Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?

Kiedy możemy wpisać ulgę w amortyzacji?

Stopień amortyzacji to wartość procentowa obrazująca eksploatacje konkretnego środka trwałego w znanym czasie. Mnożąc sumę procentową i wartość początkową ustalamy fragment kosztów podatkowych. Ponadto indywidualne stawki amortyzacyjne są ustalane przez prawo.

Owe stawki mogą być kilkakrotnie zmieniane przez podatnika. Możemy je ustalić od początku danego miesiąca, w którym zaczęły być eksploatowane wartości trwałe. Jeśli obniżymy charakteryzowaną wartość od pierwszego miesiąca użytkowania to podpiszemy się na stosowanie amortyzacji liniowej. Jeśli nie, podatnik ma prawo do zmiany decyzji w każdym następnym roku podatkowym.

Kwota odpisów amortyzacyjnych jest ponadto opisywana mianem umorzenia odnośnie podatku przychodowego. Tego rodzaju odliczeniem w firmach zajmują się księgowe, decydując o polityce amortyzacji indywidualnych środków rzeczowych. Oczywiście zużycie jest uzależnione od otoczenia i czasu użycia danych maszyn i urządzeń.

W rzeczywistości zmniejszyć kwotę amortyzacji możemy:

– dla nowego środka materialnego w pierwszym miesiącu roku ujęcia go w ewidencji,

– dla użytkowanego już urządzenia nie później niż w pierwszym miesiącu w danym roku podatkowym, w którym miało czas umorzenie eksploatacji.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Charakterystyka personalizowania
Next Prawo pracy-zmiany obowiązujące w 2013 roku

Może to Ci się spodoba

Kiedy warto wziąć kredyt obrotowy?

Młoda, dopiero stawiająca pierwsze kroki na rynku firma często potrzebuje dodatkowych środków na rozwój. Także przedsiębiorstwu z dłuższym stażem może być niezbędny zastrzyk gotówki na sfinansowanie bieżącej działalności czy wdrożenie

Biuro rachunkowe 0 Comments

Czy biura rachunkowe się mylą?

Podstawowym obowiązkiem biura rachunkowego jest prowadzenie księgowości i dokumentacji firm, które we własnym zakresie nie mogą kompletować i uzupełniać dokumentacji. Przyczyn zlecania tej czynności jest kilka. Przede wszystkim brak specjalistycznej

Biuro rachunkowe 0 Comments

Czym są księgi nierzetelne i wadliwe?

Prowadzenie działalności na rynku gospodarczym obarczone jest koniecznością prowadzenia ksiąg przychodów i rozchodów, chyba, że podmiot określił inny rodzaj rozliczania przychodów. W polskim prawie istnieje termin ksiąg wadliwych i nierzetelnych.

Biuro rachunkowe 0 Comments

Kiedy warto skorzystać z usług biura nieruchomości?

Osoby chcące sprzedać dom lub mieszkanie mogą samodzielnie poszukiwać chętnych nabywców i reklamować swoją ofertę. Alternatywą jest skorzystanie z usług biura nieruchomości, które bierze na siebie przygotowanie ogłoszeń czy dopełnienie

Doradca podatkowy a księgowy w Niemczech – podobieństwa i różnice

Coraz więcej przedsiębiorczych Polaków dostrzega korzyści płynące z założenia własnej działalności gospodarczej w Niemczech. Decyzja o emigracji zarobkowej za naszą zachodnią granicę i rozpoczęciu tam pracy na własny rachunek to

Biuro rachunkowe 0 Comments

Czy księgowi są karani za błędy w dokumentach?

Zawód księgowego jest bardzo trudny i wymaga znajomości tematu oraz rozeznania w branży. Poza tym należy skończyć studia, przechodzić kursy oraz warsztaty. Często mały błąd może zadecydować o ostatecznym wyniku

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź