Reklamowe oklejanie samochodów

Reklamowe oklejanie samochodów

Dobra widoczność marki w przestrzeni społecznej to jeden z kluczowych czynników decydujących obecnie o skuteczności komunikacji marketingowej. Najtańszym i najprostszym sposobem na zaistnienie na tej płaszczyźnie jest reklama na aucie. Dzięki car wrappingowi można szybko zamienić auta flotowe w nośniki reklamy firmy. Zobacz, jakie możliwości oferuje oklejanie samochodów specjalną folią w marketingu.

Car wrapping

Oklejanie samochodów specjalną folią to dzisiaj bardzo popularne rozwiązanie zarówno wśród firm, jak i miłośników motoryzacji. Car wrapping to nie tylko zmiana koloru nadwozia, ochrona lakieru, ale także możliwość wykorzystania pojazdów flotowych w reklamie. Niezależnie jednak od celu oklejania aut folią, trzeba podkreślić, że jest to zdecydowanie tańsza opcja niż tradycyjne lakierowanie. Dzięki rozwojowi branży car wrappingu, zwiększyła się dostępność usług w tym zakresie, a co za tym idzie i ceny stały się przystępne. I tak na przykład oklejenie auta folią w celu zmiany koloru lakieru jest 2-3 krotnie tańsze niż malowanie w profesjonalnym warsztacie. Wynika to nie tylko z niższej ceny materiałów, ale także niższej pracochłonności. Średnio oklejenie auta folią trwa 3-5 dni (czas oklejenia zależy od wielkości pojazdu i stopnia skomplikowania budowy nadwozia – ilości załamań, przetłoczeń itp.), tyle, co samo przygotowanie auta do lakierowania, a gdzie jeszcze malowanie podkładem, lakierem, a potem suszenie. Trzeba także pamiętać, że lakier swoje właściwości osiągnie dopiero po jakimś czasie, a auto oklejone folią jest gotowe do boju zaraz po wyjeździe ze studia car wrapppingowego. A co najważniejsze efekt wizualny jest nie gorszy, a czasem nawet i lepszy. Wszystko zależy od jakości folii i aplikacji. Ponadto car wrapping w stosunku do lakierowania oferuje o wiele szersze możliwości. Folia może mieć dowolny kolor i fakturę.

Car wrapping w reklamie

Samochody od dawny wykorzystywane były, jako nośniki reklamy. Na początku logotypy marek były malowane na aucie, co było kosztownym przedsięwzięciem, no i nieodwracalnym. Wraz z rozwojem technologii produkcji foli i druku wielkoformatowego reklama zaczęła być naklejana na auta. Obecnie dzięki car wrappingowi firmy mają duże szersze możliwości reklamowego oklejania aut. Coraz częściej projekty reklam tworzone są przy pomocy technologii 3D i specjalnych aplikacji komputerowych. To pozwala na optymalne dopasowanie wielkości logotypów marki do wielkości i specyfiki nadwozia. Im lepsza ekspozycja reklamy na aucie, tym lepsza widoczność. Jak wskazują eksperci, przy dzisiejszych możliwościach technicznych w tym zakresie nie ma żadnych ograniczeń. Projekt reklamy może mieć dowolny kształt i kolor, a samą folię z nadrukowaną reklamą można przykleić praktycznie na każdy pojazd (auta osobowe, dostawcze, ciężarowe, TIR-y, także cysterny oraz różnego rodzaju pojazdy specjalnego przeznaczenia – dźwigi czy maszyny budowlane).

Korzyści dla firmy

Reklamowe oklejanie samochodów to usługa, dzięki której firmy mogą w szybki, prosty i tani sposób zamienić pojazdy flotowe w nośniki reklamy własnej firmy i dotrzeć do szerokiej rzeszy odbiorców.

Reklamowy car wrapping to:

– najtańszy sposób na zaistnienie w przestrzeni miejskiej, przy tej formie reklamy jedynym kosztem dla firmy jest cena wydrukowania folii i jej aplikacji na auto. Firma nie musi płacić za nośniki (np. bilbordy), tymi są firmowe auta, których koszt użytkowania został już przecież uwzględniony w kosztach prowadzenia działalności gospodarczej.

– skuteczny sposób na zwiększenie zasięgu oddziaływania i dotarcia do różnorodnych grup społecznych, auta firmowe przemierzają o każdej porze dnia i nocy różnymi drogami i ulicami, stoją w korkach i na parkingach, dzięki czemu widzą je nie tylko inni kierowcy, ale także przechodnie i użytkownicy komunikacji miejskiej. Praktycznie nie da się wyeliminować z pola wodzenia aut oklejonych reklamą, gdzie nie spojrzymy, tam jedzie jakiś bus z reklamą. Oczywiście pewne upowszechnienie tej formy reklamy powoduje, że aby się wyróżnić, trzeba postarać się o atrakcyjny projekt reklamy.

– trwałość reklamy, dobrze przyklejona folia, bez większych uszczerbków przetrwa nawet 10 lat. To istotny argument na płaszczyźnie estetyki i wymiernych korzyści finansowych.

– wysoka efektywność (całkowity koszt reklamy to jednorazowy wydatek związany z przygotowaniem projektu i naklejeniem foli, firma nie ponosi kosztów emisji, publikacji i odsłon w sieci).

– wyższa cena odsprzedaży, oklejanie reklamowe aut to proces odwracalny, po zakończeniu leasingu można folię usunąć bez uszczerbku dla oryginalnego lakieru i odsprzedać auto za wiele wyższą kwotę, niż miało to by miejsce w przypadku auta z namalowaną na stałe reklamą lub nietypową barwą lakieru. Przy car wrappingu bus po kilku latach eksploatacji w firmie może powrócić, przynajmniej pod względem wizualnym, do pierwotnego wyglądu – najczęściej do białego koloru. A taki sprzedać można znacznie szybciej i za wyższą cenę.

Podsumowanie

Przestrzeń miejska przepełniona jest reklamami, jednak z uwagi na dynamiczny charakter, samochody, jako mobilne nośniki reklamy charakteryzują się ponad przeciętną skutecznością. Oczywiście najlepsze efekty można osiągnąć, jeśli uda nam się przyciągnąć uwagę, zainteresować odbiorcę ciekawym i atrakcyjnym wizualnie komunikatem. A taki może nam przygotować tylko profesjonalne studio car wrappingowe, które posiada bogate doświadczenie w tej kwestii.

Artykuł powstał we współpracy z:

Oklejanie aut

Previous Organizujemy udany event! Jak wybrać profesjonalną agencję eventową?
Next Co może dla ciebie zrobić drukarka?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Branża zarządzania wierzytelnościami na legislacyjnej karuzeli

Nowelizacja ustawy o komornikach sądowych oraz ustawy o kosztach komorniczych i utworzenie Krajowego Rejestru Zadłużonych to jedne z najważniejszych zmian, które w tym roku będą wpływać na branżę zarządzania wierzytelnościami. Ta – jak ocenia prezes PZZW

Wiadomości 0 Comments

Wiele odcieni wsparcia. Łódzkie dla biznesu

Częste zmiany przepisów, konieczność nadążenia za zmieniającym się i wciąż coraz bardziej konkurencyjnym rynkiem, brak pieniędzy na innowacje czy badania, stała potrzeba doskonalenia kadr. Przedsiębiorcy i ich zespoły menedżerskie na

Wiadomości 0 Comments

Globalni giganci rejestrują swoje znaki towarowe w metawersum

Koncepcja metawersum zakłada, że za kilka czy kilkanaście lat w wirtualnej rzeczywistości awatary będą np. jeździć samochodami albo nosić ubrania z logo marek, które istnieją realnie, albo składać zamówienia na wynos w cyfrowych

Wiadomości 0 Comments

Polskie panele fotowoltaiczne stopniowo wypierają z rynku chińskie, mimo że są droższe

Jeszcze w 2012 roku chińskie moduły fotowoltaiczne stanowiły 91 proc. sprzedaży w Polsce. Dziś ten odsetek spadł do 21 proc., podczas gdy udział polskich produktów wzrósł z 2 proc. do 17 proc., mimo

Wiadomości 0 Comments

Po połączeniu dwóch gigantów sektora naftowo-paliwowego na inwestycje trafi 2 mld zł

PERN, regionalny lider logistyki surowcowej, po połączeniu z OLPP, największym w kraju przedsiębiorstwem w obszarze magazynowania paliw płynnych, zapowiada duże inwestycje. W ciągu 4 lat na rozbudowę infrastruktury zbiornikowej, projekty z zakresu automatyzacji procesów

Wiadomości 0 Comments

Kolekcjonerskie książki dobrą alternatywą dla tradycyjnych inwestycji

Polacy coraz częściej stawiają na alternatywne środki pomnażania kapitału. Rośnie popularność inwestycji w tradycyjne dzieła sztuki, jak obrazy czy rzeźby, ale wysoki zysk pozwalają też osiągnąć kolekcjonerskie książki. Bibliofilskie egzemplarze to

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź