Czym różni się przychód od dochodu?
Podatek dochodowy od osób prawnych obliczany jest od uzyskanego. Dochód stanowi nadmiar przychodów nad kosztami ich uzyskania. Pojęcia te, zatem nie posiadają tego samego znaczenia.
Zaistnienie dochodu jest zależne od wystąpienia przychodu, co oznacza, że jeśli nie występuje przychód to dochód także nie. Dochód będzie tylko wtedy, gdy koszty poniesione celem uzyskania przychodu będą mniejsze, niż jego wartość. Przychodem są wszelkie dodatkowe środki o charakterze trwałym i wywołujące zwiększenie aktywów, których otrzymanie zobowiązuje do uregulowania podatku dochodowego. W przypadku firmy istnieje prawdopodobieństwo, że podatek trzeba uiścić od przychodu spodziewanego, który nie został jeszcze naprawdę otrzymany.
Dodatki, do których wcale nie stosuje się przepisów ustawy nie są przychodami, które podlegają opodatkowaniu. Podatnik zobowiązany jest zapłacić podatek dochodowy od uzyskanego dochodu. Kwotą opodatkowania może być też przychód rozumiany, jako przysporzenie majątkowe. Gdy opodatkowaniu podlega bezpośrednio przychód, będzie on zapłacony w formie ryczałtu, czyli od kwoty brutto uzyskanego przychodu.
Na wartość podatku nie będą miały oddziaływania opłaty poniesione na uzyskanie przychodu. Stawka podatkowa będzie, wtenczas zastosowana wobec całej kwoty uzyskanego przychodu.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Wydatki na wyjazd służbowy w koszty firmowe
Wyjazd pracownika w celach służbowych zwykło nazywać się delegacją. Efektem zorganizowania takiej podróży jest rozliczenie opłat transportowych i posiłków oraz zakwalifikowanie wszystkich wydatków jako kosztów uzyskania przychodu. Czy każda delegacja
Czy można zawiesić swoją firmę?
Każdy przedsiębiorca, który posiada małą firmę może podjąć decyzję o zawieszeniu działalności. Musi jednak pamiętać o kilku podstawowych sprawach podczas podejmowania decyzji. Co musi wiedzieć właściciel zanim zawiesi funkcjonowanie firmy?
Jak firma powinna ogłosić swoją upadłość?
W ostatnim czasie wiele przedsiębiorstw zauważa problemy finansowe. Zazwyczaj powodem jest kryzys gospodarczy i bezwzględna konkurencja. Trudności związane z zachowaniem stabilnej pozycji na rynku często kończą się tragicznie. Jak właściciel
Kasy fiskalne w każdej firmie
Aktualizacja prawa w obszarze konieczności użytkowania urządzeń fiskalnych przez przedsiębiorstwa wskazała nowy pułap dochodu, który powinno się uzyskać, by być zwolnionym z obowiązku nabycia narzędzia rejestrującego. Wcześniejsze lata miały granicę
Zakup zaawansowanego oprogramowania dla biznesu
Mali i średni przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w zaawansowane oprogramowanie biznesowe. Stały się one dla nich bardzo istotnym narzędziem prowadzeniu biznesu. Cena nie jest już najważniejszym kryterium, liczy się to, w jaki sposób programy pozwolą
Jak przekazać informację o upadłości?
W ostatnim czasie wiele firm posiada problemy finansowe. Zazwyczaj powodem jest kryzys gospodarczy i bezwzględna konkurencja. Utrudnienia związane z zachowaniem stabilnej pozycji na rynku często kończą się tragicznie. Jak właściciel

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post