Kiedy mówimy o nisko cennych dobrach trwałych?

Kiedy mówimy o nisko cennych dobrach trwałych?

Właściciel przedsiębiorstwa może wpisać swój osobisty samochód nieuwzględniony w majątku firmy do kosztów uzyskania przychodu, jeśli cena kupna owego pojazdu nie przekracza kwoty 3500 złotych.

Do kosztów uzyskania przychodu dołączamy te kwoty, które zostały wydane w celu utrzymania zysków działalności. Uwzględnia się w tego rodzaju grupy pojazdy będące elementami majątku prowadzonej aktywności gospodarczej.

Według ustawy za część firmy uznaje się wszelkie urządzenia z dodaniem ich zadłużeń użytkowych, jeśli nie zostały one ujęte w wartości kupna dobra przez obecnego posiadacza. Takie przedmioty ze względu na ich ciągłe użytkowanie podlegają corocznym odliczeniom wartości amortyzacji.

Inna sytuacja dotyczy tak zwanych mało cennych dóbr trwałych, czyli tych, których kwota nabycia nie przekracza 3, 5 tysiąca złotych. Można je zaliczyć do wydatków uzyskania przychodów bez obowiązku opisywania ich w aktywach przedsiębiorstwa. Z tego powodu samochód prywatny może zostać odliczony od wartości uzyskania zysku. Nie oznacza to, iż dla owych nisko wartościowych aktywów nie można odliczać amortyzacji.

Podsumowując biznesmen ma swobodny wybór w kwestii zaliczenia dóbr o maksymalnej wartości 3500 złotych do kosztów otrzymania przychodów bądź ujęcia ich jako podstawę corocznej stopy zużycia.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Na jakie dodatki urlopowe od pracodawcy możemy liczyć?
Next Czy prowadzenie szkoły nauki jazdy jest opłacalne?

Może to Ci się spodoba

Firma 1Comments

Zadbaj o swoje dokumenty

Dokumenty znajdują się niemal w każdej firmie. Rozrost przedsiębiorstwa może wiązać się z ich przesadnym nagromadzeniem, co z kolei bardzo często doprowadza do chaosu utrudniającego pracę. Sprawdź w jaki sposób

Mała firma 0 Comments

Obowiązki pracodawcy w zakresie zaspokajania socjalnych potrzeb zatrudnionego

W obrębie obowiązków pracodawcy zamieszczone jest zaspokajanie potrzeb bytowych, socjalnych i kulturalnych pracownika w stopniu, na jaki udostępniają to jego możliwości i warunki finansowe. Zobowiązanie to jest zdefiniowane przepisem, jednak

Mała firma 0 Comments

Jak wystawić fakturę korygująca i notę?

Od 2013 roku obowiązują nowe reguły tworzenia pism korygujących, w szczególności faktur i not. Warto więc przypomnieć zmiany prawne. Fakturę poprawiającą wystawia tylko i wyłącznie producent towarów, w momencie dodania

Mała firma 0 Comments

Jak działać kiedy istotne są terminy?

Typowe wśród Polaków jest anegdota : „Co masz zrobić dziś, zrób jutro”. W większości przypadków wynika to z przekonania, iż lepiej przedyskutować problem ściśle, zanim zacznie się działać. Czy na

Mała firma 0 Comments

Jakie obowiązki ma wirtualny asystent?

Wielu Polaków pracuje we własnym domu czy mieszkaniu. Taka forma zatrudnienia generuje korzyści zarówno pracownikowi jak i pracodawcy, który unika wydatków utrzymania odrębnego biura. Do aktywności chałupniczych zaliczamy asystenta online.

Mała firma 3 komentarze

Czy klimatyzacja jest potrzebna pracownikom biura?

Okres letni to piękny czas, ponieważ dzieci odpoczywają od obowiązków szkolnych, a na dworze jest idealna pogoda. Niestety temperatura nie odpowiada urzędnikom biurowym, którzy dzień pracy spędzają w dusznych pomieszczeniach.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź