Koszty zastrzeżenia znaku towarowego w Polsce i w Unii Europejskiej

Koszty zastrzeżenia znaku towarowego w Polsce i w Unii Europejskiej

Prowadząc własny biznes naszym priorytetem jest, by generowane przychody przewyższały ponoszone koszty. Są jednak wydatki, które trzeba będzie ponieść, tak jak te związane z zastrzeżeniem znaku towarowego. Cena wspomnianej usługi może różnić się w zależności od kilku czynników.

Z dalszej części artykułu dowiesz się, co składa się na cenę rejestracji znaku towarowego. Jeśli chcesz poznać dokładny opis rodzajów opłat urzędowych za zastrzeżenie znaku towarowego, zajrzyj tutaj: ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w Polsce?

Opłaty urzędowe za zastrzeżenie znaku towarowego

Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działania, oceń obiektywnie, czy potrafisz posługiwać się ustawą o ochronie własności przemysłowej na tyle sprawnie, by bez większych trudności zastrzec swój znak towarowy. Jeśli jednak masz świadomość tego, że podczas dopełniania tejże procedury mógłbyś popełnić jakiś błąd, korzystniej dla Ciebie będzie skorzystać z pomocy rzecznika patentowego lub kancelarii brandingowej. Opłaty za obsługę specjalistów mogą być różne, w zależności od wykupywanych usług. Korzystniejszą pod względem finansowym opcją jest skorzystanie z usług kancelarii brandingowej. W ramach dokonywanej opłaty otrzymasz wsparcie prawne, badanie zdolności odróżniającej znaku towarowego, a także wszystkie niezbędne dokumenty, które będziesz musiał jedynie wysłać pod wskazany adres. Za rejestrację krajowego znaku towarowego, opłata uiszczana na rzecz kancelarii brandingowej może wahać się w okolicy tysiąca złotych. Do tego trzeba jeszcze doliczyć koszty urzędowe związane z rejestracją znaku. W tym przypadku wyróżnia się opłaty jednorazowe zastrzeżenia znaku towarowego i opłaty okresowe zarejestrowanej w UPRP marki. Warto wziąć też pod uwagę koszty korespondencji i obsługi zgłoszenia.

Koszty zastrzeżenia międzynarodowego znaku towarowego

Jeżeli planujesz rozszerzyć działalność poza granice Polski i Unii Europejskiej, koniecznie rozważ zgłoszenie znaku towarowego w Światowej Organizacji Ochrony Własności Intelektualnej znajdującej się w Genewie. Co prawda jest to najdroższa forma ochrony, ale jeśli dojdzie do ewentualnego naruszenia znaku towarowego, to łatwiej będzie Ci wyegzekwować swoje prawa. Za co zatem zapłacisz rejestrując międzynarodowy znak towarowy? Pierwszą opłatą, jaką przyjdzie Ci uiścić będzie opłata podstawowa, uzależniona od tego, czy zgłoszony znak towarowy jest czarno-biały, czy kolorowy. Opłaty dodatkowe zależą natomiast od ilości państw, na których terytorium chcesz uzyskać ochronę międzynarodowego znaku towarowego. Do tego dochodzą jeszcze opłaty uzupełniające, pobierane za każde wyznaczenie kraju porozumienia madryckiego.

Pełny wykaz opłat za ochronę międzynarodowego znaku towarowego znajdziesz tutaj: ile kosztuje zastrzeżenie międzynarodowego znaku towarowego?

Kalkulator kosztów rejestracji Unijnego Znaku Towarowego

Obliczenie kosztu zarejestrowania Znaku Towarowego Unii Europejskiej nie jest takie proste, jakby się mogło wydawać. Pomocny w ich wyznaczeniu może okazać się kalkulator opłat związanych ze zgłoszeniem znaku towarowego. Narzędzie to pozwala szybko i bez zbędnych trudności obliczyć koszt rejestracji Unijnego Znaku Towarowego, biorąc pod uwagę wszystkie aspekty mające wpływ na wysokość opłaty. Warto mieć jednak świadomość tego, że opłaty za zastrzeżenie znaku towarowego w UE są wyższe niż za rejestrację w Polsce, ale nadal są niższe niż za rejestrację tzw. międzynarodowego znaku towarowego. Należy jednak zwrócić uwagę, że rejestrując znak towarowy w Polsce otrzymuje on ochronę jedynie na terenie jednego kraju, natomiast zastrzegając go w krajach UE będzie on chroniony aż w 28 krajach Unii.

Wykaz jednorazowych opłat za zastrzeżenie znaku towarowego UE i opłat za przedłużenie ochrony unijnego znaku towarowego znajdziesz tutaj: ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego w UE?

Previous Boom mieszkaniowy może się zakończyć
Next Co obejmują ubezpieczenia komunikacyjne?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

Konferencja: „Data Center nowej generacji”

Zapraszamy na spotkanie liderów, ekspertów i specjalistów w zakresie projektowania, budowy i zarządzania nowoczesnym data center już 30 marca w Warszawie podczas konferencji: „Data Center nowej generacji” Prelekcje poprowadzą m.in.:

Wiadomości 0 Comments

Dezynfekcja w gastronomii – jakie profesjonalne środki czystości warto wybrać?

W miejscach, w których żywność poddaje się obróbce, kwestia higieny jest niezwykle ważna. Czyszczenie, mycie i dezynfekcja restauracji muszą być przeprowadzane regularnie i przy użyciu odpowiednich preparatów. Jest to niezbędne,

Wiadomości 1Comments

Wiosenny poradnik kredytobiorcy

Zakup mieszkania to jedna z najważniejszych decyzji w życiu. Osoby poszukujące własnych „czterech kątów” zwykle decydują się na inwestycję z pomocą kredytu hipotecznego. Chociaż pełen komplet dokumentów potrzebnych do zaciągnięcia

Wiadomości 0 Comments

Powrót po urlopie to dobry moment na zmiany w pracy

Powrót z urlopu to dobry moment na przewartościowanie i przeorganizowanie dotychczasowych obowiązków oraz wprowadzenie zmian. Jedną z nich powinno być wyćwiczenie asertywności w relacjach z szefem i współpracownikami, co przełoży się na większy komfort w miejscu pracy, poprawi

Wiadomości 0 Comments

Solidne drzwi to bezpieczeństwo

Polacy dosyć niechętnie korzystają z dobrowolnych ubezpieczeń i prowadzone na szczeblu europejskim statystyki sytuują pod tym względem nasz kraj na jednym z ostatnich miejsc. Ta niekorzystna sytuacja dotyczy zarówno dobrowolnych

Wiadomości 0 Comments

Prezesi polskich firm nie doceniają mediów społecznościowych

Zaledwie 30 proc. szefów polskich firm korzysta z LinkedIna, a swój profil na Twitterze ma tylko 5 proc. z nich – wynika z sierpniowego raportu ECCO International Communications Network. Prezesi nie dostrzegają jeszcze, że

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź