Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do kosztów firmowych?

Za koszty uzyskania przychodu uważa się wydatki, które miały bezpośredni wpływ na poprawienie jakości lub zwiększenie obrotów. I tak właśnie należy potraktować działania promocyjne, ponieważ mają na celu dotarcie do nowych grup docelowych, zainteresowanie nowych klientów oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Jednak w aktualnej ustawie są dwa rodzaje kosztów uzyskania przychodu: bezpośrednie i pośrednie. Pierwsza grupa dotyczy wydatków bezdyskusyjnie związanych z generowaniem zysków. Natomiast druga to wydatki związane z targami, billboardami i innymi działaniami reklamowymi, które są mniej inwazyjne.

Warto na zakończenie powiedzieć, że wydatki należy wpisać w koszty w momencie, kiedy miały miejsce, tzn. w chwili opłacenia usług reklamowych. Nie można czekać na wpis, ponieważ jest to niezgodne z prawem. Konieczna jest bieżąca rejestracja kosztów uzyskania przychodu.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Wszystko o stratach podatkowych
Next Dla kogo zasiłek wyrównawczy?

Może to Ci się spodoba

Koszty 0 Comments

Czy mandat można wliczyć do kosztów firmowych?

Mandaty karne przyznawane są w związku z przestępstwami lub łamaniem prawa o bardzo szerokiej charakterystyce. Najczęściej jednak policja kara nieprzepisową jazdę kierowców i innych uczestników ruchu. Czy mandat może zostać

Koszty 0 Comments

Czego dotyczą koszty reprezentacji?

Pod koniec poprzedniego roku Ministerstwo Finansów zastosowało ogólne zmiany w sprawie wydatków na reprezentację. Wdrożono atrakcyjne zasady, które szczegółowo ustanawiają możliwości przedsiębiorców. Są bardzo korzystne i interesujące dla wielu firm.

Koszty 0 Comments

Jak określić wartość mieszkania do celów amortyzacji?

Biznesmeni, którzy zdecydowali się zaadaptować cześć swojego mieszkania na cele prowadzonej działalności gospodarczej, mogą odliczyć straty amortyzacji w ramach prowadzonej działalności. Decydując się na taki czyn, należy w początkowej fazie:

Koszty 0 Comments

Zakup licencji kosztem podatkowym

Każde przedsiębiorstwo, oprócz podwładnych, potrzebuje sprzętów i urządzeń, do sprawniejszego wykonywania obowiązków. Aby usprawnić funkcjonowanie dostępnych technologii warto zakupić dodatkowe programy, które pozwolą na wprowadzenie nowych opcji, poprawią jakość i

Mała firma 5 komentarzy

Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację

Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia

Koszty 0 Comments

Ceny rosną coraz szybciej, głównie przez drożejącą żywność

Choć latem zazwyczaj ceny rosły wolniej niż zimą, zwłaszcza ceny żywności, w tym roku inflacja nie odpuszcza, a najmocniej drożeją właśnie podstawowe produkty spożywcze. Ekonomiści spodziewają się również wzrostu cen paliw ze

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź