Koszty zastrzeżenia znaku towarowego w Polsce i w Unii Europejskiej
Prowadząc własny biznes naszym priorytetem jest, by generowane przychody przewyższały ponoszone koszty. Są jednak wydatki, które trzeba będzie ponieść, tak jak te związane z zastrzeżeniem znaku towarowego. Cena wspomnianej usługi może różnić się w zależności od kilku czynników.
Z dalszej części artykułu dowiesz się, co składa się na cenę rejestracji znaku towarowego. Jeśli chcesz poznać dokładny opis rodzajów opłat urzędowych za zastrzeżenie znaku towarowego, zajrzyj tutaj: ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w Polsce?
Opłaty urzędowe za zastrzeżenie znaku towarowego
Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działania, oceń obiektywnie, czy potrafisz posługiwać się ustawą o ochronie własności przemysłowej na tyle sprawnie, by bez większych trudności zastrzec swój znak towarowy. Jeśli jednak masz świadomość tego, że podczas dopełniania tejże procedury mógłbyś popełnić jakiś błąd, korzystniej dla Ciebie będzie skorzystać z pomocy rzecznika patentowego lub kancelarii brandingowej. Opłaty za obsługę specjalistów mogą być różne, w zależności od wykupywanych usług. Korzystniejszą pod względem finansowym opcją jest skorzystanie z usług kancelarii brandingowej. W ramach dokonywanej opłaty otrzymasz wsparcie prawne, badanie zdolności odróżniającej znaku towarowego, a także wszystkie niezbędne dokumenty, które będziesz musiał jedynie wysłać pod wskazany adres. Za rejestrację krajowego znaku towarowego, opłata uiszczana na rzecz kancelarii brandingowej może wahać się w okolicy tysiąca złotych. Do tego trzeba jeszcze doliczyć koszty urzędowe związane z rejestracją znaku. W tym przypadku wyróżnia się opłaty jednorazowe zastrzeżenia znaku towarowego i opłaty okresowe zarejestrowanej w UPRP marki. Warto wziąć też pod uwagę koszty korespondencji i obsługi zgłoszenia.
Koszty zastrzeżenia międzynarodowego znaku towarowego
Jeżeli planujesz rozszerzyć działalność poza granice Polski i Unii Europejskiej, koniecznie rozważ zgłoszenie znaku towarowego w Światowej Organizacji Ochrony Własności Intelektualnej znajdującej się w Genewie. Co prawda jest to najdroższa forma ochrony, ale jeśli dojdzie do ewentualnego naruszenia znaku towarowego, to łatwiej będzie Ci wyegzekwować swoje prawa. Za co zatem zapłacisz rejestrując międzynarodowy znak towarowy? Pierwszą opłatą, jaką przyjdzie Ci uiścić będzie opłata podstawowa, uzależniona od tego, czy zgłoszony znak towarowy jest czarno-biały, czy kolorowy. Opłaty dodatkowe zależą natomiast od ilości państw, na których terytorium chcesz uzyskać ochronę międzynarodowego znaku towarowego. Do tego dochodzą jeszcze opłaty uzupełniające, pobierane za każde wyznaczenie kraju porozumienia madryckiego.
Pełny wykaz opłat za ochronę międzynarodowego znaku towarowego znajdziesz tutaj: ile kosztuje zastrzeżenie międzynarodowego znaku towarowego?
Kalkulator kosztów rejestracji Unijnego Znaku Towarowego
Obliczenie kosztu zarejestrowania Znaku Towarowego Unii Europejskiej nie jest takie proste, jakby się mogło wydawać. Pomocny w ich wyznaczeniu może okazać się kalkulator opłat związanych ze zgłoszeniem znaku towarowego. Narzędzie to pozwala szybko i bez zbędnych trudności obliczyć koszt rejestracji Unijnego Znaku Towarowego, biorąc pod uwagę wszystkie aspekty mające wpływ na wysokość opłaty. Warto mieć jednak świadomość tego, że opłaty za zastrzeżenie znaku towarowego w UE są wyższe niż za rejestrację w Polsce, ale nadal są niższe niż za rejestrację tzw. międzynarodowego znaku towarowego. Należy jednak zwrócić uwagę, że rejestrując znak towarowy w Polsce otrzymuje on ochronę jedynie na terenie jednego kraju, natomiast zastrzegając go w krajach UE będzie on chroniony aż w 28 krajach Unii.
Wykaz jednorazowych opłat za zastrzeżenie znaku towarowego UE i opłat za przedłużenie ochrony unijnego znaku towarowego znajdziesz tutaj: ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w UE?
Może to Ci się spodoba
Porady dotyczące oszczędzania pieniędzy
Oszczędzanie pieniędzy jest nie tylko zdrowym nawykiem, ale również kluczowym elementem budowania stabilności finansowej i realizacji długoterminowych celów. Niemniej jednak, wielu ludzi boryka się z wyzwaniem oszczędzania, ponieważ często brakuje
Poczta Polska chce być liderem polskiego rynku e-handlu
Poczta Polska realizuje strategię ekspansji na polskim rynku e-commerce. Jednym z jej elementów jest dwuletnia umowa ze sklepem Allegro, w ramach której dostarczy ok. 3 mln przesyłek. Zarząd pocztowej grupy oczekuje, że
Płatność typu mikro czyli wszystko o mikropłatnościach
Normalną i oczywistą koleją rzeczy jest poszukiwanie nowych form pozyskiwania kapitału. Ze względu na możliwości, które otwiera przed użytkownikami internet, faktem jest, że pojawia się chęć zarobienia w sieci. Dotychczas
Skala europejskiego QE zmusza RPP do zastanowienia
O sytuacji na europejskim rynku obligacji w środowisku programu QE uruchomionego przez EBC i o rynku długu w Polsce rozmawiamy z Dariuszem Laskiem, dyrektorem inwestycyjnym ds. papierów dłużnych Union Investment
Rynek ubezpieczeń komunikacyjnych może uniknąć dalszych podwyżek cen
Kierowcy mocno odczuli ubiegłoroczne podwyżki cen obowiązkowych polis OC. W niektórych przypadkach wzrosty sięgały nawet kilkuset procent. Eksperci firmy Marsh Polska podkreślają, że w tym roku raczej nie spodziewają się odwrócenia tego
Sektor motoryzacyjny jednym z liderów pod względem innowacyjności
W ciągu kilku ostatnich lat prawie 34 proc. firm inwestowało w innowacyjne rozwiązania i produkty, a nakłady na badania i rozwój rosły skokowo. W Polsce powstaje coraz więcej centrów naukowo-badawczych, jednak większość innowacji
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post