Dlaczego pracownicy dzielą się na grupy towarzyskie?

Dlaczego pracownicy dzielą się na grupy towarzyskie?

W pracy spotykamy ludzi o różnych charakterach i osobowościach. Jedni z nich zaczynają być szybko naszymi kolegami, z resztą nie potrafimy się tak prężnie porozumieć.

W związku z budowaniem się relacji personalnych w pracy, rozróżniamy współpracowników na dwie grupy. My – czyli nasi koledzy, do których mamy sympatię i oni – wciąż czepiający się i weryfikujący naszą pracę.

Nie ma zastrzeżeń, iż zgrana kadra to źródło dochodów. Zatrudnieni są bardziej efektywni w przyjaznej i miłej atmosferze bez poczucia presji. Ważna jest współpraca szefa z poddanym. Nie powinna bazować się na pewno na regułach wrogości. Ale czy przyjaźń jest wskazana?

Trafną zasadą jest ujawnienie odczuć w stosunku do swoich kierowników, czego Polacy z reguły nie stosują. Tłumione emocje są powodem pogłębiania się niedomówień międzyludzkich. Nie mogąc przekazywać swojego zdania wprost, szukamy innych pokrzywdzonych i tak budują się klany kadrowe mające swojego łączącego wroga, którym jest kierownik.

Konieczne jest odpowiednie podejście właściciela do pracowników. Powinien on być miły dla wszystkich zatrudnionych bez wyjątku. Odznaczanie sumiennie zrobionej pracy to także dobry sygnał współdziałania.

W rzeczywistości kierownicy myślą, iż dla ich podwładnych ważne jest tylko zapłata. A tak nie jest. Atmosfera jest równie istotnym aspektem determinującym przynoszącą zyski pracę. Najlepiej nie mieszać spraw intymnych z tymi związanymi z zawodem, czyli nie mieć kierownika za przyjaciela. Jednakże w nielicznych sytuacjach takie powiązanie jest pomimo wszystko korzystne.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak działać kiedy istotne są terminy?
Next Zasady współpracy z biurami rachunkowymi

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Zmiana przeznaczenia budynku a odliczenie w ramach ulgi odsetkowej

Nabywca w ramach ulgi odsetkowej zakupił lokal mieszkalny, będącego w budynku, w którym deweloper dokonał zmiany jego użytkowania z koszarowego na mieszkalny wielorodzinny. Deweloper zrealizował rozbiórkę budynku zostawiając tylko fundamenty

Sekretariat 1Comments

Jakie powinności ciążą na sekretarce?

Sekretariat jest bardzo ważnym działem dla wielu małych i średnich firm. Właśnie tam przenosi się większość formalności i podejmuje wspólników i kontrahentów. Jakie obowiązki ciążą na sekretarce? Czy jest niezbędna

Mała firma 0 Comments

Faktury korygujące in plus – kiedy odliczyć naliczony podatek?

Zgodnie z przepisami podatkowymi prawo do obniżenia kwoty należnego podatku powstaje w rozliczeniu, w którym podatnik dostał fakturę lub w ciągu dwóch następnych okresów rozliczeniowych. W przypadku, gdy nabywca towaru

Mała firma 0 Comments

Jak prawnie wyznaczyć powierzchnię mieszkalną pod biuro?

Często zdarza się, że biznesmen prowadzi działalność gospodarczą we własnym domu. Zaprasza kontrahentów lub prowadzi biuro na wyznaczonej przestrzeni mieszkalnej. W związku z tym ma prawo on zaliczyć do wydatków

Mała firma 0 Comments

Właściwa treść e-maila dla systemu antyspamowego

Jeśli masowa wysyłka e-maili kończy się sporą liczbą zwrotów, zdecydowanie coś robisz nie tak. Co zrobić, żeby odbiorcy chętnie czytali maile? Czym zachęcić? Czym nie zrazić? Jak nie trafić do

Mała firma 0 Comments

Mikroprzedsiębiorcy chętnie wynajmują wspólną przestrzeń biurową. W Polsce jest 145 takich miejsc

W Polsce działa 145 biur coworkingowych. Ze wspólnych nowoczesnych przestrzeni biurowych, które oferują nie tylko dostęp do biurek, lecz także m.in. do sal konferencyjnych czy internetu, coraz chętniej korzystają start-upy i freelancerzy.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź