Nierzetelny klient to stały klient

Nierzetelny klient to stały klient

Zaledwie 13% nierzetelnych płatników to wyłącznie klienci incydentalni. 87% polskich przedsiębiorców przyznaje, że z zapłatą opóźniają się najczęściej stali klienci. Nie jest to powodem do zerwania współpracy, jednak połowa z nich nakłada na swoich kontrahentów sankcje.

W badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród polskich przedsiębiorców przez SAF S.A. aż 80% z nich przyznało, że klienci opóźniają zapłatę za towar lub usługi. W niemal 9 na 10 przypadków dłużnikami są klienci stali. Pewność, że klient w końcu zapłaci i obawa przed utratą klienta powodują, że połowa wierzycieli nie nakłada na nich z powodu opóźnień żadnych sankcji. Pozostali przedsiębiorcy deklarują wprowadzenie wstrzymania dostaw, naliczania odsetek lub konieczności płatności z góry.

Zdecydowane działania przedsiębiorcy podejmują w stosunku do incydentalnych, nierzetelnych klientów [zaledwie 10% z nich nie podejmuje żadnych czynności mających na celu odzyskanie należności]. Najbardziej popularne jest niezmiennie samodzielne wzywanie dłużnika do zapłaty [51%], jednak aż 30% przyznaje, że zleca windykację zewnętrznemu podmiotowi. Pozostała grupa – kieruje sprawy na drogę postępowania sądowego.

Nie wykorzystujemy możliwości, jakie daje prawo

Tylko 14% przedsiębiorców mających problem niezdyscyplinowanych płatniczo kontrahentów skorzystało z możliwości obciążenia dłużnika kosztami windykacji.

Badanie przeprowadzone pośród polskich przedsiębiorców zobrazowało także poziom ich wiedzy na temat windykacji „na koszt dłużnika”, którą umożliwiają zapisy Ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. 39% firm posiadających dłużników przyznało, że nie wie o możliwości obciążania ich kosztami windykacji, 47% zna zapisy Ustawy, jednak z nich nie skorzystało, na co zdecydowało się zaledwie 14% z nich.

Pośród firm nieposiadających nierzetelnych kontrahentów poziom wiedzy na ten temat jest wyrównany.

SAF SA

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Wszystko o fakturach pro forma
Next Obligacje korporacyjne - Rynek przełamuje słabość

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Program PIT 2016 online

Każdego roku coraz więcej osób przy rocznym rozliczeniu podatku, decyduje się na pomoc przez program PIT 2016 online. Ta forma wypełnienia  i złożenia deklaracji PIT do urzędu skarbowego jest bardziej

Wiadomości 0 Comments

Kolejny trudny sezon dla polskich sadowników

Rosyjskie embargo i brak możliwości eksportu na tamtejszy rynek, niedobór pracowników sezonowych, konkurencja ze strony producentów z Ukrainy i nierówne relacje z przemysłem przetwórczym to w tej chwili największe bolączki polskich sadowników – ocenia Mirosław

Wiadomości 0 Comments

Panna Cotta Voucher Group oraz Global Leads Group połączyły siły jako Savings United GmbH

10/10/2016 Hamburg i Berlin – Panna Cotta Vocher Group i Global Leads Group informują o swoim połączeniu. Fuzja ma na celu wzmocnienie pozycji obu firm na prężnie rozwijającym się rynku

2 komentarze

  1. basia
    05 stycznia, 18:27 Reply
    Klient bardzo często jest niezdecydowany, dlatego warto jest dbać o niego i zaspokajać jego interesy.
  2. milena
    05 lutego, 14:55 Reply
    Nierzetelny klient to właśnie żaden klient, bo on będzie nie zdecydowany i nie będzie wiedział czego na prawdę chcę.

Zostaw odpowiedź