie zastanawiałeś się „w jaki sposób otaczające mnie obiekty wpływają na moją skuteczność?” Przyklejamy naklejki z przypomnieniami, układamy dokumenty w specjalnych folderach, wrzucamy papier do drukarki i robimy notatki za pomocą wielobarwnych flamastrów. Kiedy robisz to w bałaganie, to całość procesu trwa dłużej i jest dla nas dużo cięższa.
Wygoda
Przede wszystkim miejsce pracy powinno być wygodne. Monitor powinien znajdować się w odległości 40–45 cm od oczu, krzesło powinno mieć wygodne podparcie dla pleców i regulowaną wysokość. Ważnym czynnikiem wpływającym na produktywność jest oświetlenie. Aby oczy się nie męczyły, powinno być w miarę możliwości naturalne. Jeśli nie jest to możliwe – pomieszczenie powinno mieć oświetlenie zbliżone do światła dziennego.
Terminarz
Nie musisz mieć głębokiej wiedzy w dziedzinie zarządzania czasem, aby zrozumieć, że właściwe planowanie jest ważnym narzędziem efektywnej pracy. Rozwój technologii dla biznesu szybko zastępuje papierowe kalendarze i dzienniki. Coraz więcej osób woli specjalne aplikacje. Pozostaje jednak znaczny odsetek tych, którzy w dawny sposób zapisują listę zadań i spotkań na papierze. Jeśli jesteś jedną z tych osób, umieść listę w prawym skrajnym rogu. Dzięki temu nie będziesz musiał przechowywać dodatkowych informacji w głowie ani przeszukiwać stosu papieru w celu wyszukiwania zamierzonych spraw.
Taca na dokumenty
Niektóre przechowują dokumenty w formie elektronicznej, podczas gdy inni przechowują wydruki ważnych dokumentów. Aby nie zakopywać się na kawałkach papieru – wybierz te, które są związane z bieżącymi projektami. Przechowuj je na specjalnej tacy na dokumenty. Najlepiej jest umieścić go w lewym dolnym rogu stołu. Dokumenty, które nie będą przydatne w najbliższej przyszłości – posortuj i umieść w szufladzie biurka. Często pracownicy biurowi przechowują dokumenty na wypadek, gdyby „nagle musieli”. Aby nie zatkać szuflady biurkowej, zeskanuj takie dokumenty i zapisz je na komputerze.
Naklejki
Naklejki są ulubionym asystentem dla pracowników biurowych. Jasne papiery przyklejone do monitora służą jako oryginalne ściągawki, które przypominają o ważnych zadaniach. Jednak musisz z nich korzystać bardzo ostrożnie. Jeśli jest dużo naklejek, nie działają. Dlatego pisz na nich tylko ważne zadania krótkoterminowe i wyrzuć, jak tylko praca zostanie wykonana.
Długopisy
Długopisy, ołówki i zakreślacze to niezbędnik dla pracowników biurowych. Zazwyczaj materiały biurowe rozrzucone są po całym pulpicie i szufladach. Jednocześnie najczęściej stosujemy jedynie dwa czy trzy długopisy.
Przedmioty osobiste
Sytuacja z osobistymi rzeczami na pulpicie jest bardzo niejednoznaczna. Z jednej strony rodzinne zdjęcia i pamiątki zapewniają komfort. A kiedy człowiek czuje się komfortowo – działa lepiej. Z drugiej strony przedmioty te nie mają żadnego zastosowania, a nawet mogą rozpraszać uwagę. Dlatego ważne jest, aby znaleźć złoty środek. Przyjrzyj się uważnie przedmiotom osobistym na stole i pozostaw trzy najważniejsze dla ciebie. Najlepszym miejscem na przedmioty osobiste jest lewa strona stołu.
Więcej na ergobiurko.pl
Może to Ci się spodoba
Znamy najlepsze banki w Polsce
Jak ujawniło niekomercyjne badanie przeprowadzone przez tajemniczego klienta w polskich bankach, na najlepszą obsługę można liczyć przede wszystkim w placówkach Banku Millennium, ING Banku Śląskiego oraz Deutsche Banku. Badanie miało
Banki chcą przejąć rynek coraz popularniejszych chwilówek
Sektor firm pożyczkowych rośnie w siłę i z roku na rok powiększa grono klientów. Z jego usług korzystają coraz częściej osoby młode, które doceniają szybkość i wygodę w zaciąganiu pożyczek, a otrzymane środki przeznaczają
Szybki kredyt przez Internet – czy zawsze bezpieczny?
Coraz częściej decydujemy się na kredyty zaciągnięte przez Internet. Jakie są początki udzielania tego rodzaju usług? O co zadbać, aby pieniądze pożyczone na tej drodze były bezpieczne? Sprawdź, zanim zaciągniesz
Jak wyjść z pętli długów? Pięć prostych porad, dzięki którym odzyskasz i utrzymasz płynność finansową
Umiejętność zarządzania finansami jest bardzo ważna podczas prowadzenia domowego budżetu. Dzięki odpowiedniemu podejściu można uniknąć wielu kłopotów finansowych i odłożyć pieniądze na przyszłość. Jednak nie każdy taką umiejętność posiada. Wielu
Obligacje mogą nie dotrwać do gongu
Czas trwania pożyczki, powstałej w wyniku emisji obligacji, czyli termin do ich wykupu, jest jedną z najbardziej istotnych cech obligacji i elementów warunków ich emisji. Emitentowi gwarantuje korzystanie z pożyczonych
Wózek widłowy akumulatorowy – do jakich prac warto go wynająć?
Wózki widłowe to pojazdy wykorzystywane w wielu przedsiębiorstwach. Pozwalają one na przewożenie ciężkich ładunków, zazwyczaj umieszczonych na paletach. Na rynku znaleźć można wózki akumulatorowe. Do czego są one wykorzystywane? Jak
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post