Dlaczego pracownicy dzielą się na grupy towarzyskie?

Dlaczego pracownicy dzielą się na grupy towarzyskie?

W pracy spotykamy ludzi o różnych charakterach i osobowościach. Jedni z nich zaczynają być szybko naszymi kolegami, z resztą nie potrafimy się tak prężnie porozumieć.

W związku z budowaniem się relacji personalnych w pracy, rozróżniamy współpracowników na dwie grupy. My – czyli nasi koledzy, do których mamy sympatię i oni – wciąż czepiający się i weryfikujący naszą pracę.

Nie ma zastrzeżeń, iż zgrana kadra to źródło dochodów. Zatrudnieni są bardziej efektywni w przyjaznej i miłej atmosferze bez poczucia presji. Ważna jest współpraca szefa z poddanym. Nie powinna bazować się na pewno na regułach wrogości. Ale czy przyjaźń jest wskazana?

Trafną zasadą jest ujawnienie odczuć w stosunku do swoich kierowników, czego Polacy z reguły nie stosują. Tłumione emocje są powodem pogłębiania się niedomówień międzyludzkich. Nie mogąc przekazywać swojego zdania wprost, szukamy innych pokrzywdzonych i tak budują się klany kadrowe mające swojego łączącego wroga, którym jest kierownik.

Konieczne jest odpowiednie podejście właściciela do pracowników. Powinien on być miły dla wszystkich zatrudnionych bez wyjątku. Odznaczanie sumiennie zrobionej pracy to także dobry sygnał współdziałania.

W rzeczywistości kierownicy myślą, iż dla ich podwładnych ważne jest tylko zapłata. A tak nie jest. Atmosfera jest równie istotnym aspektem determinującym przynoszącą zyski pracę. Najlepiej nie mieszać spraw intymnych z tymi związanymi z zawodem, czyli nie mieć kierownika za przyjaciela. Jednakże w nielicznych sytuacjach takie powiązanie jest pomimo wszystko korzystne.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak działać kiedy istotne są terminy?
Next Zasady współpracy z biurami rachunkowymi

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Czym są dodatnie lub ujemne różnice kursowe?

Firmy, których zobowiązania lub wynagrodzenie wyrażone są w walutach obcych w rozrachunkach podatkowych muszą przeliczyć je na walutę rodzimą. Występujące wówczas różnice podatkowe oddziałują na wartość podstawy podatku. Państwowe normy

Mała firma 0 Comments

Co nowego w zamówieniach publicznych?

Niedawno w życie weszły poprawki w przepisach o zamówieniach publicznych(przetargi). Dotyczyć powinny przynajmniej część procedur stosowanych w przetargach oraz sprawach administracyjnych. Nowe ustalenia stanowić będą odświeżenie dla prawa wprowadzonego 6

Mała firma 0 Comments

Jak rozwiązać konflikt w pracy?

Konflikty w relacjach pracowników z przełożonym to niezwykle delikatna kwestia, której wyjaśnienie wymaga rzetelności i obiektywności. Trzeba pamiętać, że dobra atmosfera w pracy to jeden z najcenniejszych atutów pracodawcy. Dbałość

Mała firma 0 Comments

Kiedy mówimy o nisko cennych dobrach trwałych?

Właściciel przedsiębiorstwa może wpisać swój osobisty samochód nieuwzględniony w majątku firmy do kosztów uzyskania przychodu, jeśli cena kupna owego pojazdu nie przekracza kwoty 3500 złotych. Do kosztów uzyskania przychodu dołączamy

Mała firma 1Comments

Czy kobieta może pracować na wysokim stanowisku?

Od wielu lat krąży opinia, że najbardziej na pozycjach kierowniczych sprawdzają się mężczyźni. To oni popisują się asertywnością, powagą, odpowiednim wykształceniem i całą listą dodatkowych umiejętności. W ostatnim czasie pogląd

Mała firma 0 Comments

Jak Polacy postrzegają aktywne zawodowo kobiety?

Według Krajowego Rejestru Długów kobiety muszą pokonać o wiele więcej przeszkód niż mężczyźni w drodze do sukcesu. Dlatego też nie zawsze dobrze wykształcone, mądre i wszechstronne Polki wykonują zawód, który

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź