Jak w koszty firmy wliczyć wydatki na mieszkanie?

Jak w koszty firmy wliczyć wydatki na mieszkanie?

Przy prowadzeniu przedsiębiorstwa w miejscu zamieszkania część jego przestrzeni może być przeznaczona na siedzibę firmy. Takie działanie umożliwia zaliczenie części kosztów ponoszonych na nieruchomość w koszty podatkowe przedsiębiorstwa. Jeżeli miejsce naszego zatrudnienia znajduje się w domu, warto wykorzystać to, aby obniżyć osiągany przychód o koszty z tym związane.

Pierwszym warunkiem jest wyznaczenie powierzchni pomieszczenia, jaką zamiarujemy przeznaczyć na działalność gospodarczą. Kolejnym działaniem jest napisanie oświadczenia, w którym powiadomimy, że siedziba firmy mieści się w miejscu naszego stałego pobytu i jego pewna część jest przeznaczona na biuro. W okolicznościach, gdy osoba prowadząca firmę jest właścicielem lokalu, istnieje możliwość wprowadzenia jego części do ewidencji środków trwałych oraz dokonania amortyzacji. Gdy mniej niż 50% powierzchni mieszania jest przeznaczona na firmę, stawka amortyzacji w rocznie wynosi 1,5 proc.

Następnie zgłaszamy do właściwego organu podatkowego oświadczenie mówiące o tym, że siedziba naszej firmy znajduje się w miejscu zamieszkania, zatem część wydatków z nim związana będzie kosztem podatkowym z naszej działalności gospodarczej. Co więcej, fakt przeznaczenia części naszego miejsca zamieszkania pod siedzibę firmy należy również zgłosić do Urzędu Miasta, ponieważ z tego tytułu będziemy płacić wyższy podatek od nieruchomości.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Kiedy należy składać sprawozdania?
Next Jak zamortyzować samochód wniesiony do kapitału spółki?

Może to Ci się spodoba

Koszty 0 Comments

Czego dotyczą koszty reprezentacji?

Pod koniec poprzedniego roku Ministerstwo Finansów zastosowało ogólne zmiany w sprawie wydatków na reprezentację. Wdrożono atrakcyjne zasady, które szczegółowo ustanawiają możliwości przedsiębiorców. Są bardzo korzystne i interesujące dla wielu firm.

Koszty 0 Comments

Kiedy można zmienić stawkę amortyzacyjną?

Możliwość wprowadzenia zmian do pierwotnych warunków amortyzacji dla przedsiębiorców jest bardzo rygorystycznie traktowane przez przepisy o amortyzacji. Regulacje prawne zawarte w ustawie o CIT oraz PIT, przewidują możliwość obniżania lub

Koszty 1Comments

Czy wydatki poniesione na mieszkanie można wliczyć w koszty podatkowe firmy?

Osoba, której siedziba prowadzonej działalności gospodarczej znajduje się w miejscu zamieszkania, ma możliwość zaliczenia części wydatków poniesionych na mieszkanie w koszty podatkowe. Pierwszym krokiem jest określenie powierzchni lokalu, który ma

Koszty 0 Comments

Ile wynosi składka wypadkowa w 2013 roku?

Każdy pracodawca musi przekazywać obowiązkowe składki ubezpieczeniowe za swoich podwładnych (emerytalne, zdrowotne, itd.). W przypadku ubezpieczenia wypadkowego przełożony pomija pracowników, którzy znajdują się na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym. Metody obliczania

Koszty 0 Comments

Jak spółka powinna zbierać dokumenty potwierdzające przychody?

Spółki kapitałowe (w tym spółka z o.o.) są objęte podatkiem dochodowym CIT. W związku z tym wszystkie zyski i straty powinny być rzetelnie księgowane, a koszty uzyskania przychodu właściwie dokumentowane.

Koszty 0 Comments

Jak reklamę wliczyć do kosztów?

Bardzo często przedsiębiorcy inwestują w reklamę i akcje promocyjne, aby poprawić sprzedaż i prezentować swoje usługi. Niewielu jednak wie, jak traktować wydatki na reklamę. Czy rzeczywiście można wliczać je do

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź