Leasing operacyjny samochodu – jakie korzyści dla przedsiębiorcy?
Decydując się na zakup firmowego samochodu, przedsiębiorcy mogą korzystać z kilku rodzajów finansowania . Jednym z nich jest leasing operacyjny, który w ostatnich latach zyskuje na popularności. Jak działa i jakie korzyści z niego wynikają?
Na czym polega leasing?
Jak właściwie działa leasing? To forma finasowania, która łączy w sobie elementy kredytu oraz dzierżawy. Leasingobiorca korzysta z samochodu w ramach umowy zawartej z jego właścicielem – leasingodawcą. Pojazd nie staje się własnością tego pierwszego, ale po zakończeniu okresu najmu może zostać wykupiony za kwotę niższą niż wartość rynkowa.
Leasing – dla kogo?
Kto może skorzystać z oferty leasingu operacyjnego samochodu? Wśród klientów mogą być jednakowo osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, podmioty gospodarcze, rolnicy, spółki cywilne oraz spółki prawa handlowego. We wniosku leasingowym niezbędne jest jedynie okazanie podstawowych dokumentów: poświadczenia tożsamości, zaświadczenia o numerze REGON i NIP oraz wpisu od ewidencji działalności gospodarczej.
Leasing operacyjny a finansowy – podstawowe różnice
Możemy wyróżnić dwa rodzaje leasingu – finansowy oraz operacyjny. Jakie są między nimi różnice? Jedną z nich jest sposób rozliczania. W przypadku leasingu operacyjnego samochód firmowy wchodzi w skład majątku leasingodawcy, więc to on będzie musiał uregulować kwestie opłat amortyzacyjnych. W leasingu finansowym ten obowiązek spada na użytkownika pojazdu, czyli najmującego. W pierwszym przypadku do kosztów uzyskania przychodów zalicza się raty leasingowe, w drugim część odsetkową rat oraz amortyzację. Konkretne rozwiązanie wpływa również na długość trwania umowy leasingowej. Okres jej trwania dla leasingu operacyjnego powinien być dłuższy niż 40% czasu amortyzacji pojazdu. W leasingu finansowym powinien być to termin dłuższy niż 12 miesięcy. Na sam koniec pozostaje możliwość wykupienia przedmiotu. Leasing finansowy oznacza, że wraz z ostatnią ratą przedmiot przechodzi w posiadanie korzystającego, natomiast w przypadku leasingu operacyjnego jest to zależne od okresu wykupu i stawki amortyzacji.
Leasing – oszczędność dla przedsiębiorstwa
Dlaczego właściciele firm tak często decydują się na leasing operacyjny samochodu? Wśród zalet takiego rozwiązania można wymienić m.in. oszczędność czasu i pieniędzy, a to w przypadku przedsiębiorstwa aspekty niezwykle ważne. W okresie obowiązywania umowy leasingowej to leasingodawca jest formalnym właścicielem pojazdu, więc to na jego barkach spoczywa obowiązek dokonywania przeglądów i napraw. Przedsiębiorca jest jedynie użytkownikiem samochodu, a jego jedynym zmartwieniem powinno być napełnianie baku.
Dodatkowe korzyści
Decydując się na leasing operacyjny firmowego samochodu w ramach oferty Santander Consumer Multirent, można skorzystać również z dodatkowych korzyści. Jedną z głównych zalet jest możliwość wykupienia szerokiego pakietu ubezpieczeń pojazdu. Znajduje się w nim zarówno obowiązkowe OC, jak i Autocasco, Assistance oraz NNW. Polisa zapewnia również pełną opiekę w procesie likwidacji szkód.
Może to Ci się spodoba
Księgowość online – proste i wygodne rozliczanie firmy
Według danych ze stycznia 2018 roku prawie 3 miliony osób w Polsce prowadzą działalność gospodarczą. Każda z nich jest zobowiązana do płacenia podatków oraz składek na ubezpieczenie, a od tego
Kiedy i jak zmienić biuro rachunkowe
Odkrycie nieścisłości w dokumentach lub długotrwałe niezadowolenie z poziomu świadczonych usług – powodów decyzji o zmianie biura rachunkowego na inne może być wiele. Bez względu jednak na przyczyny powierzenia księgowości
Pracodawcy chcą ustawy imigracyjnej
Od początku 2018 roku w Polsce obowiązuje nowa ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Ma ona ułatwiać zatrudnienie cudzoziemców spoza UE i Europejskiego Obszaru Gospodarczego i kontrolować przyjeżdżające do Polski osoby. Tymczasem pracodawcy
Spada liczba ogłaszanych przez sąd upadłości
W Polsce dotychczas tylko 1,5 proc. wszystkich upadłości kończyło się zawarciem układu. Dzięki nowemu Prawu restrukturyzacyjnemu zaczyna się to zmieniać. W pierwszym kwartale tego roku sądy wydały 117 postanowień o upadłości
Blisko połowa firm daje pracownikom prezenty z okazji świąt wielkanocnych
Przy rekordowo niskim bezrobociu w firmach rośnie znaczenie działań motywacyjnych. Wcześniej pracodawcy dawali pracownikom prezenty niemal wyłącznie z okazji Bożego Narodzenia. Obecnie prawie połowa wykorzystuje do tego także Wielkanoc – wynika z badań
Pięć najpopularniejszych sposobów na promocje firmy. Znasz je?
Budowanie wizerunku firmy i utrwalanie go w świadomości odbiorców to zadanie, z którym codziennie mierzy się wiele zespołów marketingowych zarówno dużych przedsiębiorstw jak i małych startupów. Czy zatem jest to
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post