Jaką umowę podpisać wysyłając pracownika na kurs?

Jaką umowę podpisać wysyłając pracownika na kurs?

Pracobiorcy biorący udział w szkoleniach mających na celu podwyższenie ich doświadczenia, mogą wystąpić o dodatkowe środki ze strony właściciela zakładu pracy. Usługodawca powinien bezwarunkowo ustosunkowywać się do takich wniosków, ponieważ tym sposobem podwyższa stopień wykształcenia zatrudnionych w zakładzie osób.

Dodatkowe fundusze na zapłacenie kosztów kursów otrzymamy, gdy nasza inicjatywa spotka się z przychylnością dyrektora lub on sam zaproponuje nam konkretne warsztaty. Środek normujący ten rodzaj współpracy między pracodawcą, a zatrudnionym nosi nazwę porozumienia szkoleniowego. Jak klasyczny dokument tego pokroju charakteryzuje strony współpracy oraz podstawową treść. Umowa szkoleniowa obejmuje także przyszłe nieobecności usługobiorcy w pracy w ramach uczestniczenia w szkoleniu.

Na podstawie umowy szkoleniowej pracodawca ma gwarancję nie utracenia pracobiorcy na rzecz firm rywalizujących, w wyniku wzrostu atrakcyjności jego wykształcenia. Ponadto uczącemu się współpracownikowi należy się odpłatny urlop szkoleniowy, czyli czas wolny, który będzie mógł poświęcić na domową naukę.

Gdy członek szkolenia nie skończył kursu lub chwilę po zdobyciu zaświadczenia zwolnił się u pracodawcy, będzie zmuszony do zwrócenia części zainwestowanych w niego środków. Nie obejmuje to zerwania porozumienia z powodu mobbingu.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jakie zmiany w Kodeksie pracy weszły w życie od 2013 roku?
Next Czy obniżenie stawek za nadgodziny wpłynie korzystnie na bezrobocie?

Może to Ci się spodoba

Stacjonarny, mobilny, samoobsługowy – jaki terminal płatniczy wybrać?

Większość z nas posiada karty wystawione przez banki. Zarówno kartami kredytowymi, jak i płatniczymi (debetowymi) możemy wygodnie płacić w sklepach. W tym celu musimy skorzystać z terminali płatniczych. Sprzedawcy mają

Mała firma 3 komentarze

Małe przedsiębiorstwa w obliczu zatorów finansowych

Ponad 61% małych i średnich przedsiębiorców ma problem z utrzymaniem płynności finansowej. Nie otrzymanie zapłaty od klienta oznacza nie przekazanie środków kontrahentom i tak kumulują się zobowiązania. Zatory finansowe to

Mała firma 0 Comments

Charakterystyka zatorów płatniczych

Wiele firm w Polsce notuje nieustanne i cyklicznie się powtarzające zatory płatnicze. Problem dotyczy przedsiębiorstw, które nie księgują terminowo należności od swoich kontrahentów. Jest to działanie dość powszechne i coraz

Mała firma 0 Comments

Amortyzacja domku kempingowego

Jeżeli dla celów prowadzonej działalności gospodarczej osoba nabywa domek kempingowy nie jest on jednorazowo wliczany do kosztów uzyskania przychodów, lecz, jako środek trwały ulega amortyzacji. Ustalając indywidualne stawki przedsiębiorca może

Mała firma 0 Comments

Kiedy wystarczy jedno urządzenie fiskalne przy wielu lokalizacjach?

W ostatnich dniach poruszony został temat odpowiedniego stosowania kas przez lekarzy, którzy świadczą usługi w kilku miejscach. Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży w gabinetach lekarskich jest już od jakiegoś czasu uregulowany

Mała firma 0 Comments

Właściwa treść e-maila dla systemu antyspamowego

Jeśli masowa wysyłka e-maili kończy się sporą liczbą zwrotów, zdecydowanie coś robisz nie tak. Co zrobić, żeby odbiorcy chętnie czytali maile? Czym zachęcić? Czym nie zrazić? Jak nie trafić do

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź