Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do kosztów firmowych?

Za koszty uzyskania przychodu uważa się wydatki, które miały bezpośredni wpływ na poprawienie jakości lub zwiększenie obrotów. I tak właśnie należy potraktować działania promocyjne, ponieważ mają na celu dotarcie do nowych grup docelowych, zainteresowanie nowych klientów oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Jednak w aktualnej ustawie są dwa rodzaje kosztów uzyskania przychodu: bezpośrednie i pośrednie. Pierwsza grupa dotyczy wydatków bezdyskusyjnie związanych z generowaniem zysków. Natomiast druga to wydatki związane z targami, billboardami i innymi działaniami reklamowymi, które są mniej inwazyjne.

Warto na zakończenie powiedzieć, że wydatki należy wpisać w koszty w momencie, kiedy miały miejsce, tzn. w chwili opłacenia usług reklamowych. Nie można czekać na wpis, ponieważ jest to niezgodne z prawem. Konieczna jest bieżąca rejestracja kosztów uzyskania przychodu.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Wszystko o stratach podatkowych
Next Dla kogo zasiłek wyrównawczy?

Może to Ci się spodoba

Podatki 5 komentarzy

Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację

Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia

Koszty 0 Comments

Zakup licencji kosztem podatkowym

Każde przedsiębiorstwo, oprócz podwładnych, potrzebuje sprzętów i urządzeń, do sprawniejszego wykonywania obowiązków. Aby usprawnić funkcjonowanie dostępnych technologii warto zakupić dodatkowe programy, które pozwolą na wprowadzenie nowych opcji, poprawią jakość i

Koszty 0 Comments

Kiedy można mówić o kosztach uzyskania przychodu?

Zgodnie z obowiązującym prawem każdy przedsiębiorca powinien notować i księgować koszty uzyskania przychodu. Jest to ustawowa czynność każdego właściciela firmy i powinna być przestrzegana. Należy jednak wcześniej wyjaśnić: czym w

Koszty 0 Comments

Żywność i alkohol w kosztach uzyskania przychodu

Koszty, o które można umniejszyć przychód od zawsze są przedmiotem zainteresowania przedsiębiorców. Kwestia odliczania artykułów spożywczych, poczęstunków, napojów, wciąż jest dość niejasna dla wielu z nich. Którą żywność można wliczyć

Koszty 0 Comments

Ile wyniesie ryczałt samochodowy w 2013 roku?

Kiedy pracownik używa samochód do szybszego spełniania swoich powinności może uzyskiwać ryczałt samochodowy. Prawo jasno systematyzuje sytuacje, w których pracodawca jest do tego zobligowany. Najpierw warto uściślić czym w w

Koszty 0 Comments

Jak w koszty firmy wliczyć wydatki na mieszkanie?

Przy prowadzeniu przedsiębiorstwa w miejscu zamieszkania część jego przestrzeni może być przeznaczona na siedzibę firmy. Takie działanie umożliwia zaliczenie części kosztów ponoszonych na nieruchomość w koszty podatkowe przedsiębiorstwa. Jeżeli miejsce

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź