Jak zamortyzować samochód wniesiony do kapitału spółki?

Jak zamortyzować samochód wniesiony do kapitału spółki?

Udziałowcy spółki partnerskiej mogą wnieść do majątku spółki prywatnych samochodów. Muszą jednak określić ich wartość początkową oraz zamieścić w ewidencji środków trwałych. Czy na podstawie dowodu zakupu samochodu można go wprowadzić do ewidencji środków trwałych i czy związane z nim wydatki stanowią koszt uzyskania przychodów?

Wnosząc do majątku spółki prywatne samochody wspólnicy spółki osobowej mają obowiązek dokonywania odpisów amortyzacyjnych. Samochód jest środkiem trwałym, który w toku używania ulega zużyciu. Aby jego wartość początkowa nie była prezentowana w rozliczeniu, poddaje się go amortyzacji, która polega na odpisaniu części wartości w regularnych odstępach w koszty, z w konsekwencji zużycia. W sytuacji wniesionego wkładu w postaci materialnej do spółki, czyli prywatnego samochodu jego wartość początkową są wydatki poniesione na jego kupno.

Aby udowodnić, że dany wydatek można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów konieczne jest istnienie związku pomiędzy kosztami a {prowadzoną przez podmiot działalnością gospodarczą.

Do kosztów uzyskania przychodów nie są zaliczane wydatki poniesione na nabycie środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. W pewnych okolicznościach, mogą one zostać w niewliczone, gdy zostaną zredukowane o sumę odpisów amortyzacyjnych. W przypadku elementów majątkowych, jakimi są pojazdy należy pamiętać o ograniczeniu kwotowym w obszarze odpisów amortyzacyjnych. Dodatkowo, w celu wyliczenia kosztów uzyskania przychodów podatnik powinien prowadzić ewidencję przebiegu środka.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak w koszty firmy wliczyć wydatki na mieszkanie?
Next Jaka ulga dotyczy praktyk zawodowych?

Może to Ci się spodoba

Czy warto ubezpieczyć swoją firmę?

Prowadzisz własną działalność gospodarczą? Zarządzasz  małą, średnią lub dużą firmą? Niezależnie czy jest to przedsiębiorstwo handlowe, usługowe czy produkcyjne – powinieneś zastanowić się nad tym, jak skutecznie zapewnić mu bezpieczeństwo.

Mała firma 0 Comments

Którą metodę amortyzacji wybrać?

Amortyzacja to sposób naliczania kosztów, którą stosują przede wszystkim przedsiębiorcy. Aczkolwiek aktualnie na rynku dostępnych jest co najmniej kilka metod amortyzowania. Która z nich jest najkorzystniejsza i dlaczego? Na wstępie

Mała firma 1Comments

Czy powinno się ubezpieczyć swoje przedsiębiorstwo?

Wielu firm ma wielkie obawy w trakcie zakładania swojej działalności gospodarczej. Przyczyną jest szybki wzrost podobnych interesów, kryzys gospodarczy lub brak zainteresowania usługami. Dobrym zabezpieczeniem będzie ubezpieczenie firmowe. Czy rzeczywiście

Mała firma 0 Comments

Jak opisywać dobra na kasach fiskalnych?

Zgodnie z prawem to od krajowych przedsiębiorców zależy wybór oprogramowania kasy fiskalnej, a co za tym idzie metoda opisu sprzedawanych dóbr i usług. Nie należy przy tym zapominać, iż podane

Mała firma 0 Comments

Jak zdobyć serce kontrahenta?

Zdobycie klienta w niepewnych czasach, to nie lada wysiłek. Tradycyjne spotkania w siedzibie firmy czy też twarde negocjacje przy okrągłym stole, to za mało. Coraz częściej najważniejsze decyzje biznesowe są

Mała firma 0 Comments

Aktualizacja praw odnoszących się do ksiąg rachunkowych

W roku 2012 licznym podmiotom będzie trudniej uniknąć prowadzenia pełnej księgowości, jako że zmienił się limit dochodów netto. Pułap, jaki obowiązywał, równał się 5 293 440zł, z kolei teraz jest

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź