Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?

Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?

Stopień amortyzacji to wartość procentowa obrazująca eksploatacje konkretnego środka trwałego w znanym czasie. Mnożąc sumę procentową i wartość początkową ustalamy fragment kosztów podatkowych. Ponadto indywidualne stawki amortyzacyjne są ustalane przez prawo.

Owe stawki mogą być kilkakrotnie zmieniane przez podatnika. Możemy je ustalić od początku danego miesiąca, w którym zaczęły być eksploatowane wartości trwałe. Jeśli obniżymy charakteryzowaną wartość od pierwszego miesiąca użytkowania to podpiszemy się na stosowanie amortyzacji liniowej. Jeśli nie, podatnik ma prawo do zmiany decyzji w każdym następnym roku podatkowym.

Kwota odpisów amortyzacyjnych jest ponadto opisywana mianem umorzenia odnośnie podatku przychodowego. Tego rodzaju odliczeniem w firmach zajmują się księgowe, decydując o polityce amortyzacji indywidualnych środków rzeczowych. Oczywiście zużycie jest uzależnione od otoczenia i czasu użycia danych maszyn i urządzeń.

W rzeczywistości zmniejszyć kwotę amortyzacji możemy:

– dla nowego środka materialnego w pierwszym miesiącu roku ujęcia go w ewidencji,

– dla użytkowanego już urządzenia nie później niż w pierwszym miesiącu w danym roku podatkowym, w którym miało czas umorzenie eksploatacji.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Charakterystyka personalizowania
Next Prawo pracy-zmiany obowiązujące w 2013 roku

Może to Ci się spodoba

Biuro rachunkowe 0 Comments

Jak zawiązać współpracę z biurem rachunkowym?

Biznesmeni bardzo często korzystają z usług biur rachunkowych w kwestiach rozliczeń swojej aktywności biznesowej. Jaką formę porozumienia najlepiej podpisać z owymi jednostkami finansowymi? Biura rachunkowe oferują formularze takich porozumień dla

Biuro rachunkowe 0 Comments

Czy księgowi są karani za błędy w dokumentach?

Zawód księgowego jest bardzo trudny i wymaga znajomości tematu oraz rozeznania w branży. Poza tym należy skończyć studia, przechodzić kursy oraz warsztaty. Często mały błąd może zadecydować o ostatecznym wyniku

Biuro rachunkowe 2 komentarze

Co zrobić, aby móc oferować usługi księgowe?

Nikogo nie zaskakuje fakt, że od dawna przedsiębiorcy oraz osoby prywatne korzystają z usług księgowych. Przede wszystkim dlatego, że same nie są w stanie przeprowadzić większości obliczeń. Kto ma prawo

Jakie urządzenie fiskalne dla biura rachunkowego?

Jak wiemy od 1 stycznia 2015 roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie posiadania kas fiskalnych. Dotychczasowa lista działalności gospodarczych, na które nałożony był obowiązek posiadania urządzenia fiskalnego,

Pieczątka księgowej – najpopularniejsze wzory, które ułatwiają pracę

W każdym przedsiębiorstwie przygotowywane są dokumenty, które muszą być sprawdzone, podpisane i odpowiednio zarchiwizowane. Dobrym sposobem na przyspieszenie prac prowadzonych w dziale księgowości jest wykorzystanie pieczątki. Na stemplu można umieścić

Biuro rachunkowe 0 Comments

Jak zmienić biuro rachunkowe?

Nie masz pełnego wglądu w dokumentację swojego przedsiębiorstwa? Nie zadowala Cię poziom usług świadczonych przez księgowego? Biuro nie dopilnowało ważnych terminów i wątpisz, aby ta współpraca wyszła Ci na dobre?

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź