Nierzetelny klient to stały klient
Zaledwie 13% nierzetelnych płatników to wyłącznie klienci incydentalni. 87% polskich przedsiębiorców przyznaje, że z zapłatą opóźniają się najczęściej stali klienci. Nie jest to powodem do zerwania współpracy, jednak połowa z nich nakłada na swoich kontrahentów sankcje.
W badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród polskich przedsiębiorców przez SAF S.A. aż 80% z nich przyznało, że klienci opóźniają zapłatę za towar lub usługi. W niemal 9 na 10 przypadków dłużnikami są klienci stali. Pewność, że klient w końcu zapłaci i obawa przed utratą klienta powodują, że połowa wierzycieli nie nakłada na nich z powodu opóźnień żadnych sankcji. Pozostali przedsiębiorcy deklarują wprowadzenie wstrzymania dostaw, naliczania odsetek lub konieczności płatności z góry.
Zdecydowane działania przedsiębiorcy podejmują w stosunku do incydentalnych, nierzetelnych klientów [zaledwie 10% z nich nie podejmuje żadnych czynności mających na celu odzyskanie należności]. Najbardziej popularne jest niezmiennie samodzielne wzywanie dłużnika do zapłaty [51%], jednak aż 30% przyznaje, że zleca windykację zewnętrznemu podmiotowi. Pozostała grupa – kieruje sprawy na drogę postępowania sądowego.
Nie wykorzystujemy możliwości, jakie daje prawo
Tylko 14% przedsiębiorców mających problem niezdyscyplinowanych płatniczo kontrahentów skorzystało z możliwości obciążenia dłużnika kosztami windykacji.
Badanie przeprowadzone pośród polskich przedsiębiorców zobrazowało także poziom ich wiedzy na temat windykacji „na koszt dłużnika”, którą umożliwiają zapisy Ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. 39% firm posiadających dłużników przyznało, że nie wie o możliwości obciążania ich kosztami windykacji, 47% zna zapisy Ustawy, jednak z nich nie skorzystało, na co zdecydowało się zaledwie 14% z nich.
Pośród firm nieposiadających nierzetelnych kontrahentów poziom wiedzy na ten temat jest wyrównany.
SAF SA
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Systemy do wytwarzania papierowych wypełnień – zastosuj je w swoim biznesie!
Każda firma, która w swojej codziennej działalności pakuje i wysyła duże ilości przesyłek, wie, jak ważne jest odpowiednie zabezpieczenie pakowanego towaru. Gdy karton jest za duży, stosuje się najczęściej papierowe
Resort rolnictwa zapowiada wsparcie dla hodowców bydła
Rekordowo niskie ceny skupu bydła to wynik w dużej mierze problemów z eksportem, na który trafia blisko 80 proc. polskiej produkcji. Nadwyżki irlandzkiej wołowiny oraz perturbacje w handlu z Izraelem i Turcją sprawiają, że ceny spadły
Na co zwrócić uwagę, wysyłając paczkę do UK?
Przesyłki międzynarodowe już od dawna są pocztowym standardem, a nie rzadkością. Zarówno poczta, jak i firmy kurierskie obsługują obecnie tysiące przesyłek dziennie, w tym zmierzających z Anglii do Polski lub
Co trzeci użytkownik smartfona ma zainstalowaną aplikację mobilną banku
30 proc. użytkowników smartfonów ma zainstalowaną aplikację mobilną swojego banku. Połowa z tych osób korzysta z niej kilka razy w tygodniu, a 10 proc. codziennie – wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Co czwarty
Studia MBA – jak kształtują się wynagrodzenia absolwentów
Program MBA to nie tylko podnoszenie swoich kwalifikacji – to także sposób na lepsze zarobki. Nie ma w tym niczego dziwnego, zwłaszcza jeśli zwrócimy uwagę na koszt studiów i wysiłek,
Obsługa prawna firm – tylko dla dużych firm?
Każde przedsiębiorstwo, zarówno jednoosobowa działalność gospodarcza, jak i największe firmy, będące najczęściej spółkami komandytowymi lub akcyjnymi w codziennym funkcjonowaniu mają styczność z przepisami prawa, bezpośrednio lub pośrednio wpływających na sposób,
2 komentarze
basia
05 stycznia, 18:27milena
05 lutego, 14:55