Omnichannel – co to naprawdę oznacza?

Omnichannel – co to naprawdę oznacza?

Rozwój technologii ma ogromny wpływ na oczekiwania klientów. Jeszcze do niedawna często szukali oni w sieci towarów w atrakcyjniejszych cenowo, niż w sklepach stacjonarnych albo oglądali produkt w Internecie, a kupowali go w sklepie stacjonarnym. Omnichannel pozwala na połączenie obydwu tych kanałów sprzedażowych.

Omnichannel – co to jest?

Omnichannel to nowy trend, który zmienia dotychczasowy sposób robienia zakupów. Do tej pory kanały sprzedażowe nie były połączone. Każdy z nich działał autonomicznie. Zakupy w sieci nie łączyły się z tymi dokonywanymi w sklepie stacjonarnym. Omnichannel to wielokanałowość kontaktu z klientem. Bez względu na to, czy zrobi on zakupy w sklepie stacjonarnym, czy internetowym, wchodzi w interakcje ze sprzedawcą, który bez względu na sposób kontaktu, umożliwia mu spójne doświadczenie zakupowe. Na czym polegają zmiany?

Urządzenia mobilne

Ich rola w omnichannel jest bardzo duża. Do zakupów nie potrzebny jest już komputer, czy laptop. Można zrobić je przy pomocy smartfona albo tabletu z dostępem do sieci. Ponadto, jedna transakcja może być przeprowadzona na dwóch, różnych urządzeniach. Klient zyskuje możliwość włożenia towaru do koszyka, korzystając ze smartfona, a zapłacić za niego z innego urządzenia.

Produkt

Przenikające się kanały sprzedaży dają możliwość sprawdzenia dostępności danego produktu. Jeżeli nie ma go w sklepie internetowym, kupujący może znaleźć placówkę, w której będzie on dostępny. Jest to duże wyzwanie dla sklepów, wymagające zmian w zarządzaniu magazynami.

Dostawa towaru

Klient ogląda na laptopie produkt, zamawia go w sklepie internetowym przez smartfona, a odbiera w placówce stacjonarnej – to coraz częstszy sposób robienia zakupów. Kupujący chce mieć wybór, czy poniesie koszty zakupu i jakim kanałem je otrzyma. Daje to również możliwość odbioru zakupionego produktu w czasie, który jest dogodny dla kupującego.

Reklamacje

Klient, który nie jest zadowolony z zakupu, może zwrócić go w dowolny sposób. Do wyboru ma odniesienie produktu do placówki stacjonarnej i wypełnienie formularza zwrotu lub też odesłanie do sklepu i wypełnienie druku w sieci. Bez względu na sposób złożenia reklamacji, konsument chce mieć do niej wgląd online.

Z czym wiąże się omnichannel dla sprzedawcy?

Sprostanie stale rosnącym oczekiwaniom klientów jest dla sklepów jest dużym wyzwaniem. Niesie za sobą przekształcenie kanałów sprzedaży i ich integrację. Infrastruktura marketingu, organizacyjna, logistyczna i informatyczna wymaga modyfikacji. Jest to trudne i czasochłonne, a także kosztowne. Nieprofesjonalne działania mogą spowodować brak spójności systemu. Kompleksowe usprawnienia dają gwarancję na sprawne działanie i zadowolenie klientów, którzy nie analizują kanałów sprzedaży. Dla nich zakupy to spójny proces, bez względu na urządzenia i sposób, w jaki ich dokonują. Oczekują, że sklepy wdrożą rozwiązania, które będą działały bez ograniczeń. Firmy muszą spełnić te wymagania, a pomóc im w tym mogą profesjonaliści z https://fastwhitecat.com/. Chociaż omnichannel wiąże się z wydatkiem, łatwość zakupów w tym trendzie sprawia, że ich ilość znacznie wzrasta.

Previous Połączenie Orlenu i Lotosu poprawi bezpieczeństwo energetyczne Polski
Next Interwencja ESMA i klient profesjonalny

Może to Ci się spodoba

Systemy zarządzania zwiedzającymi sprawiają, że inteligentne budynki stają się jeszcze inteligentniejsze

Dynamiczny rozwój dziedziny technologii sprawia, że inteligentne systemy zarządzania budynkami są obecnie bardziej popularne i przystępne cenowo. Mobilna rewolucja, rosnące znaczenie Big Data, cloud computing, IoE dają szerokie możliwości wykorzystania

Polacy coraz częściej korzystają z usług assistance

Z usług assistance skorzystało w ubiegłym roku ok. 2,5 mln Polaków – wynika z najnowszej edycji badania Mondial Assistance, zrealizowanego przez Ipsos. Świadomość dotycząca przydatności i zakresu takich usług jest coraz większa, a Polacy

Namioty przemysłowe i ich możliwości – wszystko, co trzeba wiedzieć

Najnowsze trendy wyraźnie wskazują, iż namioty oraz konstrukcje tymczasowe cieszą się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców. Trudno się temu dziwić, gdyż oferują swoim użytkownikom najwyższy standard oparty na innowacyjnej, światowej

Coraz większy wybór ofert pracy. Firmy potrzebują kandydatów prawie na każde stanowisko

W ostatnich tygodniach firmy sygnalizują wysoki popyt na pracowników. Są oni poszukiwani nie tylko w gastronomii czy hotelarstwie, lecz także w branży call center i logistyce. Oferty dotyczą zarówno prac sezonowych czy na zastępstwo,

Pracodawcy muszą walczyć o młodych pracowników

Bywają sytuacje, kiedy na 10 umówionych spotkań z kandydatami nie przychodzi nikt i dla dzisiejszego pokolenia millenialsów jest to niestety typowe zachowanie – mówi Anna Panek, dyrektor HR w Vivus Finance. Jak podkreśla, to

Komercyjne wykorzystanie dronów może przynieść gospodarce nawet 913 mld zł.

Budownictwo, rolnictwo, energetyka czy ubezpieczenia – to tylko niektóre z branż, w których wykorzystanie dronów może przynieść duże korzyści. Urządzenia te mogą się sprawdzić także przy zabezpieczaniu imprez masowych, dostarczaniu listów lub

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź