Strategia PR – czym jest i co można dzięki niej osiągnąć?
Firma potrzebuje spójnego i właściwie zbudowanego planu działania. Jest on niezbędny, aby jej działania były prowadzone we właściwy sposób oraz dawały pożądane rezultaty. Temu służy właśnie strategia PR, jednak jej opracowanie nie jest zadaniem prostym. Wymaga bowiem kompleksowej analizy firmy, począwszy od jej aktualnej sytuacji, poprzez określenie celów i analizę grup docelowych, a kończąc na działaniach, które należy podjąć, aby określone cele zostały osiągnięte. Czym jest strategia PR i jakie pozytywne skutki z jej opracowania płyną dla firmy?
Określenie punktu wyjścia i aktualnej sytuacji
Strategia PR, czyli strategia public relations, jest szczegółowo opracowanym dokumentem, który określa cele, jakie chce osiągnąć dana firma oraz środki, które przybliżą ją do ich realizacji. Aby taki dokument był kompletny, nie może w nim zabraknąć także analizy aktualnej sytuacji firmy. Jest to bowiem punkt wyjścia, od którego zależą obrane cele oraz zastosowane metody ich realizacji.
Sytuacja wyjściowa to bowiem stan obecny, w którym znajduje się przedsiębiorstwo, jego produkt lub usługa. Na tym etapie analizuje się także dotychczasową komunikację, jaką firma prowadzi ze swoimi odbiorcami oraz ocenia się jej skuteczność. Dzięki takiej dokładnej i krytycznej analizie wiemy już, co należy zmienić i które elementy wymagają poprawy.
Strategia właściwa – analiza grup docelowych i cele
Kolejna część strategii PR to strategia właściwa. Zawiera ona m. in. szczegółową analizę grup docelowych, czyli najprościej rzecz ujmując, osób lub grup osób, do których skierowany jest produkt bądź usługa, który tworzy firma. Określa także cele, jakie firma chce osiągnąć w bliższej oraz dalszej przyszłości. Cele te mogą być biznesowe, strategiczne i komunikacyjne.
Cele biznesowe to najczęściej dążenie firmy do sprzedaży swoich produktów bądź usług oraz dotarcie z nimi do szerszego grona odbiorców. Cele strategiczne do ogólne cele działań public relations, z kolei cele komunikacyjne to takie cele, które możemy zmierzyć. Mogą odnosić się np. do zwiększenia zapytań odbiorców o określony procent w określonym czasie trwania działań marketingowych.
Big idea i przekazy
Najważniejszym elementem strategii PR jest określenie głównego konceptu strategii, tzw. big idea oraz kluczowych przekazów. Jest to ogólny plan, który ma doprowadzić do realizacji założonych celów. Przyjęty koncept strategii musi być zawsze spójny i konsekwentny, musi się także powtarzać w każdym z przekazów. Powinien się także opierać na konkretnych założeniach.
Narzędzia public relations i ocena skuteczności strategii
Strategia PR powinna zawierać także propozycję zastawu narzędzi public relations, które będą wykorzystywane w praktyce oraz podsumowywać ocenę skuteczności proponowanych działań. Strategia PR może się także składać z kilku podstrategii, w sytuacji, w której firma posiada np. kilka różniących się od siebie grup docelowych wymagających zastosowania różnych sposobów komunikacji.
Strategia PR – korzyści
Właściwie opracowana strategia PR pozwala na prowadzenia działań, które będą w 100% zgodne z wizerunkiem firmy oraz produktu, jaki chce osiągnąć firma. Dzięki strategii PR prowadzone działania będą także spójne wewnętrznie oraz pomogą w zbudowaniu silnego wizerunku firmy, produktu lub usługi.
Ze strategią PR wiążą się więc ogromne korzyści jednak, aby je osiągnąć, całość powinna zostać właściwie opracowana. Przygotowanie odpowiedniej strategii wymaga bowiem ogromnego doświadczenia oraz znajomości rynku. Warto więc powierzyć jej wykonanie profesjonaliście i skorzystać z usługi, jaką jest strategia PR w CluePR.pl.
Może to Ci się spodoba
Najnowszy program PROW 2014 – 2020
UE od lat stara się wspierać rolnictwo na wielu płaszczyznach. Celem wielu realizowanych programów w tym zakresie jest nie tylko zwiększenie konkurencyjności gospodarstw rolnych, ale także poprawa jakości wytwarzanych produktów.
Firmy inwestują w pracownicze programy emerytalne
Choć pracownicze programy emerytalne nakładają na pracodawców konieczność opłacania wyższej składki za pracownika niż pozostające wciąż sferze planów pracownicze plany kapitałowe, wiele firm decyduje się na ich założenie. Działają one
Największe szanse na sukces mają start-upy zakładane przez wizjonerów
Przedsiębiorcy zakładający start-upy różnią się sposobem podejmowania decyzji, stopniem zaangażowania w firmę i strategią rynkową. Zespół naukowców z Akademii Leona Koźmińskiego wytypował cztery podstawowe grupy start-upowców: testerów, wizjonerów, replikatorów i partnerów. Z badania wynika,
Średni czas oczekiwania na zapłatę faktury spada
Średnio 3 miesiące wynosi okres przeterminowania należności. To 17 dni krócej niż w I kwartale – wynika z badania „Portfel należności polskich przedsiębiorstw”. Odsetek przeterminowanych faktur spadł do 20,8 proc., wciąż jednak
Początek 2016 roku przyniósł spowolnienie przychodów największych firm Europy Środkowej
W ubiegłym roku przychody 500 największych firm Europy Środkowej wzrosły o 3,5 proc., co oznacza, że rozwijały się one szybciej niż gospodarki regionu – wynika z badania Deloitte. Początek 2016 roku przyniósł jednak
Czy warto wybrać faktoring?
Faktoring to w skrócie finansowanie faktur z odroczonym okresem zapłaty. Jest to usługa dostępna dla firm, które wystawiają swojemu kontrahentom fakturę VAT z odroczonym terminem płatności, podczas gdy same potrzebują

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post